Weer wat meegemaakt

Laat hier je R1200RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
maRTinP
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 okt 2016, 08:23
Type: R1200RT
Bijz: 03-2010
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Weer wat meegemaakt

Ongelezen bericht door maRTinP »

Februari is geen topmaand voor me. 4 Jaar geleden in februari van mijn motor afgereden, en nu gebeurde dat weer :x

28 februari, ochtendspits. Ik besluit netjes achteraan de rij voor het stoplicht voor linksaf aan te sluiten (indachtig de recente rechterlijke uitspraak over het naar voren rijden bij het stoplicht). Achter mij stopt een witte Polo. Het stoplicht op groen, de auto voor mij begint net in beweging te komen. En dan ineens een klap van achteren, en ik vlieg met een zwiep de motor af en lig op het asfalt, de motor ligt op de linkerzij op de grond en schuift langzaam rond (achterwiel wordt nog aangedreven). Ik heb geen pijn, sta op en schakel de motor af. Kijk wat bozig achterom, een verschrikte dame in de witte Polo stapt uit. Was er even niet met haar gedachten bij. Keek naar de file op de A4 onder ons (we stonden op een viaduct). Zag in haar ooghoek het stoplicht op groen gaan en gaf gewoon gas... Ach, gelukkig mankeren we beiden niets.
Afijn, de motor was niet meer te berijden. Linker stepje afgebroken, koffer flink beschadigd, ruit afgebroken. En nog wat krassen her en der. Door de berger afgezet bij de dealer, opgehaald door vrouwlief. En ja hoor, economisch total loss. Motor uit 2005, kilometerstand 114.000.
Tsja, wat doe je dan. Het wrak terugkopen en repareren, of de dagwaarde pakken als start voor een andere...
Ik heb gekozen voor het laatste. In België zag ik een mooie 2010 (DOHC!) te koop staan met de nog relatief lage kilometerstand van net geen 70.000. Trailer geleend, proefrit gemaakt en zowel de motor als de verkoper voelde prima aan! Gelijk de koop rond gemaakt, en de motor mee terug naar Nederland genomen. Omdat de eerste afspraakmogelijkheid bij de RDW pas 13 april was, heb ik de import via een bedrijfje laten doen (kost iets meer, maar de import loopt dan via een spoedprocedure). Afgelopen zaterdag het kenteken gekregen, en gisteren het eerste ritje in het zonnetje in NL gemaakt. Dat voelt toch als eind goed, al goed!
Voor de geïnteresseerden: de 2005 R1200RT in maart 2019 particulier gekocht voor € 5.750,-. De dagwaarde is maart 2023 vastgesteld op € 5.000,- Dat is voor een veelrijder als ik geen slechte afschrijving!
Oud.jpg
Nieuw.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Wiz38506
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:51
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Alkmaar

Re: Weer wat meegemaakt

Ongelezen bericht door Wiz38506 »

Heftig toch ook hoor, gelukkig met een positieve afloop, maar het geeft ook zoveel gedoe voordat alles weer geregeld is.

Volgende keer toch maar weer naar voren bij het stoplicht?
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Re: Weer wat meegemaakt

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Hi Martin,

Das schrikken zeg... en balen...

Gelukkig dat je er zelf goed bent afgekomen, dat is het allerbelangrijkste. En dat je inmiddels een nieuwe mooie fiets hebt gevonden. Ziet er goed uit...

Ik weet hoe het voelt, ongeveer hetzelfde traject doorlopen eind vorig jaar

Veel plezierige en veilige kilometers gewenst met je nieuwe aanwinst
Marcel W.
2023
2023
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2022, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: 2010
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Barendrecht

Re: Weer wat meegemaakt

Ongelezen bericht door Marcel W. »

Hoi Martin,

Hele begrijpelijke keuze, ik heb ongeveer dezelfde gemaakt na een ongeval met mijn ST1300.
Nu kon ik ook gelijk de overstap maken naar een andere motor en dat is ook een DOHC versie geworden.
Hopelijk blijft deze langer in je bezit, ziet er iig op de foto goed uit.
Gegroet Marcel,

Kawaskai GPX 600 R / Honda Pan European ST1300 / BMW R1200RT
Gebruikersavatar
maRTinP
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 okt 2016, 08:23
Type: R1200RT
Bijz: 03-2010
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Weer wat meegemaakt

Ongelezen bericht door maRTinP »

Wiz38506 schreef: 03 apr 2023, 10:38 Volgende keer toch maar weer naar voren bij het stoplicht?
Ja inderdaad. Wanneer het veilig kan en niet te asociaal is...
Gesloten

Terug naar “Showen die R1200RT”