Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
meilink
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2018, 22:59
Type: R1250RT
Land: Deutschland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door meilink »

Er zijn erg comfortabele voetsteuen/platen verkrijgbaar bij MV Motorrad in Viersen, Duitsland.
De link:
https://www.mv-motorrad.de/MV+Trittbret ... er+BMW.htm Big RT Smile
bert111bel
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door bert111bel »

heb je de prijs gezien van die dingen ?? _001
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door QuickFix »

Dan moet je wel hééél erg van je partner houden. ;)

Toen ik mijn 1150 van Aad (beckysmile) overnam zaten er voetsteunverlagers op voor de passagier welke ik er al snel afgehaald heb omdat ik er telkens met mijn hiel tegenaan kwam (en er toch nooit iemand achterop zit).
Ik kan mij voorstellen dat het artikel uit de link hetzelfde euvel kan hebben, dus misschien handig om hier rekening mee te houden bij een aanschaf. :idea:
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door Wullum »

En opklapbaar zijn ze dus totaal niet :O
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
fransgabler

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door fransgabler »

bert111bel schreef: 29 mar 2021, 08:38 heb je de prijs gezien van die dingen ?? _001
Eigenlijk leun ik zelden tegen prijzen aan, kan er hooguit wat om grinniken.
Als er mensen zijn die veel willen betalen voor weinig, moeten ze dat zelf weten en vooral doen. BMW is niet het goedkoopste motormerk en dat geldt zeker voor de merchandising van firma' s die maar al te graag tegen BMW aan'schurken'.

Maar een prijs van bijna 91,37 euro per alu stepje, zonder dat er een spoortje bladgoud terug te vinden is in een van de afbeeldingen, is extreem genoeg om dat toch even als zodanig te benoemen. Een dergelijke prijsstelling lijkt zelfs de BMW perken te buiten te gaan.

Maar.... alles is te relativeren.
Op diezelfde pagina staat een setje hydraulisch verstelbare voetsteunen voor de bestuurder voor BMW R1200RS-LC - 907801 voor 985 euro. Dat lijkt veel geld, maar dat is het natuurlijk niet. Dit artikel is afgeprijsd van 1600 euro, wat toch weer zomaar eventjes 615 euro voordeel oplevert. Dan zijn wel beide kanten van de motor in één keer voorzien van hydraulisch bediende voetsteunen en ondanks de sterk verlaagde prijs worden de verzendkosten door de firma betaald.

Buitengewoon handig dat een dergelijk systeem hydraulisch is uitgevoerd, waardoor er niet met pennetjes of pinnen geknutseld hoeft te worden. Ik baal er dan ook behoorlijk van dat een dergelijk high-tech systeem (nog) niet voor de RT leverbaar is. Wel iets om naar uit te kijken en in de gaten te houden voor in de schoen of onder de kerstboom.

In dat licht bezien valt de prijs van die alu steunzolen voor de duo- passagier nog reuze mee. Die zijn niet hydraulisch verstelbaar, maar hoeven niet iedere keer opnieuw uit- en weer opgeklapt te worden. Spontaan opklappen tijdens de rit kan ook niet, daar draagt de constructie wel zorg voor.

Dat maakt het prijsverschil van eerst 1417 euro en nu slechts 802,25 euro voor de zeldzame consument er meteen een stuk begrijpelijker op.

:D
bert111bel
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door bert111bel »

fransgabler schreef: 29 mar 2021, 21:34
bert111bel schreef: 29 mar 2021, 08:38 heb je de prijs gezien van die dingen ?? _001

Op diezelfde pagina staat een setje hydraulisch verstelbare voetsteunen voor de bestuurder voor BMW R1200RS-LC - 907801 voor 985 euro. Dat lijkt veel geld, maar dat is het natuurlijk niet.



:D
toch wel hoor , is veel geld !!! _001
fransgabler

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door fransgabler »

bert111bel schreef: 30 mar 2021, 08:39 toch wel hoor , is veel geld !!! _001
Euh...
Schermafbeelding 2021-03-30 om 19.50.22.png
Misschien had ik dit tekentje meteen bij de tekst moeten plakken om de bedoeling wat duidelijker te maken.

Het is een leesteken of emotion/ smiley dat aangeeft dat een tekst ironisch bedoeld is, mocht dat onvoldoende uit de inhoud blijken.
We zijn het eens hoor, het is absurd veel geld voor volstrekt overbodige producten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door siebke »

Och, als je meer dan voldoende te verteren hebt én niet anders gewend bent, heb je gegarandeerd een ander besef van (geldelijke) waarde :geek:
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
bert111bel
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door bert111bel »

siebke schreef: 30 mar 2021, 22:08 Och, als je meer dan voldoende te verteren hebt én niet anders gewend bent, heb je gegarandeerd een ander besef van (geldelijke) waarde :geek:
heb je volkomen gelijk in , en soms is 200€ voor iets wat men echt wil/graag heeft niets en 5€ veel te veel .... bij mij is dat toch zo Big RT Smile
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door fschuurman »

Bij mij is dat voornamelijk bij mijn vrouw zo :)
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
Mello
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door Mello »

QuickFix schreef: 29 mar 2021, 12:30 Dan moet je wel hééél erg van je partner houden. ;)
En dat klopt, ik houd heeeeel veel van mijn vrouw.

De reden dat ik deze link interessant vind is het volgende:
Op mijn vorige 1200RT bouwjaar 2006 had mijn vrouw totaal geen probleem om achter op te "klimmen". Afgezien af en toe de topkofer die in de weg zat.
Bij mijn huidige 1200RT LC, bouwjaar 2015 hebben ze de bij achterste voet steps iets veranderd waardoor ze nu meer moeite heeft en er tegen op ziet om op te stappen. Ok, eerlijkheid halve.... ze is geen olympisch turn kampioen , maar toch.

Dus denk ik er over na om deze aan te schaffen. Nog wel proberen of ik wat reviews kan vinden voordat ik tot aanschaf over ga.
De foto is niet van een 1200RT LC maar volgens de site zijn deze hier ook voor geschikt.

M.a.w., als voor dit bedrag het probleem uit de wereld is heb ik het er voor over, een dure gok, ik weet het.
Maar zoals gezegt ik houd van mijn vrouw ;)

Dus, bedankt voor de link _004

Johan
fransgabler

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door fransgabler »

In dit volkomen overbodige accessoire zijn gestanste ribbels opgenomen om het vlak enige stevigheid te bieden. Denk daarbij aan de motorkap van de Citroen 2 CV., de 'Eend'. Een fliebelding, waar met gestanste ribbels alsnog enige stevigheid in gebracht wordt.
.
Schermafbeelding 2021-03-31 om 20.43.12.png
.
Dat betekent dat als er één voet op het stepje gezet wordt, wat bij het opstappen meestal gebeurt tenzij de achternaam alsnog "Wevers" is, het draaien bij het op- en afstappen moeilijk zal verlopen. Die ribbels gaan - met het profiel van de motorschoenen/laarzen - die halve draai op één been verhinderen.

Als je veel van je vrouw houdt, kun je haar vast met iets anders meer verblijden wat ook een veel lagere belasting op het gezins- of motorbudget met zich meebrengt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 31 mar 2021, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door siebke »

Mijn ervaring met de duo op de -1200- is, dat ik soms last heb van de voorvoet van mij eega als ik mijn voeten aan de grond wil zetten. Als ik de stepjes zo bekijk én het feit dat ze niet opklapbaar zijn, lijkt me dat ik daar eenzelfde (onwensbare) situatie bij zou kunnen verwachten .
O, mijn lief leeft niet op grote voet, dat doe ik wél :D
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Mello
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door Mello »

fransgabler schreef: 31 mar 2021, 20:48 In dit volkomen overbodige accessoire zijn gestanste ribbels ........................................
Zoveel mensen, zoveel meningen/opinies.

Zonder direct in detail te treden met exploded views van tekeningen etc, komt het erop neer dat de huidige voetstep te klein is op de RT LC voor mijn eega om comfortabel op te stappen.
Als na het monteren van deze accessoire blijkt dat zij hiermee beter kan opstappen is het in mijn ogen absoluut geen overbodige accessoire, integendeel. Het draaien van het been zou een probleem kunnen zijn, maar betwijfel dat. Praktijk moet dat uit wijzen.
Gisteravond op een Amerikaans forum hierover iets gevonden met de beschrijving van hetzelfde probleem en hier was deze foot board gemonteerd, echter van een ander merk. Was een positieve review.

En wat het budget betreft...... zit momenteel 2 week in verplichte quarantaine in een hotel in Azië vanwege mijn werk. Geef geen cent uit dus wat ik nu bespaar geef ik wel uit aan een "overbodige accessoire" :D

Zal de ervaringen delen, echter planning is dat dit pas in Juni wordt :(

Groet Johan
fransgabler

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door fransgabler »

Poor chap, heel veel sterkte tijdens je quarantaine ergens in Azië.
Hopelijk heb je goede roomservice en een stille, goed werkende airco.

Blijft hier RT café hè, beetje kletsen aan de bar over nix bij gebrek aan een echte toog.
Doe wat je goed lijkt, ben wel benieuwd naar je ervaringen als het zover is.
Gebruikersavatar
Mello
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Re: Comfortabele voetsteunen voor de passagier

Ongelezen bericht door Mello »

De steps zijn inmiddels geïnstalleerd en hebben sinds gisteren er nu dik 500 km mee gereden.
De conclusie: mijn vrouw is er super blij mee :D

Ze komt nu veel makkelijker achterop, en stapt er ook makkelijker af. Ziet er dus totaal niet tegen op om op de motor te stappen.
Het verdraaien van het been zoals hierboven vermeld is totaal niet aan de orde. Met de rubberen voet steps had ze hier meer last van.

M.a.w.: kost wat, maar wij zijn er blij mee en het is het geld meer dan waard _004 en kan het dan ook aan bevelen.

Groet Johan
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”