1150 RT valt uit tijdens rijden, temp/benzinemeter blanco

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
frits render
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mar 2014, 17:13
Type: R1150RT
Bijz: ex-overheid
Land: NL
Woonplaats of omgeving: ALBERGEN

1150 RT valt uit tijdens rijden, temp/benzinemeter blanco

Ongelezen bericht door frits render »

Hallo mede-forumleden,

Mijn witte (ex overheid) 1150RT- een dame van 21 lentes en 130 k op de teller - had er gisteren na een warme rit ineens geen zin meer in. Ik had eerder die dag al gemerkt dat ze begon in te houden en te stotteren boven de 3500 tpm, dus erg lekker ging de rit al niet… maar goed, bij rustig toeren ging alles goed. Tot ik bijna thuis was, in een bochtje naar rechts, ineens 2 rode lampjes op t dashboard, motor stopte ermee, display blanco…. Uitrollen, maar starten ho maar.

Eenmaal naar huis geduwd nogmaals proberen maar display bleef niets aangeven. Startmotor draait wel maar motor slaat niet aan. Dus: alle plastic eraf, forum doorspitten maar eens goed kijken:

Alle zekeringen gecheckt: in orde
Alle relais die onderling uit te wisselen zijn, uitgewisseld, nog steeds geen display.
Tank eraf, benzinepomp aan 12V: die werkt naar behoren. Filter bekeken, Tank teruggeplaatst.
Hallgeverplaat eraf, de boel goed schoongemaakt (was ook wel nodig), plaat teruggezet.
Killswitch vd zijstandaard schoongemaakt en gecheckt: ook die werkt naar behoren.
Na contact aanzetten hoor je de benzinepomp even, ook het ABS systeem lijkt t werken.

Maar: nog geen resultaat. Rest mij nog een x aantal stekkerverbindingen te reinigen, ook die achter het instrumentenpaneel en de dodemansknop zelf. Contactslot niet te vergeten, ik heb het stuur met contact aan helemaal naar links en rechts bewogen, maar ik zie geen lampjes aan- of uitgaan. Misschien bobine overleden?

Wat ik zo gek vind: heeft dat vreemde inhouden nou iets met dat verdwijnen van de display te maken? Of spelen er ineens twee problemen door elkaar heen? Wat zorgt er eigenlijk voor dat er geen display meer getoond wordt? Ik zie (nog) geen verband.

Ik hou jullie op de hoogte. Tips zijn altijd welkom…

-groet-
TomDujardin
2023
2023
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 dec 2014, 15:00
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wissenkerke

Re: 1150 RT valt uit tijdens rijden, temp/benzinemeter blanco

Ongelezen bericht door TomDujardin »

Goede avond

Klinkt als defecte hall gever. Zoek s contact op met Freek C.
-groet-
Tom
frits render
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mar 2014, 17:13
Type: R1150RT
Bijz: ex-overheid
Land: NL
Woonplaats of omgeving: ALBERGEN

Re: 1150 RT valt uit tijdens rijden, temp/benzinemeter blanco

Ongelezen bericht door frits render »

Die ga ik inderdaad als eerste vervangen. Na mijn vakantie, ergens begin oktober.

Bedankt voor de reaktie.

[groet]
frits render
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mar 2014, 17:13
Type: R1150RT
Bijz: ex-overheid
Land: NL
Woonplaats of omgeving: ALBERGEN

Re: 1150 RT valt uit tijdens rijden, temp/benzinemeter blanco

Ongelezen bericht door frits render »

Update: het probleem is opgelost door het plaatsen van een (refurbished) hallgeverplaat, besteld via Freek. Keurig opgestuurd, via mail een korte handleiding hoe af te stellen, starten en lopen. Hulde!

-groet-
FreekC
Berichten: 121
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk

Re: 1150 RT valt uit tijdens rijden, temp/benzinemeter blanco

Ongelezen bericht door FreekC »

Mooi te lezen dat het machien weer draait!
Veel plezier er weer mee, Frits.

-Freek-
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”