Dunlop road smart 4

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
ad-bmwtje
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 jan 2009, 17:04
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Someren eind
Locatie: someren eind

Dunlop road smart 4

Ongelezen bericht door ad-bmwtje »

Hallo allemaal

Na jaren met Bridgestone te hebben gereden,ben ik na mijn motor vakantie zeer teleurgesteld geraakt van de nieuwe Bridgestone t 32 gt.
Na slechts 5000 km was mijn achterband helemaal versleten.
Nu overweeg ik de dunlop roadsmart 4,ik weet banden zijn heel persoonlijk ,maar wat is jullie ervaring met de Dunlop roeadsmart 4.

Mvgr Ad
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Dunlop road smart 4

Ongelezen bericht door Tieflaar »

Toen ik mijn '21 1250RT kocht stonden er zo'n 6000km op de teller en waren Michelin PR5 banden gemonteerd.
Dat vond ik geen fijne banden. Die vond ik te gevoelig voor vuil op de weg en voor slechte delen in het wegdek.
De motorfiets was dan constant aan het zoeken. zo voelde het.
Ik heb er denk ik 5000km mee gereden en toen de Dunlop RS4 gemonteerd.
Alle bovengenoemde klachten waren daarna verdwenen.
Deze banden voelen lekker aan tijdens het rijden. De motor blijft heel goed in het spoor bij slecht wegdek en ik heb veel minder last van zand of grind op de weg. Ik voel me nu veel meer vertrouwd met de motor. Zowel met droog weer als met regen.
En ook 'anders verharde' wegen zijn geen probleem.
Wel vind ik ze wat veel rol geluid hebben. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat een normaal niveau is omdat dit mijn eerste (moderne) RT is.
Ze lijken ook behoorlijk slijtvast na 7500km voor nog 4mm en achter 5mm profiel. Maar ook hier geldt voor mij dat ik geen ervaring met de RT heb en dit dan vergelijk met mijn ervaring met de GS'en.
Ik ben er heel tevreden mee in ieder geval.
Grrrroet, Jack
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”