Lekkend kijkglas van remvloeistofresevoir voorrem R1100RT

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
EddyPit

Lekkend kijkglas van remvloeistofresevoir voorrem R1100RT

Ongelezen bericht door EddyPit »

Wie heeft er een mogelijke oplossing voor een doorzwetend kijkglas van het remoliepotje, heb net zuigerrevisieset gemonteerd en remolie ververst, alles weer mooi dicht, hebben we dit weer ! Wie weet raad??

Groetjes,

Eddy -1100- 8)_ 8)_
motorpappa

Re: Lekkend kijkglas van remvloeistofresevoir voorrem R1100RT

Ongelezen bericht door motorpappa »

Weet je zeker dat het daar lekt?
Ik heb ook al eens gedacht dat ik lekkage had na verversen remvloeistof. Bij mij kwam het toen langs de zuiger naar buiten. Zelfs na nieuwe zuiger plaatsen bleef het lekken.
Uiteindelijk bleek dat ik reservoir gewoon iets te vol had gedaan waardoor in 'rust' remvloeistof langs het rubber lekte. (vervelende gevolgen op de lak bovendien !)
Gewoon wat minder vloeistof in reservoir en probleem was bij mij opgelost.
EddyPit

Re: Lekkend kijkglas van remvloeistofresevoir voorrem R1100RT

Ongelezen bericht door EddyPit »

Hallo Motorpapa,

Net nog even gekeken maar de zuiger is na revisie mooi dicht, na een paar dagen zit er duidelijk echt een kleine druppel remvloeistof aan de onderkant van het kijkglas er zit daar een klein ''richeltje''. Zal wel moeilijk worden om hier iets aan te doen, zat te denken aan een klein beetje 10 secondenlijm maar ben dan bang dat het misschien erger wordt omdat dit het kunststof van het kijkglas misschien aantast.

Groetjes,

Eddy -1100- 8)_ 8)_
motorpappa

Re: Lekkend kijkglas van remvloeistofresevoir voorrem R1100RT

Ongelezen bericht door motorpappa »

tja, heb nog even bij mijn motor gekeken.
Het kijkglaasje is in het aluminium geperst. het is niet goed te zien of er ook nog een rubber ring tussen zit, maar dat verwacht ik wel.
Gezien de ellende die je kunt krijgen als remvloeistof op je lak lekt, zou ik toch ervoor kiezen om er wat aan te doen. Mijn gedachten zijn in dit soort gevallen als volgt:
Het is niet goed meer, dus ga ik zelf aan het klooien, ik kan altijd nog nieuw kopen.... ( of op de sloop)
Bij het kijkglaasje zou ik proberen het eruit te drukken van binnen uit. Wel met beleid...
Je kunt van te voren wel even bij Herr BMW vragen of een los glaasje leverbaar is. Ze kunnen dan ook wel zien of er een ring tussen hoort.
Anders proberen alles heel te houden en schoonmaken, reviseren en weer in elkaar knutselen.
Sec-lijm zou ik niet doen, neem dan iets waarvan je zeker weet dat het tegen remvloeistof kan, maar ook dan zou ik het eerst uit elkaar proberen te halen.
Succes
EddyPit

Re: Lekkend kijkglas van remvloeistofresevoir voorrem R1100RT

Ongelezen bericht door EddyPit »

Het lekken is nog niet zo ernstig dat het zonder dat het me opvalt op de lak komt, ik hou het wel in de gaten en zal inderdaad de dealer eens vragen of het kijkglas ook te vervangen is.
Tot zover bedankt voor je tips, op naar het mooie weer en veel comfortabele en veilige KM`s op onze RT`s.

Groeten,

Eddy

_oo_ :-) :-)
bruinlep

Re: Lekkend kijkglas van remvloeistofresevoir voorrem R1100R

Ongelezen bericht door bruinlep »

hallo,zojuist heb ik aan mijn bmw r1100tr ook ontdekt dat er een lek aan mijn voorrembediening is,het komt ook van het rempompje,is het moeilijk om een nieuw remsetje te monteren?via het kijkglaje komt het niet bij mij.

grts Bruno
EddyPit

Re: Lekkend kijkglas van remvloeistofresevoir voorrem R1100R

Ongelezen bericht door EddyPit »

Hallo Bruno,

Als je een beetje technisch bent is het vervangen niet moeilijk, op deze site kun je een RT handleiding downloaden waarin precies beschreven staat hoe de boel in elkaar zit,
hier heb ik veel genot van gehad.

Groetjes,

Eddy

8)_ 8)_ -1100-
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”