Zoals het hoort stel ik mij ook even voor

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Desmo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2022, 12:35
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Kreileroord (NH)

Zoals het hoort stel ik mij ook even voor

Ongelezen bericht door Desmo »

Hallo allemaal. Ik ben Desmo, eigen naam Ruud. (Desmo heb ik overgehouden van de tijd dat ik Ducati reed).
Woonachtig in Kreileroord, vlakbij de Afsluitdijk. Vader van 2 kinderen en grootvader van 4 (bijna) 5 kleinkinderen. Werkzaam als buschauffeur in het OV omgeving Hoorn.
In het verleden heb ik heel wat motoren in mijn bezit gehad, waarbij de 2 cylinder uitvoeringen wel de voorkeur hadden.
Voor mij is dit de 2e BMW. De eerste was een r1100s. Ook een geweldige machine maar waar ik niet aan kon wennen was het bedieningsysteem van de richtingaanwijzers. Dat probleem heb ik nu dan wel weer, maar omdat de BMW voor mij de perfecte woon/werk verkeer motor is, zal ik nu beter m`n best moeten doen om wat handiger met deze methode te worden en niet iedere keer de claxon bedien als ik de richtingaanwijzer wil uitschakelen.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Zoals het hoort stel ik mij ook even voor

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Ruud,

Van harte welkom op ons RT-forum en bedankt voor je intro _004

De RT is een perfecte woon/werk/tour motor. Je gaat aan de -1150- zéker plezier beleven _004

Je went vast en zeker aan de bediening hoor!

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 855
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Zoals het hoort stel ik mij ook even voor

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Ruud, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1150RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Zoals het hoort stel ik mij ook even voor

Ongelezen bericht door ErikS »

Na een paar weken weet je niet beter en ben je er gewoon aan gewend. In het verleden reed ik wel eens op een BMW (van het werk) met links het knopje voor de linker richtingaanwijzer en rechts het knopje voor de rechter. Zelf reed ik op een Suzuki VX800 met maar één knopje. Elke keer weer wennen.
Mijn volgende (eigen) motorfiets was een BMW R1100RT met . . . links en rechts een knopje voor de richtingaanwijzers. Ik daar toen al wel een beetje aan gewend.
Gelukkig heeft de BMW ooit ingezien dat ze met voor de richtingaanwijzer maar één knopje redelijk hetzelfde zijn als andere motorfietsen en dat het daardoor misschien wel makkelijker was om naar de BMW over te stappen. Wel wennen voor al die BMW rijders!
Toch heeft het heeft maar kort geduurd en ik was er aan gewend. En dat gaat jou ook overkomen. Zeker als je, net als ik, de motor ook voor woon-werkverkeer gebruikt.

De R1150RT is een prima fiets (ik heb er zelf ook een gehad) waarop je gemakkelijk veel kilometers maakt. Je gaat er heel veel plezier mee beleven!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Re: Zoals het hoort stel ik mij ook even voor

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Hi Ruud,

Welkom hier... En zoals mijn voorgangers al schreven alles went... (behalve een ... Big RT Smile )

Ook ik heb vorig jaar dezelfde gewenning door moeten maken, maar vind het nu wel handig. Enige waar ik mee loop te hannesen nu is als ik de claxon wil gebruiken... Maar dat zal dan gewoon wat meer gewenning nodig hebben denk ik dan maar :D
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Zoals het hoort stel ik mij ook even voor

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...en als je er écht niet aan kunt wennen, kun je altijd deze nog installeren, gaat ie vanzelf uit 😊
https://kisantech.com/sm-5.html
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”