Hoe werkt intercom sena, mic mute?

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Nout
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 jul 2021, 09:12
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Meedhuizen

Hoe werkt intercom sena, mic mute?

Ongelezen bericht door Nout »

Ik heb een setje Sena communicatie bij elkaar gesprokkeld.
Nu vraag ik mij wat de werkwijze is voor de intercom.
Je pairt met een andere headset, dan activeer je de intercom.
Heb je dan permanent verbinding met de ander, of kun je nadat je gezegd hebt wat zeggen wilt de microfoon/intercom uitzetten door even kort op de - te drukken?
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Hoe werkt intercom sena, mic mute?

Ongelezen bericht door Isaac »

Sena zal niet anders werken dan menig ander merk. Normaal gesproken blijft de intercom uit totdat 1 van beide even een stevig geluid maakt. Dan wordt de verbinding tot stand gebracht en kan je met elkaar praten. Na een aantal seconden van rust valt de verbinding ook weer in rust.
Een andere manier van verbinden is middels (vaak een korte druk op) een knop een verbinding open te zetten. De intercom blijft dan, ook in een rust periode, open staan. Dit kan weer ongedaan gemaakt worden door nogmaals op dezelfde knop te drukken. Dan staat de voice activatie weer aan.
Je had niet opgegeven welk type je hebt aangeschaft. Maar een handleiding zal zeker wel te vinden zijn voor dat type.
Gebruikersavatar
Nout
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 jul 2021, 09:12
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Meedhuizen

Re: Hoe werkt intercom sena, mic mute?

Ongelezen bericht door Nout »

Ik heb een sc10u en een sc1.
Ik heb de handleidingen doorgenomen, die voor een groot deel uit plaatjes bestaat ... Ik vind alleen de - toets. Voice activering heb ik niet gevonden.

Maar als ik met de - de intercom uitzet. En de ander doet dat ook. Kan ik dan nog wel een gesprek beginnen door op de - te drukken? Of moet de ander dan ook eerst de - drukken?

Ik wacht nog op een remote. Als die er is gaan we de helmen maar opzetten om te testen wat er gebeurd...
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Hoe werkt intercom sena, mic mute?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Als je even de Sena app download, krijg je alle info die je wilt: mét of zonder plaatjes :D

https://play.google.com/store/apps/deta ... a.senautil
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Hoe werkt intercom sena, mic mute?

Ongelezen bericht door Isaac »

Zoals ik het nu begrijp is de "-" toets de handmatige funktie van de intercom. Normaal kan 1 van beide de verbinding open zetten. De 2e komt automatisch bij. Ook maakt het niet uit wie van de 2 de handmatige verbinding met de "-"toets weer verbreekt.
Als hand uit staat is de voice control functie voor de intercom standaard aanwezig en stand-by. Omdat dit niet op wind en motor geluiden mag werken is een korte maar krachtige aanroep nodig om de automaat op te starten. Er zit duidelijk verschil met het testen uit de hand of daad werkelijk op de motor. Maar mogelijk dat de app daar meer duidelijkheid in geeft en vaak is het niveau van activering ook in te stellen.
Ze zijn gemaakt als automaat en hebben een handbediening toegevoegd gekregen.
Gebruikersavatar
Nout
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 jul 2021, 09:12
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Meedhuizen

Re: Hoe werkt intercom sena, mic mute?

Ongelezen bericht door Nout »

https://www.schuberth.com/fileadmin/con ... 180105.pdf

Er blijkt dus ook nog een echte handleiding te zijn ... ik had een korte instructie met wat plaatjes erop. :D
Als het is zoals Isaac het omschrijft zou het super zijn!
De app ga ik nu even bekijken.
Dank jullie allen voor de antwoorden. _004
Gebruikersavatar
Nout
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 jul 2021, 09:12
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Meedhuizen

Re: Hoe werkt intercom sena, mic mute?

Ongelezen bericht door Nout »

https://www.schuberth.com/fileadmin/con ... 180105.pdf

Er blijkt dus ook nog een echte handleiding te zijn ... ik had een korte instructie met wat plaatjes erop. :D
Als het is zoals Isaac het omschrijft zou het super zijn!
De app ga ik nu even bekijken.
Dank jullie allen voor de antwoorden. _004

update: De app lijkt via blue tooth instellingen te kunnen wijzigen van de gekoppelde headset. Mijn headset is gekoppeld via bluetooth, maar de app ziet hem niet (beide headsets niet).
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”