Ervaring : R1250RT kleppendeksel bescherming

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
PVA929
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2022, 10:43
Type: R1250RT
Land: Belgium
Woonplaats of omgeving: Oost-Vlaanderen

Ervaring : R1250RT kleppendeksel bescherming

Ongelezen bericht door PVA929 »

Graag had ik hier gepolst of er nog zijn die hetzelfde probleem als ik zijn tegengekomen.
Bij aflevering is volgend kleppendeksel bescherming op mijn R1250RT ('21) geïnstalleerd :

https://motorplaza.net/bmw-set-kleppend ... edelstaal/

Echter, zie ik dat de rubber verdwenen is aan de linkerkant.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Ervaring : R1250RT kleppendeksel bescherming

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo nieuw forumlid,

Vanuit je eerste posting op ons RT-forum begrijp ik dat je een vraag hebt over de kleppendeksel bescherming.

Het is bij ons gebruikelijk en het wordt gewaardeerd wanneer je als nieuw forumlid bij een eerste posting even voorstelt in het volgende topic:

viewforum.php?f=43 _004

Bedankt alvast voor de genomen moeite.

-groet-

Eilert
Beheerder
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Hos
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2020, 10:16
Type: R1200RT
Bijz: Nvt
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Re: Ervaring : R1250RT kleppendeksel bescherming

Ongelezen bericht door Hos »

Hi,
Blij dit draadje te lezen. Ik heb een r1200rt LC, uit 2016 en heb hetzelfde gehad. Ik ben 1.5 jaar geleden "omgevallen" en heb bij schade reparatie, bij Keram in Maastricht, gelijk beschermkappen over de kleppendeksels laten zetten.

Zes maanden later toch besloten beschermbeugels te plaatsen en de kappen via dit forum te verkopen. Na verzending kreeg ik van koper de vraag waar het binnenrubber op één van de kappen was. Of ik dit nog had. Nooit geweten dat dit niet aanwezig/ geleverd was en ook niet gezien tijdens demontage. En deze rubbers zijn zo groot dat je ze niet over het hoofd kunt zien als ze bij demontage uit de kap zouden vallen. Vervolgens toch mijn garage op zijn kop gezet om dit rubber te "vinden". Zonder resultaat. Vervolgens de koper zijn geld geretourneerd en de kappen teruggenomen.

Daarna naar Keram getogen om te zien of dit normaal was, waarbij de verkoper opmerkte hoe vervelend dit was. Niets mbt of dit normaal was of niet. Vervolgens gechecked of dit rubber los te leveren is (bmw kappen), wat niet het geval was. Dus dat zou nieuwe kappen betekenen a raison van dik meer dan 200 euro. En niet één kap, maar 2 kappen, daar die niet per stuk te leveren zijn. Houd je toch niet voor mogelijk ..... Verhaal gechecked met BMW Houtrust, die dit bevestigde. Maar niemand die even zei van " ok, dat checken we even met een set uit het magazijn". Ik zelf ook niet. Ik had geaccepteerd dat ik een rubber zelf kwijt had gemaakt. Na het lezen van jouw verhaal denk ik hier inmiddels anders over. Laat de leverancier in de schappen van het magazijn FYSIEK checken of één van de kappen, ex fabriek, zonder rubber komt.

Ik heb zelf dit setje kappen nog op de plank liggen om de zien wat ik hier mettertijd mee zou doen......

Laat even weten indien je wat meer weet ......

Mvg
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”