Schubert of BMW?

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
George Michael

Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door George Michael »

Halo,
ik ben aan een nieuwe helm toe. Zit waarschijnlijk zoals velen van jullie te twijfelen tussen een Schuberth of BMW helm.
Met name tussen de Schuberth C2 en de BMW 4 EVO.
Zijn bijvoorbeeld de maten hetzelfde omdat ze uit dezelfde fabriek komen? Of is er toch verschil in maat? Tot nu toe heb ik alleen maar een Schuberth gepast en kom uit op maat 58/59 (maat L). Kan ik het risico nemen om dan on-line een BMW te bestellen in deze maat.
Verder hoe zijn jullie ervaringen met deze twee helmen?
-1150-
vioma

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door vioma »

Ik heb een c2 en ben er niet happy mee , ik vind hem erg zwaar (mt 62/63) en stil is hij beslist niet .
De bediening om hem te openen is slecht . hij sluit meestal ook moeilijk .
De zonnebril rammelt , en de ventilatie is slecht, kortom voor mij geen shuberth weer .
Heb proefgereden met de c3 ook die vind ik niet goed , maar er zijn zat tevreden gebruikers dus het blijft toch persoonlijk.
1 advies koop nooit een helm zonder proefrit.
[groet] Peter
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Nooit een helm kopen die je niet hebt gepast en waarmee niet je hebt proefgereden!

Schubert heb ik al vaak gepast, maar het zit bij mij gewoon niet lekker!

Ik had een prima passende BMW systeemhelm. Na een gevalletje pech moest ik een nieuwe. De nieuwere BMW systeemhelmen hebben een iets andere pasvorm en dat zit bij mij niet goed. Dat uitte zich pas na een dag sturen: rand in de nek die irriteert; pijnlijke oren door gebrek aan ruimte. Geen probleem om hem om te wisselen voor iets anders.
Tip: BMW systeemhelmen kun je met dunnere of dikkere wangstukken beter pas maken.

Ik heb nu een integraal en een jethelm van Arai. Die zitten bij mij super en het voordeel is dat de service prima is. Inclusief beter pas maken. _004
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
George Michael

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door George Michael »

Raad mij raden, de goede service heb je van dealer in Amersfoort? Aan je avatar te zien heb je daar ook jouw RT gekocht.
braba

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door braba »

Ik heb beide helmen gehad en de schuberth valt iets kleiner (C2 mt 59 en BMW mt 60). Mijn hoofd is iets meer een schuberth vorm dan de BMW. Maar dat is persoonlijk. Ieder hoofd is anders gevormd en de pasvorm is veel belangrijker dan het merk. Mijn advies is rijden met beide helmen en dan pas een keuze maken. En voor de juiste BMW maat gewoon effe passen bij de dealer en dan online korting pakken :D De kwaliteit van beide helmen is top maar dat ingebouwde zonnevizier bij de C2 is toch wel erg makkelijk. Een nadeel van de C2 is de anticondenslaag op het vizier wat problemen kan geven met een pinlock (barstjes op de pasrand van de pinlock in de coating). De bediening van de BMW is met 1 hand iets makkelijker dan bij de C2. De BMW is iets ruimer is mijn indruk. Qua geluidsproductie was de C2 beter door de paskraag aan de onderzijde.

Ben na testen in de motoplus van twee jaar geleden voor de shoei multitec gegaan. Was de test winnaar, beter nog dan C3 en de BMW type 5. Mijn hoofd past er perfect in en de kwaliteit is _004 alleen geen zonnevizier dus vml de volgende keer toch weer schuberth :$
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

George Michael schreef:Raad mij raden, de goede service heb je van dealer in Amersfoort? Aan je avatar te zien heb je daar ook jouw RT gekocht.
Klopt, maar is niet zo relevant want die service geeft Arai zelf.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Marruk8865

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Is die BMW 4 helm nog te koop dan? Ik vond dit zelf een prettige helm. Veel beter dan de logge BMW 5. Daarentegen lijkt de 6 weer meer op de 4 kwa vormgeving etc. BMW helmen zitten mij altijd wel goed. Heb zelf ook een Schuberth C2 gehad en vond dit na een korte tijd helemaal niets. Niet te vergelijken met de BMW's.

Ik zou als ik jou was lekker gaan passen en uitproberen en vervolgens de goede maat bestellen/kopen in Duitsland. Zo heb ik het met mijn huidige Shoei ook gedaan. Ik heb al een keer eerder op dit forum een link geplaatst naar een zaak in Duitsland waar je 10% korting krijgt als buitenlandse klant. Ik heb daar mijn Rukka pak vandaan. Ze hebben daar ook BMW-spul. Snelle levering en fijne communicatie.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Baird »

Marruk8865 schreef:..........................
vervolgens de goede maat bestellen/kopen in Duitsland. Zo heb ik het met mijn huidige Shoei ook gedaan. Ik heb al een keer eerder op dit forum een link geplaatst naar een zaak in Duitsland waar je 10% korting krijgt als buitenlandse klant. Ik heb daar mijn Rukka pak vandaan. Ze hebben daar ook BMW-spul. Snelle levering en fijne communicatie.
.............................................
Ik kan natuurlijk erg gaan zoeken in het forum, maar welke zaak is dat dan?

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Toegegeven....mijn dochter en ik hadden tot voor kort nog nooit 'dure' helmen gehad, maar we zijn nu maar wat blij met onze BMW 5-jes.... :D . Ze zitten heerlijk comfortabel en zijn lekker licht...héél prettig is ook 't dat we nu een keer helmen hebben met daarin uitsparingen bij de oren...zitten de pootjes van mijn bril tenminste niet meer zo strak in de helm.. 8)
We hadden uiteraard de vele tips vanuit dit forum opgevolgd en hebben er eerst een tijdje in de showroom mee rondgelopen...we hebben zelfs met de helmen op aan een tafeltje in de showroom op ons gemak koffie gedronken.. :D.
Oké, we zaten wel voor joker maar who cares!

't kan natuurlijk ook gewoon een verkoperspraatje geweest zijn....maar de eigenaar (Mofra) vertelde dat ie zelf nooit 't laatste model helm kocht (of 't nou 'n Schuberth of BMW was)....volgens hem vanwege de kinderziektes en uiteraard de prijs... ;)
jacquetti

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door jacquetti »

Ik ben begonnen met een Caberg integraalhelm maar die maakte ontzettend veel herrie.
Vorig jaar ben ik overgestapt naar een Schuberth C3 na ook de nieuwste BMW helm gepast te hebben.
Die paste jammer genoeg niet goed.
De Schuberth kon ik als het ware aantrekken.(ligt ook aan de vorm van je hoofd.)
Voordeel is ook dat er een ingebouwd zonnevizier aanwezig is.
Met name voor de brildragers een uitkomst.
Enige nadeel: je klapt het vizier omhoog(alleen het doorzichtige gedeelte) maar zodra je gaat rijden , klapt ie weer naar beneden.
Ik heb geprobeerd om dit strakker aan te draaien maar dat werkt niet.
Voor de rest is ie wel behoorlijk stiller dan mijn vorige helm.

gr.Rob
Habeve

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Habeve »

jacquetti schreef:Ik ben begonnen met een Caberg integraalhelm maar die maakte ontzettend veel herrie.
Vorig jaar ben ik overgestapt naar een Schuberth C3 na ook de nieuwste BMW helm gepast te hebben.
Die paste jammer genoeg niet goed.
De Schuberth kon ik als het ware aantrekken.(ligt ook aan de vorm van je hoofd.)
Voordeel is ook dat er een ingebouwd zonnevizier aanwezig is.
Met name voor de brildragers een uitkomst.
Enige nadeel: je klapt het vizier omhoog(alleen het doorzichtige gedeelte) maar zodra je gaat rijden , klapt ie weer naar beneden.
Ik heb geprobeerd om dit strakker aan te draaien maar dat werkt niet.
Voor de rest is ie wel behoorlijk stiller dan mijn vorige helm.

gr.Rob

Het dichtklappen is een bekend euvel van de C3, bij de dealer is (gratis) een zwaarder mechanisme te laten monteren.

Ik heb ook beide helmen (BMW en C3) geprobeerd maar toch voor de C3 gekozen. Pasvorm is geweldig, je voelt bijna niet dat je hem op hebt.

[groet]
-1200-
Harald
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Habeve schreef: Het dichtklappen is een bekend euvel van de C3, bij de dealer is (gratis) een zwaarder mechanisme te laten monteren.

ik wist niet dat dit mogelijk is, ik vind het namelijk ook irritant dat dit gebeurd maar ben verder heel tevreden over de C3, dus op naar de dealer.
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4371
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik heb een Shuberth C3 gepast en die zat me voor geen meter. In dezelfde maat 60/61 heb ik nu de BMW system V helm en die zit me prima. Zoals gezegd; altijd eerst passen en proefrijden.
Veel succes
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Eric L

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Eric L »

Jammer genoeg kan je niet overal proefrijden met een helm. In mijn ervaring vaker niet dan wel. Ik heb inmiddels een C3 en ben daar heel tevreden over. Ik had een Shoei Multitec maar die werd oud. De C3 zit lekkerder en dat zonnevizier vind ik een uitkomst. En het is m.i. een mooie helm om te zien maar dat moet bijzaak zijn en is persoonlijk. Hij moet lekker zitten. Ik had de helm veelvuldig bij div. zaken gepast en bijna een te kleine gekocht na advies van verkoper. Uiteindelijk een zaak gevonden waar je een proefrit met de helm kon maken. Geen onverdeeld genoegen want het ding stonk... Maar doordat ik er ruim een dag mee gereden had wist ik het zeker: ik moest een grotere maat. Een tripje van een kleine 2000 km door Duitsland wees uit dat die keuze juist was. Wel belangrijk. De helm is niet goedkoop. Heerlijk comfortabel. Die zgn stilte van de C3 vind ik betrekkelijk. Hij is wel stiller denk ik maar turbulentie blijf je horen maar dat zit 'm natuurlijk vooral in de hoogte van je kuipruit/je lengte. Hou bij je aankoop ook rekening met de ruimte/uitsparing voor een evt. in te bouwen headsetje van je GPS. Dat zit bij de C3 en ik denk de meeste helmen van de laatste generatie wel goed. Is ook afhankelijk van type headset natuurlijk. Er zit een pinlock in. Had ik ook op de Shoei. Het pinlock zit goed maar soms beslaat het pinlock vizier toch. Bij zeer veel regen bijv. Voor de duidelijkheid. Condens op de binnenzijde van het pinlock vizier. Niet tussen helm vizier en pinlock vizier. Toch jammer. En let op met je pinlock want dat vizier is extreem gevoelig voor krassen.
Inspector Gadget

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Een helm is net als een ander zadel, een andere ruit, zelfs bij andere motor, je moet het proberen, passen en testen.
Als je die gelegenheid niet geboden wordt door de verkoper, dan zoek ik verder.

Ik heb de C3 nu meer dan een jaar en ben er heel erg tevreden over. (zeker versus de Nolan N103 die ik ook heb)
Rij weer-en-wind, en ook ik bemerk dat de pinlock geen 100% garantie is dat het niet beslaat bij een flinke stortbui (zoals laatst), maar het is wel flink minder.
Randy
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 okt 2009, 21:07
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Randy »

Beste George Michael ,

Ik heb zopas een nieuwe EVO5 systeemhelm van BMW gekocht , had hiervoor ook dezelfde , maar die was ook alweer 2,5 jaar oud (ik rij elke dag motor) en ik was in de gelegenheid om deze laatste EVO5 "nieuw overjarig" te kunnen kopen bij een duitse BMW dealer waar ik toch al op vakantie was voor een uiterst zacht prijsje .

Kijk eens op de duitse dealer of motor sites en doe er je voordeel mee , want versturen kost nog geen €15,00 , wel eerst in Nederland passen , natuurlijk !

In ieder geval had ik niet echt veel zin in een nieuwprijs van zo'n €550,00 voor een EVO6 , mij te gortig !!

met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
ps: heb nog mijn oude helm kunnen verkopen voor een leuk prijsje , zodat de aanschaf van de nieuwe helemaal leuk werd !
Erteetje

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik heb alle berichten hier gelezen en kom zelf ook tot de conclusie dat een helm echt een heel presoonlijke voorkeur is. Ik rij zelf met de Nolan systeemhelm met N-com bluetooth systeem. Bluetooth os mooi weggewerkt in de helm en werkt uitermate goed. Ik ben verstaanbaar tot op snelheden ver boven de 100 km/h. Voor mij de perfecte pasvorm en de prijs is ook nog eens heel redelijk.

Greetz
Luc
Tobias de Eerste

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Tobias de Eerste »

Lang getwijfeld en gepast tussen C3 en BMW evo 6, uiteindelijk voor de laatste gekozen (iets duurder) maar zeker goed ! Prima helm, lekker rustig (ook zonder oordoppen) en comfortabel lekker veel ruimte voor je oortjes :lol:

Veel passen, op verschillende tijdstippen en altijd ff proefrijden........................ik heb de C3 definitief af laten vallen van een proefrit !!

Succes
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door jaybmw »

C3 gaf bij mij problemen tijdens proefrit in de nek.Koud,omdat de onderkant stijler is dan van de evo 6. Na gereden te hebben met de c3 bij mc rijen,direct naar mofra gegaan en gereden met de evo 6 en ik was verkocht. Al 20 jaar gereden met arai intergraal,nu over naar systeemhelm.Qua stilte en pasvorm is arai mijn topper,maar ze maken geen systeemhelm omdat men daar beweerd dat dit geen helm is! Grotendeels mee eens overigens,maar de evo 6 bevalt me goed. Mede omdat ik nu achter de ruit van de rt zit ipv met intergraal op een kawa.

Ooit als de geldboom volhangt schaf ik ook weer een arai aan,en een leren tourpak ipv mijn rukka-textiel. Leer en intergraal bieden mij meer comfort,en een beetje nostalgie houd ik hoog. Plus,ik kan eens afwisselen als ik daar behoefte aan heb. (luxe probleem).

Zo zie je maar: mensen en smaken verschillen,en dat is een mooie zaak.

[groet] ,en veul veilige km's gewenst Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Eric L schreef:Jammer genoeg kan je niet overal proefrijden met een helm. In mijn ervaring vaker niet dan wel.
In een winkel / bij een motor zaak waar je geen proefrit mag maken met een helm zou ik geen helm kopen.

Groetjes Maarten

Overigens na een C1 nu een C3 en daar erg blij mee. Wel eens een C2 geprobeerd maar die paste mij niet. Zonne scherm een fijne iets van shubert
ReinierS

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door ReinierS »

Ik heb zaterdag op mijn "nieuwe" 1150RT met een nieuwe fluo (ja,ja!) C3 gereden. Oordoppen was ik vergeten maar desondanks weinig kabaal. Dat klopt dus wel!
Verder viel mijn op dat ik er wel een warm hoofd in kreeg,...ik ben dus wel benieuwd hoe dat in de zomer gaat worden? Je kunt er wel wat kin-delen uithalen voor meer ventilatie...
Zit lekker en ventilatie opening werken goed. Zonnevizier loopt mooi laag door, perfect. Lekkere pot tot nu toe:-)
Inspector Gadget

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Had je het schuifje bovenop wel open gezet, dat scheelt een stuk, ik merkte in de zomer-periode een heerlijke koude bovenop mijn kersenpit. _005
Schuifje is open als het naar achter geschoven is, in 3 standen.

Daarnaast zit aan de binnenkant ook nog een zgn. zomer- en winterstand bovenin aan de binnenkant van de helm.
Als je twee grote gaten ziet nabij de voorzijde, is het de zomerstand. In de handleiding (pagina 261) staat beschreven hoe je dit wat meer kunt afdekken.
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

dutchmidiman schreef:Had je het schuifje bovenop wel open gezet, dat scheelt een stuk, ik merkte in de zomer-periode een heerlijke koude bovenop mijn kersenpit. _005
Schuifje is open als het naar achter geschoven is, in 3 standen.
Dit werkt inderdaad heel goed. Ik vind het veel beter werken dan bij de C1. Daar voelde ik nauwelijks verschil. Verder zal ik nooit een zwarte helm nemen. Deze zijn ook een stuk warmer in de zomer.

Groetjes Maarten
ReinierS

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door ReinierS »

dutchmidiman schreef:Had je het schuifje bovenop wel open gezet, dat scheelt een stuk, ik merkte in de zomer-periode een heerlijke koude bovenop mijn kersenpit. _005
Schuifje is open als het naar achter geschoven is, in 3 standen.

Klopt, had ik al geprobeerd maar zonder de doppen hoor je dan wel weer meer geruis..

Daarnaast zit aan de binnenkant ook nog een zgn. zomer- en winterstand bovenin aan de binnenkant van de helm.
Als je twee grote gaten ziet nabij de voorzijde, is het de zomerstand. In de handleiding (pagina 261) staat beschreven hoe je dit wat meer kunt afdekken.

Flapje had ik al ontdekt. Sommige helmen blijven idd veel kou doorgeven via de ("gesloten") ventilatie kanalen. Mooie oplossing van Sjubbie _005
Inspector Gadget

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

ReinierS schreef:Klopt, had ik al geprobeerd maar zonder de doppen hoor je dan wel weer meer geruis..
Hmm, ik moet eerlijk bekennen dat mij dat in mijn situatie nog niet is opgevallen.
Ik zal daar eens op gaan letten.
ReinierS schreef:Flapje had ik al ontdekt. Sommige helmen blijven idd veel kou doorgeven via de ("gesloten") ventilatie kanalen. Mooie oplossing van Sjubbie _005
Al met al ben ik heel erg tevreden over de Schuberth C3, ook qua comfort e.d.
En heel erg ontevreden over de Nolan N103 qua geluid e.d.
Als ik die draag zonder oordoppen heb ik binnen 5 minuten op de snelweg al last van lawaai op de oren.
Maar dat is mijn werk-helm en heel gemakkelijk voor wat betreft de Bleutooth (N-Com vreet vrijwel alles wat ik heb) of draadgebonden.

Daarin voorziet de Schuberth SRC flink minder, maar dat is een andere topic (en als reeds de revue gepasseerd in een ander draadje ;) )

Bij aanschaf dient de C3 in eerste instantie ietwat strak te zitten, dan kan de helm naar je hoofd vormen.
Belangrijkste indicatie vindt ik (maar ben zeker geen expert) dat de helm-rand niet op je wenkbrauwen zit, maar een centimeter daarboven. (ongeveer).
Een goede motorzaak laat je de helm proberen en ff een uurtje in de zaak meer rondlopen, koffie/thee drinken etc.
Gebruikersavatar
Eddy
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 nov 2010, 21:34
Type: R1200RT
Bijz: Ostgrau metallic mat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doesburg
Locatie: Doesburg

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Eddy »

Hallo,

Ik heb nu een schuberth C2 gekocht bij polo in kleve voor 286 euro. Ik ben er erg blij mee pinlock erin en echt super stille helm.
Cardo rider q2 was even een beetje kloten om deze echt goed erin te krijgen maar nu een perfecte helm. Hiervoor had ik een evo4 van bmw en was ook een goede helm. Nadeel van de schuberth is dat als je de helm openklapt dit niet erg goed blijft zitten gaat snel weer dicht. De bmw helm had daar géén last van.
Maar al met al heb ik meer plezier van mijn schuberth dan met mijn bmw helm. Toch persoonlijk denk ik.

Veel plezier met je keuze.

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
ReinierS

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door ReinierS »

De C3 klapt niet naar beneden echter bij het dicht klappen hoor je niet de klik die je zonder dat je hoofd erin zit wel hoort. Het zit allemaal nog wat strak, denk ik? Dus even checken of ie wel goed gesloten is, is wel belangrijk!!
Verder vond ik bij de BMW klaphelm (type 6, kan dat), deze naast de motor al mega lawaai maken :roll: ,...als je het vizier beweegt krijg je haast een gehoorbeschadiging van de ratel sound _002
Dit laatste én de uitstekende test van de C3 hebben mij voor de C3 doen kiezen.
spookje

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door spookje »

Vorige week wezen kijken voor een nieuwe helm.
Bij Mofra in Rijen hebben ze zowel Schubert als BMW helmen.

De pasvorm van de C3 is voor mij veel prettiger, de BMW drukte mijn wangen helemaal plat.
Heb hierbij goed onthouden welke maat ik moest hebben.

De C3 zou in Fluor bij Mofra 599 euro kosten.
Ben wat op internet gaan zoeken en kwam hem toen tegen bij motowebshop.com als aanbieding voor 429 euro.... :O

Normaal wil ik een lokale winkelier wel ondersteunen, maar een verschil van 170 euro gaat mij dan toch te ver.
Heb hem nu online besteld, hopelijk krijg ik hem snel.

Heeft iemand ervaring met de C3 in combinatie met de Scala Teamset Pro?
Het communicatiesysteem van de C3 vind ik wel mooi, maar geen 300 euro extra waard.
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

spookje schreef:Vorige week wezen kijken voor een nieuwe helm.
Bij Mofra in Rijen hebben ze zowel Schubert als BMW helmen.

De pasvorm van de C3 is voor mij veel prettiger, de BMW drukte mijn wangen helemaal plat.
Heb hierbij goed onthouden welke maat ik moest hebben.

De C3 zou in Fluor bij Mofra 599 euro kosten.
Ben wat op internet gaan zoeken en kwam hem toen tegen bij motowebshop.com als aanbieding voor 429 euro.... :O

Normaal wil ik een lokale winkelier wel ondersteunen, maar een verschil van 170 euro gaat mij dan toch te ver.
Heb hem nu online besteld, hopelijk krijg ik hem snel.

Heeft iemand ervaring met de C3 in combinatie met de Scala Teamset Pro?
Het communicatiesysteem van de C3 vind ik wel mooi, maar geen 300 euro extra waard.
Ik heb wel ervaring met de http://www.motowebshop.com en tot op heden alleen maar goede dingen over gehoord.

Groetjes,

Maarten
spookje

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door spookje »

Ik hoop dat mijn ervaring ook een goede wordt.. Big RT Smile
spookje

Re: Schubert of BMW?

Ongelezen bericht door spookje »

Vandaag de helm binnengekregen......
Alle complimenten voor Motowebshop.com....

Binnen 3 dagen binnen.... het plezierrijden kan beginnen Big RT Smile
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”