Twee typen cruiscontrol op één RT
Geplaatst: 22 sep 2020, 23:02
Op mijn DOHC zit af-fabriek cruisecontrol, dus de electronische van Herrn BMW.
Op zich prima, gedraagt zich als die in de pedaalemmer.
Ik mis echter de Travellock mechanische cruisecontrol van Harry "TravelRoad" Tonk die ik 10 jaar op mijn en heb gebruikt als een malle.
Ik vind een gashendel die "dichtvalt" bij loslaten mega-irritant, gas wat blijft staan als je het loslaat en wat je moet dichtdraaien is veel fijner, vind ik althans.
Herintrede van een Travellock dus als het aan mij ligt.
Ik kan me 748 redenen bedenken waarom je geen mechanische- en electronische cruisecontrol op één fiets zou zetten, maar het afkicken is verschrikkelijk.
Ik snap dat je de 2 voorzieningen nóóit tegelijk moet activeren (problemen met het blok als er 2 instanties gas willen geven).
Ik ga ze echter niet beide gebruiken.
Gelukkig kun je de af-fabriek keuzeschakelaar op het stuur "blokkeren", staat hij bij mij standaard op en zal hij op blijven staan.
Ik lees ook dat men in België problemen met de verzekering krijgt bij montage van een "gashendel-vastzet-voorziening"? In 2013 heeft er geen zwaantje of verzekeraar gepiept toen ik van mijn bRommeRT werd gereden waar een Travellock op gemonteerd was...
Ik ben dus op zoek naar praktijkervaringen als het effe kan, is er hier iemand die dit ook zo gecombineerd heeft?
Op zich prima, gedraagt zich als die in de pedaalemmer.
Ik mis echter de Travellock mechanische cruisecontrol van Harry "TravelRoad" Tonk die ik 10 jaar op mijn en heb gebruikt als een malle.
Ik vind een gashendel die "dichtvalt" bij loslaten mega-irritant, gas wat blijft staan als je het loslaat en wat je moet dichtdraaien is veel fijner, vind ik althans.
Herintrede van een Travellock dus als het aan mij ligt.
Ik kan me 748 redenen bedenken waarom je geen mechanische- en electronische cruisecontrol op één fiets zou zetten, maar het afkicken is verschrikkelijk.
Ik snap dat je de 2 voorzieningen nóóit tegelijk moet activeren (problemen met het blok als er 2 instanties gas willen geven).
Ik ga ze echter niet beide gebruiken.
Gelukkig kun je de af-fabriek keuzeschakelaar op het stuur "blokkeren", staat hij bij mij standaard op en zal hij op blijven staan.
Ik lees ook dat men in België problemen met de verzekering krijgt bij montage van een "gashendel-vastzet-voorziening"? In 2013 heeft er geen zwaantje of verzekeraar gepiept toen ik van mijn bRommeRT werd gereden waar een Travellock op gemonteerd was...
Ik ben dus op zoek naar praktijkervaringen als het effe kan, is er hier iemand die dit ook zo gecombineerd heeft?