Zijkoffers beplakt met Protection Film

Poets je wel of poets je niet? Hoe en welke wijze.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Zijkoffers beplakt met Protection Film

Ongelezen bericht door Tieflaar »

Vandaag ben ik in Schalwijk bij Prorepair geweest om beschermende folie op de gelakte delen van de zijkoffers aan te laten brengen. Dit zijn toch de delen van de RT die je (ik) zelf vrij snel kan bekrassen doordat je er met de motorlaarzen tegen aankomt. Want met het stijgen van de leeftijd daalt enigszins de behendigheid bij het afstappen. Zeker aan het einde van een lange rit ;) .

Op de vorige RT had ik de folie zelf aangebracht en dat was een set van Signature. Die bestond uit twee delen per koffer.
De folie die vandaag door Jeroen aangebracht is, is een redelijk nieuw sjabloon dat bestaat uit één deel en dekt het gehele gelakte deel af. Na montage dus geen zichtbare naden of delen die niet beschermd zijn (zij-, boven- en achterkant). En eenmaal bevestigd is eigenlijk niet te zien dat er folie op de koffers zit. De glans en kleur blijven volledig in stand. Daarbij is de folie zelfherstellend en hydrofoob zodat water er mooi vanaf parelt en vuil zal niet inwerken en is makkelijk te verwijderen.
Ik ben verrast door het mooie resultaat. Zeker in vergelijking met mijn vorige folie set.
En NEE ik heb geen commercieel belang om deze recensie te plaatsen. Ik ontmoette Jeroen vandaag voor het eerst en ben gewoon blij met het resultaat.

1.jpeg
2.jpeg
Secuur werk om de folie vrij van luchtbelletje en mooi strak aan te brengen.

3.jpeg
Afrondend werk. Zie jij dat er folie op de koffer zit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grrrroet, Jack
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 252
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Zijkoffers beplakt met Protection Film

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Nee dat zie je niet.
Bij mij zie je ook niets.
Veelgitariër
Marcel W.
2023
2023
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2022, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: 2010
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Barendrecht

Re: Zijkoffers beplakt met Protection Film

Ongelezen bericht door Marcel W. »

Je ziet er op deze foto's niets van inderdaad.
Het is inderdaad een bekend probleem met de brede koffers van de RT.

Aangezien mijn koffers net gespoten zijn heb ik wel intresse. Zou je detail foto's willen plaatsen met een behandeld en onbehandeld stuk naast elkaar en kan je een richtprijs vermelden?
Gegroet Marcel,

Kawaskai GPX 600 R / Honda Pan European ST1300 / BMW R1200RT
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Zijkoffers beplakt met Protection Film

Ongelezen bericht door Tieflaar »

Marcel W. schreef: 22 jul 2023, 08:45 Je ziet er op deze foto's niets van inderdaad.
Het is inderdaad een bekend probleem met de brede koffers van de RT.

Aangezien mijn koffers net gespoten zijn heb ik wel intresse. Zou je detail foto's willen plaatsen met een behandeld en onbehandeld stuk naast elkaar en kan je een richtprijs vermelden?
Op de derde foto zie je de behandelde koffer en rest van de motor zonder folie. Wat wil jij zien?
Ik weet niet he ik het beter in beeld moet brengen.
Voor een richtprijs kun je het beste even contact met Jeroen opnemen denk ik: info@prorepair.nl
Waarschijnlijk ben je rond/onder €100- wel klaar. Maar ik wet het niet en zal per motor verschillen.
Grrrroet, Jack
Marcel W.
2023
2023
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2022, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: 2010
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Barendrecht

Re: Zijkoffers beplakt met Protection Film

Ongelezen bericht door Marcel W. »

Hoi Jack,

Bedankt voor je snelle reactie, qua detail foto bedoelde ik zoiets als de 3e foto inderdaad maar dan meer ingezoomd.
Inzoomen op deze foto geeft geen goed beeld ivm de resolutie.
Het verschil in prijs zal per motor verschillen maar zoveel verschil zal er niet inzitten qua bouwjaar.
Gegroet Marcel,

Kawaskai GPX 600 R / Honda Pan European ST1300 / BMW R1200RT
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Zijkoffers beplakt met Protection Film

Ongelezen bericht door Tieflaar »

Marcel W. schreef: 22 jul 2023, 15:54 Hoi Jack,

Bedankt voor je snelle reactie, qua detail foto bedoelde ik zoiets als de 3e foto inderdaad maar dan meer ingezoomd.
Inzoomen op deze foto geeft geen goed beeld ivm de resolutie.
Het verschil in prijs zal per motor verschillen maar zoveel verschil zal er niet inzitten qua bouwjaar.
Je hebt PB
Grrrroet, Jack
Marcel W.
2023
2023
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2022, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: 2010
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Barendrecht

Re: Zijkoffers beplakt met Protection Film

Ongelezen bericht door Marcel W. »

Bedankt Jack, daar kan ik inderdaad veel beter inzoomen. Ziet er goed uit idd, je ziet geen verschil of randen.

Ook een hele mooie kleur dat blauw trouwens.
Gegroet Marcel,

Kawaskai GPX 600 R / Honda Pan European ST1300 / BMW R1200RT
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Zijkoffers beplakt met Protection Film

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Ik heb mijn koffers ook met folie laten plakken. Je ziet er niets van, tenzij je met je neus er bovenop staan en weet wat je zoekt.
Houdt de koffers heel netjes!!! 😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Zijkoffers beplakt met Protection Film

Ongelezen bericht door ErikS »

Mijn voorlaatste 3 motoren zijn telkens door Jeroen geplakt. Elke keer een avondje werk voor hem maar het resultaat was elke keer weer perfect. En dan bedoel ik dat hij niet alleen de koffers beplakt heeft maar alle kwetsbare delen van de motorfiets. Ik kan hem inderdaad ook aanbevelen.
Helaas heb ik mijn huidige motor bij aflevering meteen door de dealer laten beplakken. Kreeg een aanbieding bij het totale pakket dat ik afnam. Hij wist van mijn vorige motoren dat ik dit bij deze beslist ook gedaan wilde hebben. Vandaar het aanbod.
Dit is ook wel goed gedaan, maar net even iets minder mooi dan het werk van Jeroen. Ook de folie lijkt een beetje minder van kwaliteit.
Over een paar jaar misschien toch wel weer naar Jeroen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gesloten

Terug naar “Over: Optisch onderhoud”