Op zoek naar een nieuwe....

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Op zoek naar een nieuwe....

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Hallo allemaal, voorstellen heb ik begin van dit jaar gedaan in een ander topic gedaan.

Helaas vond 2 weken geleden een vrachtwagen die voor mij stil stond het nodig om ineens achteruit te gaan rijden en ondanks de enorme claxon die ik gelijk liet gaan, het niet nodig om te stoppen... Wegkomen lukte niet meer, gevolg ik en motor onder de auto, ik gelukkig snel weg kunnen rollen (lang leve de boxer cilinders en koffer...) maar de motor was wel serieus gewond...
1.jpg
2.jpg
Met uitzonder van de topkoffer zijn alle panelen rondom (serieus) beschadigd, binnenkuip, voetsteun afgebroken, kleppendeksel links en rechts stuk, spiegel, remhendel etc etc...

Expert is geweest en om een lang verhaal kort te maken, economisch totall loss :cry:

Ik ben een pietleut en hecht veel waarde aan dat de motor er netjes uitziet. Dus rijdend maken en optisch minder nette motor is geen optie... Daarom er een aantal nachtjes over geslapen maar denk dat ik dus op zoek ga naar een vervangende motor...

Het leidt geen twijfel dat het weer een 1200RT moet zijn. Mijn exemplaar had 125.000km ervaring en was van 2005. Tips waar een nette, niet te dure motor gezien is (bij voorkeur NL oorsprong ivm aantoonbaarheid vd kilometers) zijn van harte welkom.

Groetjes Maurice
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 245
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Op zoek naar een nieuwe....

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Oei balen zeg.

Ik meen dat ze wel eens op MP aangeboden worden.
Veelgitariër
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 849
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Op zoek naar een nieuwe....

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Zo, dat is wel naatje pet. Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen. Dat had zo maar anders kunnen aflopen.

Neem eens een kijkje bij Simako cq. Stella Motoren in Elst of Apeldoorn. Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn uitstekend! 👍
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Op zoek naar een nieuwe....

Ongelezen bericht door EileRT »

Dat is heel veel pech man, maar ook voor jou een geluk bij een ongeluk. Je komt er zo te horen ongeschonden vanaf. En dat had ook anders gekund.

Op ons forum staan twee hele nette -1200- ‘s in de verkoop in ons koop/verkoop/gezocht topic. Wellicht een goede optie om daar eens naar te kijken.

Succes ermee! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Op zoek naar een nieuwe....

Ongelezen bericht door ErikS »

Dat is dan inderdaad behoorlijk pech hebben. Maar gelukkig mankeerde je zelf niets. En nu weer op zoek naar een 1200RT. Waarom probeer je niet eens een 1250RT. Bij mij was het een maal er op rijden en ik wilde niet anders meer.
In ieder geval succes en . . . je kunt dus niet genoeg afstand houden achter stilstaande (vracht)auto's.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Re: Op zoek naar een nieuwe....

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Thanks voor de reacties _004

Ja ben er zeker bewust van dat het heel anders had kunnen aflopen... Vrachtwagenwielen zijn best groot van dichtbij weet ik nu uit ervaring :(

Ik had al gekeken bij de ads hier op de site, maar 1tje is reeds verkocht en de andere voldoet niet aan mijn criteria...

Een 1250 zou mooi zijn, maar daar komt het beschikbare budget bij lange na niet in de buurt -kwijling-

Komende tijd de bekende sites maar eens in de gaten houden en hier en daar gaan kijken...

Iemand ervaringen met Swift motoren btw??
carducci
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 sep 2019, 17:58
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Vlissingen

Re: Op zoek naar een nieuwe....

Ongelezen bericht door carducci »

Mijn RT is te koop, bouwjaar 2019 en slechts 15 dkm gereden.
Alle opties behalve de radio.
Dealer onderhouden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Op zoek naar een nieuwe....

Ongelezen bericht door ciske »

Als het budget onvoldoende is voor een LC-model, tracht dan een van de laatste oliekoelers te vinden.
Deze DOHC boxers zijn erg prettige motoren en kennen erg weinig mankementen.

gr v Ciske
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Re: Op zoek naar een nieuwe....

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Dank voor de tips en adviezen,

Ik ben bang dat een DOHC ook niet echt tot de mogelijkheden behoord... Wil erg graag een aantal opties (waaronder cruisecontrol) en dan vallen de 2010 en hoger modellen al snel buiten het budget. Tenzij ik voor een serieus hoge km stand ga...

Nou ben ik niet vies van een fiets met ervaring, maar als ik voor hetzelfde geld een iets oudere fiets met 60000km minder op de teller vind dan kan ik nog aardig wat km maken voordat ik daarbij zit
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”