Oliekeerringen remklauw.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 dec 2023, 15:47
- Type: Overig R-serie
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Oliekeerringen remklauw.
Ik ben bezig om de remklauwen te reviseren. Op YouTube werd uitgelegd dat oliekeerringen een voor en achterkant hebben, en dus maar op één manier gemonteerd moeten worden. Maar als ik mij oude oliekeerringen doormidden knip zie ik een symmetrische doorsnede/profiel. Weet iemand of oliekeerringen van een remklauw (R 1200 GS) een voor en achterkant hebben en zo ja, hoe is dat te zien?
- Edward1968
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1250R
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heijningen
- Contacteer:
Re: Oliekeerringen remklauw.
Geeft het werkplaatshandboek hierover geen uitleg?
P.S. Geef ook even precies aan wat voor een GS je hebt. Het is nu gissen tussen vier modellen.
P.S. Geef ook even precies aan wat voor een GS je hebt. Het is nu gissen tussen vier modellen.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Oliekeerringen remklauw.
De ene kant is om het stof van buiten tegen te houden, de andere kant is om de vloeistof die onder druk komt te staan binnen te houden. Je moet dus kijken welke zijde dichter gedrukt gaat worden door de vloeistof en welke open gedrukt zou worden, dan weet je hoe hij er in moet.
Verder, de kant met de tekst is buitenzijde.....
Verder, de kant met de tekst is buitenzijde.....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km