Kleppen stellen voor de eerste keer

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
defser
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2023, 18:57
Type: R1100RT
Bijz: 100% origineel
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ede

Kleppen stellen voor de eerste keer

Ongelezen bericht door defser »

Hallo allemaal,

Vandaag begonnen met het stellen van de kleppen van mijn -1100- volgens de documentatie van kleppen stellen voor dummies. Vandaag de rechter kant gedaan. Initieel waren de inlaat kleppen te los en de uitlaat kleppen te stroef. Nu denk ik er wel te zijn na 3 uur spelen met de kleppen. Ze voelen allemaal hetzelfde en de voeler maatjes (4x) blijven netjes zitten na het bewegen.

Zal morgen de andere kant doen. Hopelijk gaat dat iets sneller dan vandaag.

Daarna door naar het synchroniseren van de gaskleppen m.b.v. Manometers.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lupo R
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: Kleppen stellen voor de eerste keer

Ongelezen bericht door Lupo R »

Mooi!, veren ook allemaal in orde?

Ik heb eens mijn best gedaan op een Fiat 500 (1970). Alles weer teruggebouwd en het bleef slecht. Weer kleppen stellen, weer beroerd. Toch maar even een nachtje over geslapen, hulp ingeroepen van iemand bij de Fiat500 club, vraagt die naar de veren .... Natuurlijk had ik dat zelf kunnen bekijken, het lag immers open, maar ik ging kleppen stellen en zag dus een gebroken veer over het hoofd.
Laatst gewijzigd door Lupo R op 01 apr 2023, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Paniekje
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Kleppen stellen voor de eerste keer

Ongelezen bericht door Paniekje »

Ze kunnen beter iets te ruim staan dan te krap.
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”