Trailer opbergen

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Trailer opbergen

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Zonder echt een idee te hebben, hoe ik een trailer thuis zou moeten gaan opbergen, vond ik het toch noodzakelijk om in het voorjaar reeds een trailer te kopen, en later pas het opberg probleem te bekijken. Met de motor over de autoweg naar leuke bestemmingen rijden is me te zeer tegen gaan staan.
Trailer heeft een tijdje in de tuin gestaan, daarna heb ik me op internet laten inspireren hoe ik de trailer zou gaan opbergen.
Op een beurs had ik al jaren terug gezien dat ze hem deden kantelen op de transport steunen.
Mover versie 1 is nog van hout, lassen wil ik me nog eens leren, mover versie 2 zal van metaal zijn.

Ik haal de platen van de trailer, ik monteer de transport steunen terug. Daarna schroef ik de op maat gemaakte houten mover vast aan de achterzijde. Ik zet de zwenkwielen op de rem, en alleen kan ik de trailer dan omhoog tillen.
De transport steunen raken als eerste de grond en tillen de trailer daardoor iets omhoog, net genoeg om deze op de zwenkwielen te krijgen. Daarna kan de trailer bewegen en plaatsen waar ik wil (wel eerst de remmen van de zwenkwielen afhalen ;) ).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Trailer opbergen

Ongelezen bericht door Isaac »

Een hele mooie oplossing voor degene die een trailer niet op het eigen terrein of garage kunnen laten staan. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de transport klare uitvoering er dan uit ziet. Waar je de oprijd plaat laat en hoe de motor vast gezet wordt. Hierover zijn al wat voorbeelden voorbij gekomen maar de meningen waren nogal verdeeld.
Hier is in ieder geval over nagedacht. Nu het touwtje aan de muur nog vervangen door iets wat er net zo professioneel uitziet als de rest. :D
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: Trailer opbergen

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Het zijn overigens 2 touwtjes (ik kon me even niets anders simpels bedenken _001 ), waarmee het vastzit en dan nog met een ketting aan een muuranker. De mover zit tegen de muur en de zwenkwielen op de rem. De platen liggen dan op een vliering in de garage.
Zie verder nog onderstaande link (met daarin weer meer links) hoe ik e.e.a. op de motor vastzet. Ik trek het zaakje niet in de vering, maar in het rubber van de band.

viewtopic.php?t=17370

NB ik moet toegeven, ik heb hulp van mijn zoon gehad die werktuigbouwkunde doet, die heeft veel meer 3D inzicht dan ik met mijn elektrotechniek achtergrond.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Trailer opbergen

Ongelezen bericht door EileRT »

Mooie oplossingen! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Trailer opbergen

Ongelezen bericht door Isaac »

Ik had de in bedrijf zijnde trailer niet gezien omdat deze in een rubriek staat die ik niet als favoriet heb staan. Ziet er allemaal goed uit en de complimenten aan je zoon. Inzicht heeft hij zeker. _004
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”