Haynes- en reparatiehandboek

Vind of plaats hier handige downloads of links voor voor je R...RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Haynes- en reparatiehandboek

Ongelezen bericht door blade-x »

beste forumleden
Je hebt de reparatiehandboek in de downloadmap en je hebt de boeken van Haynes
vraag me af of hier verschil inzit, de boeken zijn niet zo superduur maar is het een meerwaarde dan?
is het een aanrader om deze manual erbij te kopen?
alvast bedankt.
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Haynes- en reparatiehandboek

Ongelezen bericht door QuickFix »

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan een papieren versie: ik heb zowel het Haynes boek voor de 1100 en de 1150 als een kopie van het "Officiële" werkplaatshandboek voor de 1150.

Het "Probleem" dat ik heb is dat mijn computer boven in mijn kantoor staat en de fiets beneden, dus snel even controleren of ik wel het goede schroefje heb is dan makkelijker, zonder dat ik onnodig pagina's hoef uit te printen. Daarnaast vind ik het bladeren in een boek een stuk makkelijker dan scrollen met de muis.
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Re: Haynes- en reparatiehandboek

Ongelezen bericht door blade-x »

QuickFix schreef: 14 jan 2023, 23:23 Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan een papieren versie: ik heb zowel het Haynes boek voor de 1100 en de 1150 als een kopie van het "Officiële" werkplaatshandboek voor de 1150.

Het "Probleem" dat ik heb is dat mijn computer boven in mijn kantoor staat en de fiets beneden, dus snel even controleren of ik wel het goede schroefje heb is dan makkelijker, zonder dat ik onnodig pagina's hoef uit te printen. Daarnaast vind ik het bladeren in een boek een stuk makkelijker dan scrollen met de muis.
maar het werkplaatshandboek in de downloadmap hier in het forum is dit dezelfde versie dan zo een haynes boek of is dit meer uitgebreid?
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Haynes- en reparatiehandboek

Ongelezen bericht door QuickFix »

blade-x schreef: 15 jan 2023, 13:37maar het werkplaatshandboek in de downloadmap hier in het forum is dit dezelfde versie dan zo een haynes boek of is dit meer uitgebreid?
Oh jee... ik heb de downloadmap nooit zo goed bekeken, maar zoals ik het zo kan beoordelen zijn de "XXXX Repair manual" en "XXXX Reparatiehandleiding" bestanden de officiële BMW werkplaats handleidingen (ik heb een versie hiervan voor mijn 1150 in een ringbandmap zitten), maar ik zie de manuals van Haynes er niet tussen staan: dit zijn handleiding die meer bedoeld zijn voor de thuismonteur, met duidelijkere uitleg en foto's. Ook vind ik persoonlijk de schema's daarin iets overzichtelijker.

De Haynes manuals worden regelmatig hier en op Marktplaats.nl / 2eHands.be aangeboden, dus mocht je €40 net iets teveel vinden, dan kun je er vaak wel eentje voor ongeveer de helft tweedehands op de kop tikken.
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Re: Haynes- en reparatiehandboek

Ongelezen bericht door blade-x »

QuickFix schreef: 16 jan 2023, 10:56
blade-x schreef: 15 jan 2023, 13:37maar het werkplaatshandboek in de downloadmap hier in het forum is dit dezelfde versie dan zo een haynes boek of is dit meer uitgebreid?
Oh jee... ik heb de downloadmap nooit zo goed bekeken, maar zoals ik het zo kan beoordelen zijn de "XXXX Repair manual" en "XXXX Reparatiehandleiding" bestanden de officiële BMW werkplaats handleidingen (ik heb een versie hiervan voor mijn 1150 in een ringbandmap zitten), maar ik zie de manuals van Haynes er niet tussen staan: dit zijn handleiding die meer bedoeld zijn voor de thuismonteur, met duidelijkere uitleg en foto's. Ook vind ik persoonlijk de schema's daarin iets overzichtelijker.

De Haynes manuals worden regelmatig hier en op Marktplaats.nl / 2eHands.be aangeboden, dus mocht je €40 net iets teveel vinden, dan kun je er vaak wel eentje voor ongeveer de helft tweedehands op de kop tikken.
ach zo ja dan zal ik ook is op zoek gaan voor zo een haynes handboek bedankt alvast
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4482
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Haynes- en reparatiehandboek

Ongelezen bericht door EileRT »

Naast alle info hier (ook in de download mappen) is het Haynes werkplaatshandboek voor de doe-het-zelver een musthave. Ik heb geen kennis en ervaring op dat gebied, maar heb het hier al teveel gehoord en gelezen.

Afgezien daarvan heb je in een boek alles mooi gebundeld. Ja, een beetje old school ben ik wel. ;)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
erco61
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2022, 21:01
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: MAASMECHELEN

Re: Haynes- en reparatiehandboek

Ongelezen bericht door erco61 »

Ik heb het mijne hier gekocht
https://www.2dehands.be/v/motoren/handl ... gs-r1100rt
grtEric
R1100RT '98-Softail night train '05
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Re: Haynes- en reparatiehandboek

Ongelezen bericht door blade-x »

erco61 schreef: 16 jan 2023, 18:24 Ik heb het mijne hier gekocht
https://www.2dehands.be/v/motoren/handl ... gs-r1100rt
grtEric
maar deze heb ik ook staat hier op het forum, het haynes zou meer uitgebreid zijn
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Haynes- en reparatiehandboek

Ongelezen bericht door QuickFix »

blade-x schreef: 16 jan 2023, 20:02maar deze heb ik ook staat hier op het forum, het haynes zou meer uitgebreid zijn
Kleine correctie mijnerzijds: het officiële BMW werkplaatsboek is "Uitgebreider" (als in: alles staat er in); het is niet duidelijker (zeker voor de doe-het-zelfer) daar het Haynes-boek dieper ingaat op de veel voorkomende zaken en hoe je ze kunt aanvliegen zonder officieel en specifiek BMW gereedschap.
Freude am Fahren
Plaats reactie

Terug naar “Handige downloads en links”