Voorstellen pvloon

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

pvl1200r
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2023, 15:08
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW 1200R 2014
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geldrop

Voorstellen pvloon

Ongelezen bericht door pvl1200r »

Mijn naam is Paul van Loon.
Ben begonnen met motorrijden in het begin van de 70-jaren en wel op een CZ 175CC. Van de politie kreeg je in die tijd een oefenvergunning zodat je in een beperkt gebied je vaardigheden kon opbouwen. Had je het idee dat je alles wel onder de knie had dan kon je je aanmelden voor het examen. Als je je autorijbewijs al reeds had verviel het theorie examen en bestond het praktijk examen uit het rondrijden op de motor gevolgd door de examinator in de auto. Na drie straten stoppen om te vernemen welke volgende drie straten op het programma zouden staan. Na een kwartietje stoppen en rijden vond de examinator het welletjes en was je geslaagd. Dat waren nog eens tijden.
Na een jaar of drie rondgereden te hebben op de CZ werd deze "gedwongen" ingeruild op een Fiat 600, mijn ouders deden mij een aanbod wat ik echt niet kon weerstaan. Vervolgens brak het motorloze tijdperk aan wat jaren later werd beeindigd met de aankoop van een tweedehands Moto Guzzi California T3 bouwjaar 1978. Deze machine heb ik grondig gerestaureerd en voorzien van een voor die tijd zeer moderne elektronische ontsteking. Jaren lang heb ik met de Guzzi zonder problemen door Europa getrokken en uit respect heb ik deze dame nooit van de hand gedaan. Wel moest zij accepteren dat ze mijn aandacht moest delen met een BMW K100 RS; een totaal andere motor met veel souplesse en comfort. Later nog een stapje hoger gemaakt door de K100 RS in te ruilen voor een K1200 RS. Een geweldige beest van een motor maar wel zwaar en wat log vooral bij stilstand. Toen ik dan ook op een dag met motor en al om was gevallen met als gevolg veel plaat schade en een zeer dikke enkel heb ik tot genoegen van mijn echtgenoot een punt gezet achter mijn motor carriere. Maar vorig jaar begon het toch weer te kriebelen en tijdens mijn revalidatie periode na het plaatsen van een nieuwe heup via diverse sites toch weer een motor op de kop getikt en wel een zonder veel plaatwerk namelijk een BMW 1200 R uit 2014. Via Wunderlich de zit hoogte wat aangepast en met wat geknutsel de verlichting omgebouwd naar LED. Ben mij nu aan het verdiepen of het mogelijk is de accu te vervangen door een Lithium ion exemplaar. Hier zitten echter wel een paar haken en ogen aan iets wat door leveranciers veel te eenvoudig terzijde geschoven wordt met als gevolg veel teleurgestelde klanten. Hoewel het niet ter zake doet dan toch nog even mijn leeftijd: 73
Paniekje
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Voorstellen pvloon

Ongelezen bericht door Paniekje »

Welkom hier , Geldrop ...... da’s dichtbij Big RT Smile
Gebruikersavatar
Jaapvanthoff
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mei 2023, 18:08
Type: R1250RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Voorstellen pvloon

Ongelezen bericht door Jaapvanthoff »

Paul, goedemiddag.

Een MG T3, wat een plaatje. Een hebbeding.
Toen ik 45 jaar geleden naar de technische school ging had ik een V7 Special.
In tegenstelling tot jou heb ik die wel weg gedaan. Iets met financiën te verdelen tussen een MG en luiers... Ik heb verloren.
Maar wat leuk dat je de T3 nog hebt: gepaste jaloezie.
Ik was afgelopen weekeinde in Gildenhaus-DE.
Daar stond ook een T3. Wilde er wel foto’s van maken, maar er stond een bevallige dame naast. Geen foto’s gemaakt; je hebt zo praatjes.

Het zal vast wel mogen, post eens een plaatje van de oude dame…? / PM?
Als je ook een foto plaatst van de Beemer, zal je mogelijk geen ruzie krijgen met een moderator.
R1250RT, Option 719 Blue planet metallic/Ivory.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Voorstellen pvloon

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Paul, (met zonnebril?), van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1200R en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Lupo R
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: Voorstellen pvloon

Ongelezen bericht door Lupo R »

Hallo Paul, welkom bij het forum. Ben je al iets verder met je zoektocht naar een Lithiumaccu voor de 1200rt? Ik kwam deze tegen: Skyrich Lithium Ion accu 51913 en ook hier een sidenote met laadstroom o.i.d.

Zoals ik het nu zie is eigenlijk een Gel accu het "hoogst" haalbare. Lithium zou fijner zijn, die zijn gewoon echt veel lichter. En alle kilo's op de motor tellen mee.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Voorstellen pvloon

Ongelezen bericht door Baird »

Maar bij koud vriezend weer loop je het risico op niet starten, lithium-ion accu houdt niet van heet of koud weer ....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4482
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen pvloon

Ongelezen bericht door EileRT »

Edit moderator:

Dit nieuwe forumlid heeft zich op 16 augustus 2023 voorgesteld en heeft op 19 augustus in dat jaar voor het laatst ingelogd.

Dit is het voorstel topic. Liever geen technische discussies in dit topic. Topicstarter kan wanneer hij weer inlogt een vraag stellen in de daarvoor ingerichte topics (en dan hopelijk frequenter online zijn).

Alvast bedankt.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”