Vragen over R1150R

R1150GS (+Adventure) - R1150R (+Rockster) - R1150RS

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Lupo R
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Vragen over R1150R

Ongelezen bericht door Lupo R »

Hallo, zoals al ergens in mijn eerste post, kennismaking, staat geschreven, ik rijd een R1150R.

Nu kom je bij een tweedehands altijd wat tegen dat het wel doet maar .....

Zo is een van de koffers beschadigd en de andere koffer kan niet afgesloten op de motor blijven. Het slotje sluit niet af. De klep is wel gesloten maar je kan het handvat zo omhoog draaien en de hele koffer er af nemen, ongeacht de sleutelstand.

Zijn er uit de zelfde tijd koffers van bijvoorbeeld een GS of een RT die ook op het ophangrek passen? Of ben ik afhankelijk van wat er te vinden is speciaal voor een R1150R?

Dan de slotjes, ik zie dat er slotjes te bestellen zijn, maar is dat dan voor de "gewone" sleutel met gewone baard EN de nieuwe sleutel met de groeven in de baard? Of als ik helemaal out of the box denk, is de cilinder van het contactslot ook op maat te maken met een te bestellen slotje? Dan kan ik namelijk over op het nieuwere type sleutel.

edit: toch maar een vraag extra, waar zit de Air Intake sensor op dit type motor? Moet ik onder de tank zijn? Of zit de sensor ergens anders?

Natuurlijk heb ik nog meer vragen maar ik zal het doseren.

Grt Sibrand.
Gebruikersavatar
DickJe
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2018, 10:05
Type: Ik heb een andere motor
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Obdam

Re: Vragen over R1150R

Ongelezen bericht door DickJe »

Hi Sibrand,

Als je zoeits is als dit: https://www.bmw-motorrad-bohling.com/bm ... cases.html dan krijg je er slotplaatjes bij (staan op de foto) waarmee je de cilinder aan kunt passen aan je sleutel.

Groet, Dick
Ooit: Suzuki T500, Honda CB750-four, Honda CB400-four, Honda CX-500, Kawasaki GPZ-900, Suzuki GSX-600F, BMW R1100RT, Honda CB500, Yamaha Fazer 600, BMW R1150R, BMW R1150RT
Nu: Honda NC750X DCT
Lupo R
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: Vragen over R1150R

Ongelezen bericht door Lupo R »

Klopt, zoiets had ik inderdaad gevonden. Alleen kan ik er niet uit op maken of het geschikt is voor mijn type sleutel. Ik heb de ribbels aan de buitenkant. En er is ook een type met gladde buitenkant en het profiel aan de binnenkant.
En als het voor beide types zou zijn kan ik denk ik ook de cilinder van het contactslot veranderen naar een moderner type sleutel. Als die cilinder er uit te halen is.

De vraag op de AI sensor heb ik al gevonden. Die zit op het luchtfilterdeksel. Net te doen zonder de tank te verwijderen.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 762
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Vragen over R1150R

Ongelezen bericht door siebke »

Op de site van Bohling (de link) staat: BMW Lock Cylinder Set for older System Panniers. Mijn -1100- uit 1999 was uitgevoerd met buitenbaardsleutel, dus met de nokjes aan de buitenzijde van de plaatjes, dus zoals die op de linkpagina. De -1200- heeft een binnenbaardsleutel (sleuf in de sleutel). De plaatjes daarvan hebben nokjes binnenin.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Lupo R
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: Vragen over R1150R

Ongelezen bericht door Lupo R »

Daar ga ik mee aan de slag! ik denk dat ik weet wat ik ga doen.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Vragen over R1150R

Ongelezen bericht door QuickFix »

Hoi Lupo R, ik zie dat je hier om de hoek woont (Oosterhout) en het is misschien niet veel, maar ik heb nog ergens een aantal sloopkoffers liggen.
Helaas allen met een defect klemmechanisme (veel voorkomend probleem) en geen cilinders, maar als je toevallig een bodem, deksel, scharnier of oranje "Slot-dingetje" nodig hebt, misschien nog bruikbaar. 8)_

Geen kosten, ze liggen hier toch maar.
Freude am Fahren
Gesloten

Terug naar “Overig R1150 serie”