DAB radio en favorieten opvragen (R1250RT)

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

DAB radio en favorieten opvragen (R1250RT)

Ongelezen bericht door ErikS »

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe R1250RT met TFT. Foto's zal ik komende week maken en hier nog op de site zetten, want hij is nog niet geheel compleet. De topkoffer moet nog in kleur gespoten worden!
Toch heb ik al een paar al een paar vragen waar ik zo niet uit kom.

- Allereerst klopt het dat er geen of nagenoeg geen DAB radiozenders op de motor zijn te ontvangen? Volgens mijn dealer zijn er nog maar een zeer beperkt aantal te ontvangen en ook niet overal. Dit lijkt mij echter vreemd daar ik in de auto volop DAB zenders aangeboden krijg.
Op de motor krijg ik er inderdaad maar één (lokale) aangeboden;

- Dan heb ik inmiddels een drietal favoriete radiozenders op FM in de favorieten lijst gezet; maar hoe roep ik die favorietenlijst nu op?
- en hoe wis ik een zender die in de favorietenlijst is opgenomen?

Ik heb de handleiding hier al op nageslagen maar die is hier zeer summier over en biedt geen oplossing.
mijn nieuwe motorfiets.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: DAB radio en favorieten opvragen (R1250RT)

Ongelezen bericht door ErikS »

Inmiddels ben ik er uit! De DAB radio heeft kennelijk even tijd nodig om de zenders te vinden. Dit in tegenstelling tot hetgeen me door de dealer bij de aflevering verteld werd. (ik ga hem hier wel even over aanspreken). Wel merk ik dat de DAB ontvangst in NL veel minder goed is dan in bv Duitsland. Hier kan ik ongestoord zenders op de DAB band beluisteren terwijl in Nederland de zenders, ondanks dat het DAB is, toch met regelmaat wegvallen.

En de favorieten heb ik ook gevonden. Staan als je favorieten aangemaakt hebt in het menu waar je kiest voor AM-FM of DAB!
Selectief wissen is kennelijk niet mogelijk maar als laatste optie in de favorietenlijst staat "alles wissen".

Dus Opgelost. Draadje mag worden gesloten.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”