BMW / Garmin Iv

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

BMW / Garmin Iv

Ongelezen bericht door jaybmw »

Goedemiddag ,

Na een aantal jaren wil ik weer een update uitvoeren op de oude Garmin . Deze is voorzien van een extra kaartje voor Engeland kaartmateriaal . Hoe moet ik de update uitvoeren ? Heb nu midden Europa erop gezet , maar mij staat iets bij om het VK en Ierland apart te downloaden ? Ik ben geen super pc fanaat... wie kan me helpen in Jip en Janneke taal ? ;) Kortom : HELP !
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: BMW / Garmin Iv

Ongelezen bericht door ErikS »

Om te kunnen helpen is het handig om te weten wat voor Garmin het betreft en over welk kaartmateriaal je het hebt.
misschien dat je kunt laten weten om welk model/type Garmin GPS het gaat of betreft het hier de BMW Navigator?
En over welk kaartmateriaal praten we? City Navigator of een andere kaart? En wat voor "extra" kaartje met Engeland bedoel je.
Dus graag even wat meer informatie!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: BMW / Garmin Iv

Ongelezen bericht door jaybmw »

Het betreft een bmw IV navigatie systeem . Omdat het interne geheugen te klein bleek , is er in het verleden een extra sd kaartje ingegaan voor de kaarten van Engeland op te zetten . Nu wil ik de laatste versie erop hebben omdat ik binnenkort naar Engeland ga .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: BMW / Garmin Iv

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Probleem is dat de Garmin IV geen files groter dan 4GB kan lezen. En compleet Europa is groter dan 4GB geworden.

Zie ook viewtopic.php?f=40&t=16941
Via mapinstall kun je bijna heel Europa selecteren en toch nog onder de 4GB blijven.
Succes! Pas nog mijn Garmin IV van de laatste kaarten voorzien.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: BMW / Garmin Iv

Ongelezen bericht door jaybmw »

Oke , maar hoe moet ik dat doen ? Zo eenvoudig is dit niet voor mij . Ik kan de navi aansluiten , maar meer dan dat lukt me gewoonweg niet .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: BMW / Garmin Iv

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Ik heb geen ervaring met meerdere losse kaarten naast elkaar te installeren. Misschien dat andere leden oplossingen hebben. Of anders iemand vragen met meer computer ervaring om de stappen te doorlopen. Het is te doen.
Bijlage is een screenshot van Mapinstall, waarbij ik West-Europa geheel geselecteerd heb en nog 229MB over heb.
Wel nog oppassen (op screenshot een pijl gezet), dat je de juiste kaartversie selecteert. Tenminste als je meerdere versies op je PC hebt staan.

Knip/plak uit het vorige linkje:
De 'route' die ik bewandelde en voor mij het snelste werkt:
- MicroSD kaartjes uit beide Garmins verwijderen
- Een Garmin aansluiten aan de PC
- Via Garmin Express alleen op de PC de update doorvoeren
- Via Garmin Express alleen de Benelux kaart op de Garmin installeren (CN Europe NT 2021.20 Basic 3D wordt dan ook geïnstalleerd en deze heb je nodig voor de detail kaart te ontgrendelen)
- Garmin afkoppelen
- MicroSD kaartje leeg maken en in kaartlezer van PC stoppen
- Via MAPINSTALL een selectie van kaartdelen maken, waarbij de grootte kleiner dan 4 GB blijft en deze naar microSD kaartje kopieren
- Kopie van microSD kaartje maken op een ander leeg microSD kaartje.
- 1 microSD kaartje in de Zumo en 1 microSD kaartje in NAV4
- Met JaVaWa Device Manager 'Benelux' van beide Garmins verwijderen (of dit echt nodig is, weet ik niet, maar toch gedaan).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: BMW / Garmin Iv

Ongelezen bericht door ErikS »

Ja, volgens mij is dit een juiste werkwijze.
Ik deed dit altijd via Mapsource. Werkt soortgelijk. Je kunt dan de kaartdelen die je wilt gebruiken selecteren en er vervolgens een "eigen" kaart van maken die je naar de GPS stuurt.
Gebruik hiervoor de knop waar de pijl naar verwijst en klik dan op de kaartdelen die je wilt hebben. Deze veranderen dan van kleur. Als je klaar bent dan stuur je de kaartdelen naar de GPS (of het SD kaartje) met de knop links naast deze (verzenden naar apparaat). dit kan afhankelijk van de computer die je hebt even duren.
Dit kun je ook naar een SD-kaartje doen in plaats van je GPS. Dit gaat wel sneller.

In Mapinstall doe je feitelijk het zelfde. Je kiest de kaartdelen die je wilt hebben door er op te klikken en als je kaar bent maak je er ene kaart van die je naar de GPS (of SD-kaart) stuurt. Je kiest hier de knop "doorgaan" voor en volgt vervolgens de stappen zoals ze aangeboden worden.

Vervolgens kun je de naam van de kaart aanpassen van gmapsupp.img naar een meer begrijpelijke naam (voorbeeld: BNL_GB.img). Je kunt dan eventueel de kaart ook op de GPS zelf kopiëren als er daar voldoende ruimte is.

Met de laatste City Navigator versie die ik gebruik (6.16.3, de laatste "goede" versie) wordt dit bestand, bestaande uit heel Groot Brittannië en de Benelux ongeveer 620 MB groot.

ScreenShot001.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: BMW / Garmin Iv

Ongelezen bericht door jaybmw »

Dankjewel allen ! Ik ga het proberen , zie dat de pc de sd kaart ziet als h schijf . Ik heb tot Mei de tijd voordat de reis naar het Peak district en Yorkshire Dales gaat -kwijling-
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: BMW / Garmin Iv

Ongelezen bericht door ErikS »

Succes. En als het niet lukt, gewoon weer terug op het forum komen, dan kijken we waar we je kunnen helpen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
misterv99
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2021, 07:51
Type: R1100RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Oostende

Updat Garmin Zumo 660.

Ongelezen bericht door misterv99 »

Hallo kan iemand een recent gmapsupp bestand doormailen of zeggen waar ik dit bestand kan terug vinden voor het updaten van mijn Garmin Zumo 660. Liefst van Europa maar de Benelux is ook goed. Veel dank.
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 504
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: BMW / Garmin Iv

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Kijk op de JaVaWa web site hoe je de 660 moet updaten. Alles staat er mooi uitgelegd.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”