Nieuw forumlid

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Marcel W.
2023
2023
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2022, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: 2010
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Barendrecht

Nieuw forumlid

Ongelezen bericht door Marcel W. »

Hallo iedereen,

Bij deze zal ik mezelf ook even voorstellen. Mijn naam is Marcel, 51 jaar jong, getrouwd en vader van een zoon en dochter.

Sommige van hier kennen mij van het ST1100-1300 forum. Door een recente aanrijding is de ST1300 echter total loss verklaart en ben ik op zoek naar wat anders. Tot nu toe lijkt dat een R1200RT van rond 2010 te gaan worden.

Voor mijn 20e had ik al mijn auto en motorrijbewijs. In mijn studententijd heb ik een Kawasaki GPX600 aangeschaft. Met deze motor heb ik zo'n 85.000 km afgelegd. Veel woon-/werkverkeer maar ook dagjes uit en familiebezoekjes door het hele land.

Daarna werd het het bekende verhaal van huisje, boompje, beestje en te weinig tijd en ruimte om de motor te stallen. Op een gegeven moment dus de motor verkocht. Jarenlang geen motor gehad en deze eigenlijk ook niet gemist, grotendeels omdat er altijd de beschikking was over een auto en er voor woon-/werkverkeer teveel spullen heen- en weer moesten.

Mijn eerste ervaring met de Pan European stamt uit mijn rijlestijd, mijn instructeur reed er op één. Toen vond ik het al een mooie motor welke voor veel doeleinden in te zetten was. De keuze was dus geen keuze, een Pan moest het worden.

Sinds 2015 dan ook met veel plezier op de Pan gereden voor woon/werkverkeer, dagtourtjes en vakanties van enkele tot meerdere dagen. Toch zijn er maar zo'n 40000km bij gekomen in die jaren.

Mede dankzij het al eerder genoemde geweldige forum was de Pan flink gepersonaliseert.
Binnen stallen kan ik een motor helaas niet, dus afhankelijk van het weer een hoes erover in de achtertuin en in de echte wintermaanden de stalling in.

Het sleutelen wil ik tot een bepaald niveau zelf gaan doen. Daarbij is alle kennis meegenomen. Tevens zullen de meeste aanpassingen door mijzelf uitgevoerd gaan worden, het is tenslotte een hobby en ik ben een aardige pietleut dus iemand anders doet het niet snel goed.

De bedoeling is om kennis en ervaring op te doen alswel te delen en gelijkgezinden te ontmoeten, digitaal of in levende lijve.

Voorlopig ben ik druk om me in te lezen op dit forum en kijk ik een beetje rond naar wat er te koop is.

Tot ziens op dit forum
Gegroet Marcel,

Kawaskai GPX 600 R / Honda Pan European ST1300 / BMW R1200RT
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw forumlid

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Marcel,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. Het wordt zeer gewaardeerd _004

De -1200- DOHC welke in 2010 geïntroduceerd werd is het blok met de bovenliggende nokkenassen. Een sterk blok.

Er is al veel gedeeld op ons forum met ook de nodige TIPS en TOPS. Lees het topic (bovenin) “R . . . . RT kopen ja of nee” i.i.g. even door. Je hebt zelf uiteraard de nodige ervaring maar er staan vast en zeker zaken in die van belang zijn voor de aanschaf van een tweedehands motor. Stel ook gerust je vragen en in daarvoor ingerichte topics.

Treffen kan hier zowel digitaal als fysiek. Dat laatste middels de door forumleden georganiseerde tourritten _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Nieuw forumlid

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Marcel, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel succes met je zoektocht naar een R1200RT en plezier met het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Marcel W.
2023
2023
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2022, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: 2010
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Barendrecht

Re: Nieuw forumlid

Ongelezen bericht door Marcel W. »

Hierbij de update dat de R1200RT gevonden en aangeschaft is.
Voor een aantal gewenste aanpassingen. (Waaronder (her)spuiten van alle koffers in kleur, blijft hij gelijk overwinteren bij de knalpot. Foto is dan ook van hun website.

Meerdere motoren bekeken maar veel "pekel" fietsen gezien binnen mijn budget.
Bij de knalpot was er direct een goed gevoel mede door de prettige ontvangst en behulpzaamheid.
Ik ga er dan ook vanuit dat het bij de aflevering net zo soepel gaat verlopen en kan een bezoek aan dit bedrijf dan ook aanbevelen.

Een aantal zaken zijn al op de bekende lijstjes van december gezet. Een complete set binnentassen staat voor de langere tijd nog op de wensenlijst. Mocht iemand wat hebben liggen hoor ik het ook graag.

Anders wordt het tzt nieuwe, ik heb daarvoor al enkele tips gevonden hier.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gegroet Marcel,

Kawaskai GPX 600 R / Honda Pan European ST1300 / BMW R1200RT
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw forumlid

Ongelezen bericht door EileRT »

Gefeliciteerd met de aankoop van deze supermooie -1200- DOHC _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Nieuw forumlid

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Hoi Marcel, van harte gefeliciteerd met je nieuwe fiets!!! Heel veel plezier en veilige kilometers ermee. 😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Marcel W.
2023
2023
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2022, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: 2010
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Barendrecht

Re: Nieuw forumlid

Ongelezen bericht door Marcel W. »

Eilert en Roelof bedankt, die km's wordt nog wat want ik rij veel te weinig. Niettemin duurt het nu al te lang Big RT Smile
Gegroet Marcel,

Kawaskai GPX 600 R / Honda Pan European ST1300 / BMW R1200RT
Marcel W.
2023
2023
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2022, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: 2010
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Barendrecht

Re: Nieuw forumlid

Ongelezen bericht door Marcel W. »

IMG-20230304-WA0001.jpg
Ondanks een paar spetters op de weg naar huis en een file weer heerlijk motor gereden vandaag.

Hopelijk snel beter weer en veel meer fijne kilometers.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gegroet Marcel,

Kawaskai GPX 600 R / Honda Pan European ST1300 / BMW R1200RT
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw forumlid

Ongelezen bericht door EileRT »

Hele mooie RT met de topkoffer inmiddels in kleur gespoten zie ik _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”