Richting Frankrijk, langs de Invasie Beaches van D-Day 6 juni 1944

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
fransgabler

Richting Frankrijk, langs de Invasie Beaches van D-Day 6 juni 1944

Ongelezen bericht door fransgabler »

In juli neem ik het besluit om - ondanks de Covid 19 dreiging -relatief dichtbij een midweek met vakantie te gaan naar de 5 invasie beaches in Normandië, Frankrijk. De invasie van D-Day staat al een tijdje op het verlanglijstje en het moet er maar eens van komen. Frankrijk vormt op dat moment geen groter risico dan Nederland.

Nieuw op het traditionele vakantielijstje: ontsmettende gel, dito tissues, plastic handschoentjes en een hele rits mondkapjes. Latex handschoentjes zijn overal uitverkocht. Met MyRouteApp, Mydrive, Kurviger en de TomTom 550 worden de snelwegen meteen vanaf Maastricht vermeden.

Waar ik pech vrees, maar zelden krijg, loopt het dit keer iets anders dan gehoopt af. Dat leidt uiteindelijk tot de aanschaf van een andere motorfiets van hetzelfde merk en type.

Hier zijn de belevenissen in woord en beeld langs Sword, Juno, Gold, Ohama en Utah Beach alsmede de gpx routes met betaalbare hotels terug te vinden,
,
IMG_5066.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 27 okt 2020, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris Wils
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:10
Type: R1200RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Gierle

Re: Richting Frankrijk, langs de Invasie Beaches van D-Day 6 juni 1944

Ongelezen bericht door Chris Wils »

Halo Frans.
Een mooi reisverslag, met heel wat informatie over de route ,en het grappige van het hotel.
Zoals je schreef, je moet er de tijd voor nemen om alles te kunnen zien, en de afstand is ook wel wat.
Ik heb het ook al ondervonden, in Frankrijk misreken ik me ook wel eens op de afstand via C en D wegen,
dus ik zal deze route ooit wel eens rijden, en er rekening mee houden om genoeg dagen uit te trekken om
alles te zien.
Bedankt.
Salu.
Chris.
Gebruikersavatar
joekes
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 nov 2017, 08:21
Type: R1200RT/LC
Bijz: BJ 2015 Callisto grey matt
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Richting Frankrijk, langs de Invasie Beaches van D-Day 6 juni 1944

Ongelezen bericht door joekes »

Schitterend en interessant reisverslag Frans, bedankt!

Groet,
Jack
Diversen RT's gereden...momenteel een R1200RT Lc uit 2015 callisto grey matt
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Richting Frankrijk, langs de Invasie Beaches van D-Day 6 juni 1944

Ongelezen bericht door fschuurman »

Wat een mooi verhaal. Ik heb er echt van genoten en wat een hoop leuke overeenkomsten met mijn rit naar Normandie in 2019. Toen had ik de BWM niet en best wel zin om deze rit over te doen met meer comfort. Ik had wat kleinere routes gepland en 120 uur aan research er in zitten, maar geen rekening gehouden met de komst van Trump en Marcon waardoor de halve provincie werd afgesloten. We hebben 5 juni de route beetje omgegooid. Ik ga de routes van Frans eens bekijken of ik nog markante punten kan toevoegen. De GPX zijn daar ook te downloaden en misschien kan Frans deze gebruiken voor zijn 2e rit. Op https://ddayopdemotor.wordpress.com kun je die terug vinden. Je moet inderdaad goed rekening houden met andere type wegen. Ik heb ook wel gedaan voor een weg die op de navi als prima berijdbaar stond, maar eigenlijk een voetpad tussen de velden bleek. Ik had een tent en super leuk chateau als camping plek met ditto restaurant. Wordt zeker na COVID een zekere standplaats.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
fransgabler

Re: Richting Frankrijk, langs de Invasie Beaches van D-Day 6 juni 1944

Ongelezen bericht door fransgabler »

Jullie blog over de Invasie Beaches van Normandië heb ik natuurlijk uitvoerig doorgenomen, zij het na afloop van m'n eigen reis. Het is een uitgebreid blog met een lay out om jaloers op te zijn en geillustreerd met fraaie foto's en bewegende beelden.

Zo'n blog is wel heel inspirerend, vooral in november-corona-tijd. Goed plan om die Points Of Interests (POI) toe te voegen. Ik ben er benieuwd naar en zal er zeker naar kijken bij de voorbereiding op de tweede reis.

Op Netflix draaien er op dit moment 2 ingekleurde series over WO II, waarbij D Day uitgebreid in beeld wordt gebracht.
Indrukwekkend om de locaties over en weer te herkennen.
,
Deze series zijn:
- World War II in Colour
en
- Greatest Events of World War II in Colour

Ondanks jullie uitgebreide research blijkt vooraf niet alles in te incalculeren.
Soms is dat maar goed ook, dat houdt het avontuurlijke er wel in.

En time management? Dat is tijdens vakanties lastig goed uit te voeren.
Zoveel te zien en zo lekker om te rijden...
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”