ST2 Smart Brake Module - aansluiting
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT/LC
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Berg
ST2 Smart Brake Module - aansluiting
Hallo iedereen
Ik heb een Smart Brake Module van ST2. Erg simpel te installeren, ware het niet dat de installatiehandleiding aansluiting op je achter/remlicht voorziet op 3 kabels: aarding (bruine kabel), remlicht (grijs/zwart met geel), en je positielicht, en net voor dit laatste vind ik geen kabel... Ik heb maar 2 kabeltjes naar mijn achterlicht...
Iemand ervaring mee of advies?
Ik heb een Smart Brake Module van ST2. Erg simpel te installeren, ware het niet dat de installatiehandleiding aansluiting op je achter/remlicht voorziet op 3 kabels: aarding (bruine kabel), remlicht (grijs/zwart met geel), en je positielicht, en net voor dit laatste vind ik geen kabel... Ik heb maar 2 kabeltjes naar mijn achterlicht...
Iemand ervaring mee of advies?
- HansD
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: ST2 Smart Brake Module - aansluiting
Als ik me goed herinner is het bij de R1200 motoren zo dat de CFE ( zeg naar de Canbus) het achterlicht moduleert en afhankelijk van het inputsignaal (positielicht of remlicht) de modulatie aanpast: weinig, veel of geen licht. Daar zijn maar 2 kabels voor nodig.
- wannesie
- 2024
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200RT LC uit 2014
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
- Contacteer:
Op de site van Louis staat:
"Let op: Om een foutmelding op BMW-motoren met CAN-bus-technologie (vanaf 2006) te voorkomen, raden wij je aan de stroomvoorziening aan te sluiten op de vrije accessoiresleuf van de CAN-bus. Deze bevindt zich onder het zadel."
Heb je dat gedaan?
"Let op: Om een foutmelding op BMW-motoren met CAN-bus-technologie (vanaf 2006) te voorkomen, raden wij je aan de stroomvoorziening aan te sluiten op de vrije accessoiresleuf van de CAN-bus. Deze bevindt zich onder het zadel."
Heb je dat gedaan?
-
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Berg
Nee, voorlopig nog niks aangesloten. Dus als ik het goed begrijp:
- ground kabel van de SBM aan de bruine kabel
- remkabel van de SBM aan de grijs/blauwe kabel van de remlampen
- positionlight kabel van de SBM aan de fiche onder het zadel?
- ground kabel van de SBM aan de bruine kabel
- remkabel van de SBM aan de grijs/blauwe kabel van de remlampen
- positionlight kabel van de SBM aan de fiche onder het zadel?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht