Vanmorgen de zijkoffers aan mijn motor gehangen en wat blijkt? ......................zit de contactdoos in de weg.
De contactdoos die ik eerder voor de aanhanger heb geplaatst zit zodanig in de weg dat ik nog wel mijn koffer kan plaatsen maar nooit meer de stekker er in kan steken. Zonde van het werk maar vooral zonde van het gat wat ik in het plaatwerk heb gemaakt. Er is nog één optie en dat is een haakse verbinding maken voor de contactdoos. Had ik al gezegd dat ik moe word van mijzelf?
Ik ben benieuwd of / hoe je dit nog opgelost hebt.....
Ik kan het op de laatste foto's niet (goed) zien.
Zelfs mijn vrouw vind je black box mooi en ze geeft geen moer op motoren zelfs dus je hebt toch iets goeds gedaan met de Freebird. Ik vind hem super ook. Zwart is gewoon de juiste kleur en ook weer eenvoudiger als je ooit een andere motor zou kopen. Ik hoop dat de kruiskoppeling ook sterk genoeg is ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als hij los zou komen. Knap weer hoor.
Ton
Hoi Ton,
Bedank je vrouw maar voor de complimenten! Achteraf ben ik toch wel blij dat ik voor de kleur zwart heb gekozen en niet de dezelfde kleur als mijn motorfiets. Ik denk dat zwart bij bijna alle motoren wel staat en zeker in het geval van de R1100. Daar zitten namelijk een hoop zwarte accenten aan. Ik ben bang dat als ik de originele kleur van de motor had gebruikt het geheel een beetje saai was geworden.
De koppeling heb ik wel vertrouwen in, die is stevig genoeg .
Gisteren ben ik met de aanhanger naar een rubberzaak geweest om te kijken welke afdichting het beste zou passen. Een ritje van ongeveer 10 km. Ik moet zeggen dat je bijna niet merkt dat er een aanhanger achter hangt. Alleen bij het nemen van een aantal snelle rotondes merk je dat het gewicht van de aanhanger zich traag wil verplaatsen. Niet echt hinderlijk en het geeft ook weinig beperkingen maar het is wel voelbaar.
Ik heb max 100 km/h gereden en ook dat gaat prima.
De vering van de aanhanger blijkt prima te werken. De kar hobbelt lekker mee zonder los te komen van de grond. Zelfs bij de wegopbreking die ik tegenkwam heb ik stevig doorgereden maar het karretje hield zich prima. Mij valt het in ieder geval niet tegen.
Donderdag krijg ik het slot binnen voor het deksel en dat loopt dit project aardig op zijn einde.
Vanmorgen de zijkoffers aan mijn motor gehangen en wat blijkt? ......................zit de contactdoos in de weg.
De contactdoos die ik eerder voor de aanhanger heb geplaatst zit zodanig in de weg dat ik nog wel mijn koffer kan plaatsen maar nooit meer de stekker er in kan steken. Zonde van het werk maar vooral zonde van het gat wat ik in het plaatwerk heb gemaakt. Er is nog één optie en dat is een haakse verbinding maken voor de contactdoos. Had ik al gezegd dat ik moe word van mijzelf?
Ik ben benieuwd of / hoe je dit nog opgelost hebt.....
Ik kan het op de laatste foto's niet (goed) zien.
Hoi Jan,
Jij bent wel scherp zeg .
Maar als oplossing heb een andere stekkerdoos gebruikt met een haakse aansluiting. Het gat wat ik eerder in het plastic had gemaakt kon ik nu gebruiken voor de doorvoer van het draad. Ik kan nu ook de aanhanger gebruiken mét de zijkoffers aan de motor . Een foto ter verduidelijking:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Pierr op 20 mar 2012, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
De Freebird is nu helemaal klaar. Voor de liefhebbers een klein filmpje van de eerste echte testrit.
[youtube]LMBv0upo9e8[/youtube]
Ik wil iedereen op het forum bedanken van de tips en iederee die zij hebben aangedragen. Mede door jullie is de aanhanger geworden zoals hij is.
Misschien dat ik bij de eerstvolgende meeting met de combinatie meerij.
Pierr schreef:De Freebird is nu helemaal klaar. Voor de liefhebbers een klein filmpje van de eerste echte testrit.
Ik wil iedereen op het forum bedanken van de tips en iederee die zij hebben aangedragen. Mede door jullie is de aanhanger geworden zoals hij is.
Misschien dat ik bij de eerstvolgende meeting met de combinatie meerij.
Groet,
Pierr
Mooi, mooi, mooi! Prachtig geworden , en je kunt er kennelijk behoorlijk kort mee keren.
Bedankt voor het filmpje en tot ziens op het RT treffen in April 2012.
Ondanks dat ik zie dat je er inderdaad lekker kort mee kunt keren is het toch wel een beetje plannen waar / hoe je stopt :roll: .
Ergens (tussen) in rijden en dan achteruit er weer uit met aanhanger eraan lijkt me toch nog een uitdaging / leerproces :lol:
Maar ook van mij nogmaals complimenten voor een geweldig resultaat.
Veel plezier ermee en veilig kilometers gewenst .
Het is een mooie, practische en wendbare combinatie geworden. Leuk dat je ons van de ontwikkeling getuige hebt laten zijn. Veel plezier ermee . . . .
Jos
Pierr schreef:De Freebird is nu helemaal klaar. Voor de liefhebbers een klein filmpje van de eerste echte testrit.
Ik wil iedereen op het forum bedanken van de tips en iederee die zij hebben aangedragen. Mede door jullie is de aanhanger geworden zoals hij is.
Misschien dat ik bij de eerstvolgende meeting met de combinatie meerij.
Ik vind je black box heel mooi maar let op als je te hard rijd hé. In de black box word al de juiste data opgeslagen dus zorg dat je die nooit open doet als ze je aanhouden.
Het zou ook leuk zijn als je nog eens een video-tje maakt van de Black-Box zelf en een aantal details eens laat zien (en uitlegt)? Dus een korte wrap-up van wat je allemaal al d.m.v. foto's in dit draadje heb laten zien.
Ik denk bijvoorbeeld aan de kruiskoppeling verbinding, de stroom-connector, de standaard, de ingebouwde verlichting (aan en uit), open maken en de ruimte erin, wieltje en ophanging, de vering, etc. etc.
Jij maakt echt grappen hè.
Zo handig als ik ben maar of ik een dergelijk filmpje in elkaar draaien...............ik weet het niet.
Ik zal me er eens in verdiepen, tenslotte is het weer een nieuwe uitdaging .
Inmiddels zijn we weer een paar maanden verder en ben ik ontwaakt uit mijn winterslaap.
Omdat de datum van de meeting wel heel snel dichterbij komt moest ik toch maar weer verder met de aanhanger.
Om maar verder te gaan waar ik was gebleven eerst maar even een update voor het slot.
Ik heb gebruik gemaakt van een slot wat wordt gebruikt voor elektrakasten e.d. Niet echt superzwaar maar voldoende voor het afsluiten van mijn dekseltje. Ik had de keus tussen een chrome of een zwarte uitvoering waarbij ik gekozen heb voor het laatste.
Het koste behoorlijk veel moeite om het slot te kunnen plaatsen en ook nog af te kunnen sluiten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verleden week heb ik de aanhanger maar eens achter de RT gehangen en een stevige proefrit gemaakt. Nu het slot er in zat kon ik even los gaan.
Het geheel valt mij niet tegen. 120 km/h is helemaal geen probleem. Wel voelde en zag ik dat de aanhanger langzaam heen en weer wiegde. Na enig onderzoek zag ik dat dit kwam door de beweging wat in het subframe zit (waar de kruiskoppeling aan vast zit).
Omdat ik de aansluiting van de kruiskoppeling min of meer onzichtbaar wilde maken wist ik dat deze kans aanwezig was. Om die reden heb ik helaas een versteviging aan moeten brengen. Ik heb daarvoor een u-beugel gemaakt van RVS die aan twee kanten vastzit aan het frame (bestaande gaten). De achterzijde van de beugel loopt door tot onder het achterspatbord. Net boven de kentekenplaat zie je twee inbusbouten zitten. Deze gebruik ik als een extra bevestigingspunt voor de aanhanger.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Pierr op 24 mar 2012, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
De kruiskoppeling die ik had geplaatst kwam van de stuurinrichting van een bestelauto. Op zich was deze sterk genoeg maar er zat een heeeel klein beetje speling op. Toch had ik het idee dat ook deze speling meehielp om de aanhanger heen en weer te laten wiegen.
Via MP kon ik drie kruiskoppelingen op de kop tikken die iets zwaarder zijn dan de eerste uitvoering die ik heb gebruikt.
Helemaal nieuw en netjes in het vet!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De nieuwe koppeling zit inmiddels vastgebakken op de aanhanger. Tevens heb ik er een extra strip op gelast die vast komt te zitten aan de rvs U-beugel. Gisteren heb ik de boel weer bij gespoten in de juiste kleur. Als de boel droog en hard is zal ik nog even een foto maken van het eindresultaat van de aanhanger achter de motor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wel wat laat met mijn reactie, maar weer erg strak gemaakt .
Ik ben wel benieuwd of de modificaties, beugel, strip en nieuwe koppeling een duidelijk merkbare verbetering opgeleverd hebben :
Ja absoluut,
Het geheel is veel stabieler geworden hoewel je natuurlijk blijft voelen dat er 'iets' achter je motor hangt.
Vooralsnog durf ik zonder geknepen billen 120 met de motor te rijden en op een sportieve manier op- en afritten te nemen. Alleen bij b.v. een snelle kanteling van de motor van links naar rechts en weer terug heb je wat last van de massatraagheid.
Maar ja, dat effect heb je ook als je een passagier achterop hebt zitten. Ik kan er mee leven.
leuk verslag van je Black Box project. Ziet er gelikt uit.
Het viel mij op dat je koppeling net onder je achterlicht zit. Hier is een doorzichtig stukje aangebracht om je kentekenplaat aan te lichten. Hoe heb je dat opgelost?
Mooi werk, complimenten.