Niet of het gebeurt maar wanneer... HALL sensor!

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Niet of het gebeurt maar wanneer... HALL sensor!

Ongelezen bericht door blade-x »

Zaterdag wezen rijden ff afspoelen aan de carwash na twee honderd meter verder gereden te hebben alles stil
de rt viel stil aan stoplicht geen beweging meer in te krijgen, start motor ging nog wel rond :oops:
aanhanger gehuurd rt op de aanhanger naar huis _001 , fuck wat nu !!
thuis gekomen controle bougies, geen vonk
aangezien er niks meer beweging in zat dacht ik direct aan de bobine , want zou het de hall sensor zijn dan zou hij nog starten maar beroerd lopen
bobine uitgemeten die was toch nog goed, de hall sensor dan maar, test lampje gemaakt, en ja daar zat precies iets niet pluis
dacht ga toch zelf proberen de bedrading te vernieuwen en is me aardig gelukt de bestaande bedrading ( isolatie) viel gewoon uit elkaar dicht bij de sensor plate
de bedrading was niet over of gebroken, alleen de isolatie was er erg aan toe was helemaal verduurd
weet er trouwens iemand waartoe het witte draadje dient dat samen bij de 4 andere kabeltjes zit en niet geisoleerd is ?
, oke de rt loopt terug goed en wel
j.jpg
j.jpg
f.jpg
g.jpg
m.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Niet of het gebeurt maar wanneer... HALL sensor!

Ongelezen bericht door EileRT »

De technische aanwijzingen kan ik je niet geven, maar het is voor de 1100 een meer dan bekend probleem. Even een gereviseerde in (laten) zeken via ons forumlid FreekC (uit Sommelsdijk) en je hebt het probleem nooit meer. Het inzetten van de hallgever is geen rocket science. Freek geeft je bij een gereviseerd exemplaar de handleiding. _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Re: Niet of het gebeurt maar wanneer... HALL sensor!

Ongelezen bericht door blade-x »

EileRT schreef: 09 jan 2023, 00:39 De technische aanwijzingen kan ik je niet geven, maar het is voor de 1100 een meer dan bekend probleem. Even een gereviseerde in (laten) zeken via ons forumlid FreekC (uit Sommelsdijk) en je hebt het probleem nooit meer. Het inzetten van de hallgever is geen rocket science. Freek geeft je bij een gereviseerd exemplaar de handleiding. _004
heb voorlopig zelf kunnen repareren, hoe lang het houd? weet ik niet , want de bedrading word nogal heet
heb er wel goede dikke krimpkous rond gezet we zullen zien hoe lang het volhoud
op hoop van zegen
en als het niet houd dan zal het naar freekc zijn denk ik ;)
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”