Wat zat er in mijn band die lek was…Hoe dan? Nog nooit gezien of van gehoord

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Remon
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2024, 18:59
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Brabant

Wat zat er in mijn band die lek was…Hoe dan? Nog nooit gezien of van gehoord

Ongelezen bericht door Remon »

7D48848C-46D7-4ABE-857A-06697D654C25.jpeg
Ik heb enkele weken geleden een stuk staaldraad uit mijn buitenband gehaald en er een prop ingezet, was goed gegaan.

Tot vandaag ik weer een stuk staaldraad in mij band zag zitten en dacht, dan maar een nieuwe band erop voor.
Het was me wel opgevallen, dat als ik mijn motor uit de schuur rolde, een geluid hoorde in mijn band. De gedachte bleven maar raden maar echt geen idee. Tot zojuist bij Motoport geweest of ze een nieuwe band erop konden leggen, wat gelukkig achter elkaar kon, Super service!

Komt de medewerker naar mij toe met de band….kijk eens wat hier in ligt. Werkelijk waar, dit ik heb ik nooit gezien. Twee stukken fietsband erin van zo’n 20cm en een hoop staaldraden… ik was dus niet ergens in gereden maar deze komen van de binnenzijde dwars door mijn band heen.


Wat is hier toch ooit voor een hobbyist bezig geweest……en ik maar die grippuppies aangeschaft tegen tintelende vingers van het trillen……

Blij dat er nu een nieuwe band op ligt…ieder zijn vak zeg ik maar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Remon op 13 apr 2024, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Hoe dan? Nog nooit gezien of van gehoord

Ongelezen bericht door QuickFix »

Erm... niet alleen "Hoe dan", maar vooral "Waarom"?
Ik probeer de gedachtegang te begrijpen van degene die dit zo gedaan heeft, maar kan zo snel niets bedenken. :$

Je hebt nu lekker wel weer nieuw rubber, da's ook altijd wel prettig. _004
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
Remon
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2024, 18:59
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Brabant

Re: Hoe dan? Nog nooit gezien of van gehoord

Ongelezen bericht door Remon »

QuickFix schreef: 09 apr 2024, 13:32 Erm... niet alleen "Hoe dan", maar vooral "Waarom"?
Ik probeer de gedachtegang te begrijpen van degene die dit zo gedaan heeft, maar kan zo snel niets bedenken. :$

Je hebt nu lekker wel weer nieuw rubber, da's ook altijd wel prettig. _004
Misschien iemand zelf geprobeerd om de band te monteren en buitenband van een fiets gebruikt om de velg te beschermen en die is er ingevallen ……het zou zomaar kunnen (nee echt nie hahaha, moet je toch niet willen om dan door te gaan als je dat weet…)
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Hoe dan? Nog nooit gezien of van gehoord

Ongelezen bericht door QuickFix »

Nou ja, het zou natuurlijk kunnen dat de vorige eigenaar dacht: "Ik ga mijn fiets verkopen, maar er zitten net nieuwe bandjes onder. De oude bandjes heb ik nog, als ik die er nou onderzet, dan kan ik de nieuwe banden los verkopen".

Misschien vergezocht, maar er gebeuren wel vaker dit soort rare dingen. :$
Mijn oudste zoon is jaren geleden eens een oor aangenaaid toen hij z'n eerste auto kocht: bij aflevering met nieuwe APK zaten er ineens Goudse kazen onder z'n auto ipv banden met profiel; was hij alsnog een paar honderd euro meer kwijt van z'n zuurverdiende geld.
Freude am Fahren
Plaats reactie

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”