Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Inspector Gadget

Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Garmin komt met de Montana-serie uit, de schaap met vijf poten, wordt aangegeven;

http://www.gps.nl/garmin_montana_serie.html

En 2 indrukken;

[youtube]A3to7JlIoXI[/youtube]

[youtube]zWG3Cu1nHxI[/youtube]
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Ongelezen bericht door wil51 »

In de specificaties zie ik geen bluetooth staan. Dat is toch minpunt als dat er niet op ziet.
Inspector Gadget

Re: Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zover ik tot nu toe gevonden heb, inderdaad geen Bluetooth ondersteuning. :shock:
Inderdaad een groot gemis!

En als zodanig dan weer niet een volwaardige opvolger van de Zumo-serie, in mijn bescheiden mening.
Opahak

Re: Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Ongelezen bericht door Opahak »

Ik heb een beetje het gevoel dat het voor motorrijders een net-niet apparaat is.

Wandelen fietsen en geocachen doe ik niet dus daar heb ik hem ook niet voor.

Not my cup of tea
Inspector Gadget

Re: Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Denk dat je daar de spijker mee op de kop slaat;
Het is het net-niet, ongeacht Notter's "enthousiaste" opnames, was (ook) mijn 1e indruk.
Want ik ben uiteraard best wel "gevoelig" voor de nieuwigheden, maar ervaren genoeg (lees: schade en schande) dat nieuw(er) niet altijd beter is.

Maar in het kader van het RT-forum is het m.i. wel belangrijk genoeg om er melding van te maken.
Of anders: vergeef mij. ;)

Wat dat betreft zijn de Zumo 550 en 660 nog prima oplossingen.
Nu maar hopen dat Garmin hierdoor geen aanleiding ziet om hun focus voor het oplossen van de problemen op de reeds bestaande reeks (lees: Zumo 660) opgeeft.
(hoewel, als je de nukken kent, is er prima mee om te gaan, bemerk ik)
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Ongelezen bericht door wil51 »

Zumo 660 is nu ongeveer 2,5 jaar in produktie. Garmin komt met nieuwe serie voor auto en motor gebruik. Dan denk ik, maar hoop het niet, dat Garmin stopt met updates voor de 660.
Ik ben eindelijk verlost van al die kabels en het werkt goed met bluetooth. Ik vind het stom van Garmin dat een nieuwe serie apparaten geen bluetooth meer heeft.
Opahak

Re: Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Ongelezen bericht door Opahak »

dutchmidiman schreef:Denk dat je daar de spijker mee op de kop slaat;
Het is het net-niet, ongeacht Notter's "enthousiaste" opnames, was (ook) mijn 1e indruk.
Want ik ben uiteraard best wel "gevoelig" voor de nieuwigheden, maar ervaren genoeg (lees: schade en schande) dat nieuw(er) niet altijd beter is.

Maar in het kader van het RT-forum is het m.i. wel belangrijk genoeg om er melding van te maken.
Of anders: vergeef mij. ;)

Wat dat betreft zijn de Zumo 550 en 660 nog prima oplossingen.
Nu maar hopen dat Garmin hierdoor geen aanleiding ziet om hun focus voor het oplossen van de problemen op de reeds bestaande reeks (lees: Zumo 660) opgeeft.
(hoewel, als je de nukken kent, is er prima mee om te gaan, bemerk ik)
Uiteraard, graag zelfs dat je er melding van maakt :-) Dat scheelt mij weer een hoop surfen Big RT Smile
In het filmpje overigens wordt het spiegelende oppervlak wel erg "weggepoetst". Ook het verplicht herberekenen van routes vind ik een groot nadeel.

Hoe staat het met het 1200 project? al een bod uitgebracht?
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...uiteraard is er over de Montana op het gps-forum al teentander geschreven..http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=113&t=34584
Inspector Gadget

Re: Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Opahak schreef:In het filmpje overigens wordt het spiegelende oppervlak wel erg "weggepoetst". Ook het verplicht herberekenen van routes vind ik een groot nadeel.
Die spiegeling wordt inderdaad een klein beetje gechargeerd, terwijl Garmin zelf komt met een optionele accessoire genaamd als zijnde "anti-glare screenprotector";
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=100691 :O

Maar Notter geeft ook aan dat het een kwestie is van persoonlijke voorkeur, en Hans spreekt zijn voorkeur uit. ;)

Naast het afwezig zijn van Bluetooth en verplicht herberekenen van routes (en wie weet wat nog meer aan het licht komt), is de Montana niet het schaap met vijf poten, maar meer een vreemde eend in de bijt, denk ik zo langzamerhand.
En kom ik voorlopig tot de conclusie dat het zeker geen vervanger is van de Zumo 660 of Zumo 550, wat dat betreft.
Opahak schreef:Hoe staat het met het 1200 project? al een bod uitgebracht?
De afspraken zijn gemaakt, volgende week gaat de trein in beweging gezet worden.
Waarbij Kenny de aankoopkeuring gaat doen na mijn proefrit.
En dan weet ik welk bod ik kan neerleggen.
Wordt dus zeker vervolgd!
Dave

Re: Garmin Montana - opvolger van de Zumo 660 ?

Ongelezen bericht door Dave »

Over de Montana: mooi toestel als je inderdaad ALLES met een GPS doet, maar voor motorrijden specifiek niet echt van toepassing ben ik bang. En dan die prijs, zonder accessoires!!! Nee, mijn Zumo 550 doet het nog prima!
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”