mogelijke accu op

R850R - R850GS

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Pieter van Harten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2024, 19:59
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Delft

mogelijke accu op

Ongelezen bericht door Pieter van Harten »

Hallo allemaal. Ik ben net nieuw in de groep.
Ik ben Pieter van Harten uit Delft.

Ik heb sinds kort een BMW R850R via marktplaats gekocht.
Na 2 weken heerlijk te hebben gereden starte de motor niet meer.

Tijdens het starten maakte die een constant klikkend geluid, maar de motor starte niet.
Ik verwacht dat de accu niet genoeg kracht heeft en deze vernieuwd moet worden.

Bij de garage hebben we hem aan een kickstarter gezet om te kijken of het wel lukte (te vergeefs).
Nu kan ik wel schakelen maar komt hij niet meer in zijn Neutraal om hem te starten.
De ene garage zegt dat hij dan verplicht naar een BMW dealer moet om daar te laten starten, de andere garage zegt dat er een nieuw accu in moet.

Mijn vraag aan de BMW R850R kenners.
1. Moet het naar de BMW garage of zal een nieuw accu er voor zorgen dat het genoeg kracht heeft om het weer in Neutraal te zetten.
2. Wat is de beste Accu voor de BMW.
https://www.awaccu.nl/product/51913-sla ... 70a-cca-en
Ik had zelf deze gezien. maar misschien heeft iemand anders nog een tip.

Alvast vele dank
Paniekje
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: mogelijke accu op

Ongelezen bericht door Paniekje »

Accu en neutraal schakelen ? :$ :$
Paniekje
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: mogelijke accu op

Ongelezen bericht door Paniekje »

Wanneer accu helemaal dood is zal neutraallampje ook niet meer branden , zoals geen enkel lichie .