Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Peter van der Meer
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:12
Type: R1150RT
Bijz: Black line edition
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Boxmeer

Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door Peter van der Meer »

Beste mede forum leden

Het deksel van de rechterzijkoffer van mijn BMWR1200RT is beschadigd door een andere motorfiets die omgevallen is. De krassen zijn te diep om weg te poetsen. Het deksel heeft 3 kleuren. Glanzend zwart, grijs en zilver. De kleuren grijs en zilver blijken stickers te zijn die met een blanke lak overgespoten zijn. het schadebedrijf waar ik het deksel wil laten opknappen heeft mij inmiddels geinformeerd dat de stickers niet meer verkrijgbaar zijn. Is er onder jullie wellicht iemand die toch nog een (betaalbaar) adres weet waar deze te bestellen of te maken zijn ?

Alvast bedankt voor eventuele info

Mvg

Peter van der Meer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lupo R
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door Lupo R »

Kan het schadebedrijf die contouren niet overnemen of een sjabloon maken en dat spuiten? Lijntje afplakken lijkt me niet zo moeilijk. En met de blanke afspuitlaag extra beschermd!
Peter van der Meer
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:12
Type: R1150RT
Bijz: Black line edition
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Boxmeer

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door Peter van der Meer »

Uiteraard is dat mogelijk. heb ik ook al over na zitten denken. Echter het is een verzekeringskwestie, en zoals je wellicht weet zal een verzekeringsmaatschappij niks te veel uitbetalen. het spuitwerk zal dan door een erkende schadehersteller uitgevoerd moeten worden en dit zal het nodige gaan kosten Indien de stickers echt niet meer te krijgen zijn zullen ze wel moeten instemmen om het te laten spuiten, echter dan heb ik 1 koffer waar stickers op zitten en 1 koffer die gespoten is. Als je het niet weet zul je het niet zien, echter ik zou wel graag beide koffers hetzelfde willen hebben. Dus als er een kans bestaat om de stickers nog te krijgen dan ga ik daar voor. Spuiten is bij mij dan de 2e optie

in ieder geval wel hartelijk dank voor je reactie
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door scan »

Het moet toch niet moeilijk zijn voor een schadebedrijf om twee decals te maken en die erop te plakken voor de vernislaag erover gaat.
Schade moet hersteld worden en zonder stickers is er in mijn ogen geen sprake van volledig herstel.
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door nvdw »

Neem eens contact op met deze lui: https://motor-stickers.com/NL/bmw-r-1200-rt-10-2014

Ze adverteren met de typenaamstickers maar zeggen van alles te kunnen reproduceren, dus mogelijk ook de kofferstriping.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

nvdw schreef: 25 aug 2023, 17:25 Neem eens contact op met deze lui: https://motor-stickers.com/NL/bmw-r-1200-rt-10-2014

Ze adverteren met de typenaamstickers maar zeggen van alles te kunnen reproduceren, dus mogelijk ook de kofferstriping.
Ik denk dat je hier inderdaad een hele grote kans maakt.
Een andere mogelijkheid is een bedrijf zoeken dat auto's voor bedrijven bestickert. Per slot van rekening moeten zij zich aanpassen aan de kleuren van de huisstijl van het bedrijf, niet andersom.
Laatste mogelijkheid is de bestickering van de koffers laten vervallen. Moet je wel twee koffers laten spuiten. 😊
Laatst gewijzigd door PanEuRoel op 28 aug 2023, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Peter van der Meer
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:12
Type: R1150RT
Bijz: Black line edition
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Boxmeer

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door Peter van der Meer »

Harelijk dank voor het doorsturen van de link zal hier zeker naar kijken. betreffende in een kleur overspuiten is inderdaad ook nog een optie.
Peter van der Meer
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:12
Type: R1150RT
Bijz: Black line edition
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Boxmeer

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door Peter van der Meer »

Ik heb inmiddels contact gehad met Motor-stickers.com en zij hebben bevestigd dat ze de stickers kunnen leveren.

Nogmaals hartelijk dank voor alle tips
Gebruikersavatar
BMWRobert
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2015, 14:38
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door BMWRobert »

Ik heb exact dezelfde kleurstelling van mij R1200RT met uiteraard dezelfde koffers (zie mijn profielfoto). Een paar jaar geleden had ik wat schade aan de rechter kant en heb toen alleen een los deksel besteld bij de dealer. Die kan dat kant en klaar in die speciale kleur bestellen, dus niet via een schadebedrijf die met stickers aan de gang gaan. Daar is een origineel bmw artikelnummer van en kun je zelfs vinden op realoem. Je hoeft dan alleen maar het deksel over te schroeven, niet veel werk.

Als je dat wilt kan ik de factuur erbij zoeken voor het onderdeelnummer. Stuur dan even een berichtje.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door ErikS »

En wat zijn daarvan de kosten ongeveer geweest?
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
BMWRobert
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2015, 14:38
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door BMWRobert »

Ik heb de factuur nagekeken uit juni 2015:

artikel 46547715672 met omschrijving kofferdeksel R R12RT wn49 design, prijs 407,92 excl. BTW

het BMW merkembleem kun je eventueel overzetten, maar heb ik ook gelijk mee besteld:

46547706271 kofferembleem R12RT, prijs 9,24 excl. BTW

was alleen het onderdeel. Montage is fluitje van een cent

hopelijk heb je hier wat aan
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door ErikS »

Bedankt. Dat is niet echt goedkoop voor een deksel, maar als het daarmee in kleur is en met bestickering, dan valt het toch wel mee. Spuiten is ook niet goedkoop. Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe de prijs zich verhoudt het opnieuw laten spuiten en met de sticker.
Maar aangezien het hier om een verzekeringskwestie gaat zou ik er niet te lang over nadenken en gaan voor een nieuw (bestickerd) kofferdeksel. Ben je in een keer van het probleem af en weet je dat het "goed" gerepareerd is en de verzekering kan hier niets tegenin brengen!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Peter van der Meer
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:12
Type: R1150RT
Bijz: Black line edition
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Boxmeer

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door Peter van der Meer »

iedereen bedankt voor alle reacties.

Inmiddels is de schade getaxeerd op Euro 448, voor 1 deksel. dit is alleen in de basiskleur. Hier komen dan nog de stickers bij ( Euro 208,-) en daarna nog in de blanke lak zetten.
Wat het spuiten van de strepen kost weet ik nog niet. De schade taxateur is inmiddels langs geweest en heeft inmiddels de verzekering geinformeerd. eerst maar eens afwachten wat die gaan betalen en dan zie ik wel verder.
Hoe het ook zij, je wordt er inderdaad nooit beter van, ook al is de schade door iemand anders veroorzaakt........
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door ErikS »

Dan zou ik toch gaan voor een nieuw deksel door BMW geleverd. IK zou dit met de verzekering opnemen. Ze kunnen dan moeilijk ontkennen en een lager bedrag betalen, want je hebt recht op vergoeding van de hele schade. Uiteindelijk treft jou geen enkele schuld want je was op dat moment geen verkeersdeelnemer.
En omdat het dan gaat om het door BMW geleverde product is het bedrag ook meten duidelijk. Dit in tegenstelling tot als je het laat spuiten en met stickers aan de gang gaat.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Chris Wils
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:10
Type: R1200RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Gierle

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door Chris Wils »

Hallo.
ik heb het model 2012, met de bruine bestickering, en heb hetzelfde voorgehad, de motor omgevallen op een parking, en ook diepe krassen er in, en ben hier in België naar Oud-Turnhout gereden, naar de firma Lauwerijs,en heb hen de koffer laten zien,en ze hebben de stickers voor mij nagemaakt voor 60 €. Het spuiten was 200 €.
Bij BMW vroeg men 495€ zonder BTW voor een deksel, met bestickering en gespoten.
Kijk eens bij www.reclame-turnhout.be misschien hebben ze mijn voorbeeld nog in hun computer staan.
Salu.
Chris.
Peter van der Meer
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:12
Type: R1150RT
Bijz: Black line edition
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Boxmeer

Re: Stickers voor zijkoffers BMW R1200RT (2011)

Ongelezen bericht door Peter van der Meer »

Wederom iedereen bedankt voor de informatie en tips .

firma in Turnhout ga ik zeker even benaderen.

Gr.
Peter van der meer v
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”