Advies inzake pasvorm Schuberth C4 Pro ivm C3 Pro
Geplaatst: 29 nov 2021, 17:28
Momenteel gebruik ik al een paar jaar naar tevredenheid een Schuberth C3 Pro.
Daarvoor een C3 gedragen.
Beide helmen hebben dezelfde pasvorm voor mijn "round-oval" suikerbiet XL.
Onaangenaam verrast was ik door de flink àndere pasvorm van de Schuberth M1 Pro jethelm. Deze bleek meer voor een "round" hoofd bedoeld.
Ik had na ongeveer 3 kwartier rijden last van drukpunten op mijn voor- en achterhoofd waar ik knetterende hoofdpijn van kreeg.
Dit deed mij sterk denken aan de pasvorm van een Nolan N90 waar ik eerder mee rondreed en om precies die reden had weggedaan...
Exit M1.
Ik overweeg nu een Schuberth C4 Pro, waarvan ik begrepen heb dat de pasvorm overeen zou komen met die van een C3/C3 Pro, in tegenstelling tot de eerdere C4 (zonder Pro dus) welke meer een "round" profiel zou hebben.
Tevens zou een C4 Pro naar verluid merkbaar stiller zijn dan een C3 Pro.
Ik lees echter op diverse fora, in recenties etc. elkaar compleet tegensprekende berichten, vooral over de pasvorm, welke natuurlijk erg persoonlijk beleefd wordt.
Is er hier iemand die met beide Schuberths gebruikerservaring heeft en de pasvormvergelijking kan bevestigen?
Misschien @WaltzingMatilda viewtopic.php?f=46&t=14684
Blindelings een C4 Pro XL via internet bestellen in de hoop dat deze net zo past als een C3 Pro vind ik wat riskant, hier in Duitsland is retourneren niet per sé kostenloos zoals in Nederland en naar mijn ervaring nogal een hassle. En even bij een motorzaak of Ome L*uis binnenstappen voor te passen is vanwege 2G nu even geen haalbare kaart. Vanwewge de huidige "black friday week" aanbiedingen wil ik echter ook weer niet tè lang wachten.
Wachten op de nieuwe C5 wil ik vanwege budgettaire redenen (nog) niet, zelfs als je die in een effen kleur bestelt met SC2 communicatie (met mesh!) erbij nader je al vlotjes de €1000... Als is die in "concrete grey" wel fraai, maar deze verwachten ze ook nog eens pas in april... Gezien de P/J homologatie kan deze dan weer met het kindeel open gedragen worden (lekker bij hoge temperaturen en lage(re) snelheden). Maar goed, tè duur vooralsnog.
Zelfde verhaal voor een BMW System7 helm, al heb ik die (nog) niet gepast.
Blijft dus de pasvormvraag inzake de C4 Pro.
Anyone?
Daarvoor een C3 gedragen.
Beide helmen hebben dezelfde pasvorm voor mijn "round-oval" suikerbiet XL.
Onaangenaam verrast was ik door de flink àndere pasvorm van de Schuberth M1 Pro jethelm. Deze bleek meer voor een "round" hoofd bedoeld.
Ik had na ongeveer 3 kwartier rijden last van drukpunten op mijn voor- en achterhoofd waar ik knetterende hoofdpijn van kreeg.
Dit deed mij sterk denken aan de pasvorm van een Nolan N90 waar ik eerder mee rondreed en om precies die reden had weggedaan...
Exit M1.
Ik overweeg nu een Schuberth C4 Pro, waarvan ik begrepen heb dat de pasvorm overeen zou komen met die van een C3/C3 Pro, in tegenstelling tot de eerdere C4 (zonder Pro dus) welke meer een "round" profiel zou hebben.
Tevens zou een C4 Pro naar verluid merkbaar stiller zijn dan een C3 Pro.
Ik lees echter op diverse fora, in recenties etc. elkaar compleet tegensprekende berichten, vooral over de pasvorm, welke natuurlijk erg persoonlijk beleefd wordt.
Is er hier iemand die met beide Schuberths gebruikerservaring heeft en de pasvormvergelijking kan bevestigen?
Misschien @WaltzingMatilda viewtopic.php?f=46&t=14684
Blindelings een C4 Pro XL via internet bestellen in de hoop dat deze net zo past als een C3 Pro vind ik wat riskant, hier in Duitsland is retourneren niet per sé kostenloos zoals in Nederland en naar mijn ervaring nogal een hassle. En even bij een motorzaak of Ome L*uis binnenstappen voor te passen is vanwege 2G nu even geen haalbare kaart. Vanwewge de huidige "black friday week" aanbiedingen wil ik echter ook weer niet tè lang wachten.
Wachten op de nieuwe C5 wil ik vanwege budgettaire redenen (nog) niet, zelfs als je die in een effen kleur bestelt met SC2 communicatie (met mesh!) erbij nader je al vlotjes de €1000... Als is die in "concrete grey" wel fraai, maar deze verwachten ze ook nog eens pas in april... Gezien de P/J homologatie kan deze dan weer met het kindeel open gedragen worden (lekker bij hoge temperaturen en lage(re) snelheden). Maar goed, tè duur vooralsnog.
Zelfde verhaal voor een BMW System7 helm, al heb ik die (nog) niet gepast.
Blijft dus de pasvormvraag inzake de C4 Pro.
Anyone?