Nieuw lid

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

defser
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2023, 18:57
Type: R1100RT
Bijz: 100% origineel
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ede

Nieuw lid

Ongelezen bericht door defser »

Beste leden van het BMW RT Boxer Forum - Nederland,

Graag stel ik mijzelf even voor: mijn naam is Patrick woonachtig in Ede en ik ben sinds kort lid van dit forum. Ik ben geboren in 1994 en ik rijd sinds enige tijd met veel plezier op mijn BMW R1100RT uit 1995 met 170dkm.

Ik heb op het internet al veel informatie gevonden over het onderhoud van mijn motorfiets en binnenkort ga ik zelf aan de slag met het stellen van de kleppen en het synchroniseren van de carburateurs. Ik ben blij dat er op dit forum zoveel kennis en ervaring aanwezig is en ik hoop hier nog veel meer te kunnen leren over mijn geliefde motor.

Ik heb inmiddels het nodige gereedschap / tools besteld:

Wunderlich 4V-voelermaten set 15 - 30 mm
Carburateur synchronisatie set - 2 stuks
Recyclizer

Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Ik kijk er naar uit om mijn ervaringen en kennis met jullie te delen en samen te werken aan het behoud en onderhoud van onze BMW RT Boxer motoren.

Met vriendelijke groet,

Patrick
defser
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2023, 18:57
Type: R1100RT
Bijz: 100% origineel
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ede

Re: Nieuw lid

Ongelezen bericht door defser »

Dit is mijn -1100- origineel nederlands, bmw dealer onderhouden en dat is merkbaar. Nieuwe koppeling bij 120dkm dus kan nog wel even mee als ik er zuinig mee doe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door defser op 28 mar 2023, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Nieuw lid

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Synchronisatie van de carburateurs? Veel succes, als je ze kunt vinden. De 1100RT heeft er namelijk geen......, wel injectie. Synchronisatie van de gaskleppen is de juiste benaming.... ;)

Veel plezier met de 1100RT!
Ik heb er zoelf ook een gehad. Veel fijne ritten mee gemaakt totdat die voor mij te zwaar werd.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
defser
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2023, 18:57
Type: R1100RT
Bijz: 100% origineel
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ede

Re: Nieuw lid

Ongelezen bericht door defser »

PaPinkelman schreef: 29 mar 2023, 09:23 Synchronisatie van de carburateurs? Veel succes, als je ze kunt vinden. De 1100RT heeft er namelijk geen......, wel injectie. Synchronisatie van de gaskleppen is de juiste benaming.... ;)

Veel plezier met de 1100RT!
Ik heb er zoelf ook een gehad. Veel fijne ritten mee gemaakt totdat die voor mij te zwaar werd.
Haha thanks 😂 Synchronisatie van de gaskleppen bedoel ik inderdaad. Wordt een leuke uitdaging want het zal de eerste keer zijn. Echter heb ik meer dan zat documenten met uitleg en visuele voorbeelden op YT.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Nieuw lid

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Patrick, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1100RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”