Software update TFT 1250RT

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 90
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door Tieflaar »

Vandaag is voor mij een software update uitgevoerd op mijn 1250RT.
Daarmee is de meest recente TFT software van januari '22 geïnstalleerd. Versie 012_008_040.
Deze software zou de connectiviteit (BT en WiFi) met de smartphone moeten verbeteren. Maar dat heb ik nog niet getest.
Wat ik niet onbelangrijk vind is dat de favorieten toetsen nu geprogrammeerd kunnen worden door de gebruiker. Oorspronkelijk waren die met door de fabriek voorgeprogrammeerde functies.
Ik heb gekozen voor de indeling op het plaatje hieronder. Maar er zijn meer mogelijkheden.
Met toetsen 1 en 2 worden de instellingen voor de handvat- en zadelverwarming direct bediend. Van uit naar stand 5, 4, 3, 2, 1 steeds gewijzigd door een druk op de betreffende knop. Verwarming is ook onder één knop te plaatsen. Bij bedienen van de knop kun je dan vervolgen op het TFT scherm.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grrrroet, Jack
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik heb inmiddels de R1250RT (2021-) met het TFT scherm besteld. Dus ik ben heel benieuwd hoe de verbeteringen daadwerkelijk zijn.
Op mijn verzoek wordt er voor de navigatie (ook) een Zumo XT boven het scherm gemonteerd. Dit omdat ik niet altijd een telefoon met data verbinding bij me heb.
Ook heb ik nog een vraagje:
Is het inmiddels ook mogelijk om rijdend de verlichting om te schakelen van dagrijlampen naar gedimd groot licht of moet je daarvoor nog steeds stil gaan staan? Op het vorige model (-2021) zat hier een knop voor op het stuur en kon je al rijdend de dagrijverlichting uitzetten waardoor het gedimd grootlicht aan ging maar ik begreep dat dit op het nieuwe model niet meer het geval was.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 90
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door Tieflaar »

Het uitschakelen van de automatische dagrijverlichting moet in het menu van de TFT gebeuren.
Ik was mij er niet van bewust dat je daarvoor stil moet staan. Dat heb ik dus nog niet uitgeprobeerd.
Zelf zie ik geen reden in het aan te passen omdat naar mijn mening de automaat prima functioneert.

Navigeren met de Connected App gebeurd in of-line modus. Daarvoor is geen data verbinding nodig.
Het is wel van belang om vooraf de kaarten van de gebieden waar de route door gaat op de Smartphone te installeren.
Grrrroet, Jack
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door ErikS »

bedankt voor de info. Ik ga het ervaren!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 90
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door Tieflaar »

ErikS schreef: 09 feb 2022, 20:09 n vraagje:
Is het inmiddels ook mogelijk om rijdend de verlichting om te schakelen van dagrijlampen naar gedimd groot licht
Het is niet mogelijk om rijdend de verlichting om te schakelen.
Ik kan nu wel de mistlampen in te schakelen in combinatie met dagrijlichten.
Grrrroet, Jack
jandekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2019, 06:54
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Lelystad

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door jandekker »

Tieflaar schreef: 09 feb 2022, 18:45 Vandaag is voor mij een software update uitgevoerd op mijn 1250RT.
Daarmee is de meest recente TFT software van januari '22 geïnstalleerd. Versie 012_008_040.
Deze software zou de connectiviteit (BT en WiFi) met de smartphone moeten verbeteren. Maar dat heb ik nog niet getest.
Wat ik niet onbelangrijk vind is dat de favorieten toetsen nu geprogrammeerd kunnen worden door de gebruiker. Oorspronkelijk waren die met door de fabriek voorgeprogrammeerde functies.
Ik heb gekozen voor de indeling op het plaatje hieronder. Maar er zijn meer mogelijkheden.
Met toetsen 1 en 2 worden de instellingen voor de handvat- en zadelverwarming direct bediend. Van uit naar stand 5, 4, 3, 2, 1 steeds gewijzigd door een druk op de betreffende knop. Verwarming is ook onder één knop te plaatsen. Bij bedienen van de knop kun je dan vervolgen op het TFT scherm.
mag ik vragen van wanneer jouw RT is?
ik kan de favorieten ook niet aanpassen, maar mijn dealer heeft op mijn kenteken gecheckt en er is geen update geweest

Jan
Laatst gewijzigd door jandekker op 17 feb 2022, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 246
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Ben benieuwd of alle hick ups hiermee verleden tijd zijn.
Veelgitariër
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 90
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door Tieflaar »

jandekker schreef: 17 feb 2022, 16:21 mag ik vragen van wanneer jouw RT is?
ik kan de favorieten ook niet aanpassen, maar mijn dealer heeft op mijn kenteken gecheckt en er is geen update geweest

Jan
De mijne is van juni 2021.
Deze softwareversie is van januari '22 nr: 012_008-040
Grrrroet, Jack
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 90
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door Tieflaar »

Nightstalker schreef: 21 feb 2022, 19:55 Ben benieuwd of alle hick ups hiermee verleden tijd zijn.
Het is nog niet bepaald lekker weer geweest om dat te kunnen constateren. .
Heb er 300km mee gereden zonder problemen.
Grrrroet, Jack
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 246
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Hoor graag je bevindingen van het het rijden van een vooraf geladen route.
Veelgitariër
pouwjonl
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2021, 12:10
Type: R1250RT
Bijz: Model 2021
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: UDEN

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door pouwjonl »

Aan Jandekker:
Ik wist eerder van een update dan mijn dealer. Je kunt in je scherm kijken welke versie software je hebt en dus ook op die manier vaststellen of er een update is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 90
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door Tieflaar »

jandekker schreef: 17 feb 2022, 16:21 mijn dealer heeft op mijn kenteken gecheckt en er is geen update geweest
Mijn dealer gaf op basis van het kenteken aan dat de motor de laatste software had. Maar eenmaal aangesloten op de computer bleek er een update voor de TFT software te zijn.
Mijn conclusie is dat de BMW organisatie prutsers zijn als het gaat om het voertuig- en versiebeheer van de vehicle software.
De dealers weten niet of er een update is en dus al helemaal niet wat de inhoud is van de wijzigingen.
Grrrroet, Jack
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Er zijn (wellicht) BMW dealers zijn die op dit gebied onvoldoende kennis hebben dan wel toepassen. Je kunt m.i. niet alle dealers in NLD over één (spreekwoordelijke) kam scheren . . .
Tieflaar schreef: 08 mar 2022, 18:42Mijn conclusie is dat de BMW organisatie prutsers zijn als het gaat om het voertuig- en versiebeheer van de vehicle software.
De dealers weten niet of er een update is en dus al helemaal niet wat de inhoud is van de wijzigingen.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 90
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Software update TFT 1250RT

Ongelezen bericht door Tieflaar »

EileRT schreef: 08 mar 2022, 19:25 Er zijn (wellicht) BMW dealers zijn die op dit gebied onvoldoende kennis hebben dan wel toepassen. Je kunt m.i. niet alle dealers in NLD over één (spreekwoordelijke) kam scheren . . .
De dealers doen zeker hun best. Heb ik ook niks op aangemerkt.
Maar laat de rijders van RT met TFT zich hier maar melden als ze door hun dealer gewaarschuwd werden dat in januari nieuwe software beschikbaar was waarvan ze (de dealer) van de BMW organisatie gehoord hebben dat het verbeteringen gaf voor de BT en WiFi verbindingen van hun motorfiets.
Grrrroet, Jack
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”