Vakantie Berlijn 2011 deel 1

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
ruud1957
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:36
Type: R1100RT
Bijz: geen
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: zoetermeer
Locatie: zoetermeer

Vakantie Berlijn 2011 deel 1

Ongelezen bericht door ruud1957 »

Vakantie 2011 naar Berlijn.

Voor onze vakantie rijden we met de motor vanaf camping de Paddestoel in Mill naar berlijn.
Hieronder maak ik per dag een reisverslag.
Dag 1
We moesten deze dag ongeveer 300 km rijden, om bij ons besproken hotel te komen.
Ik had de volgende rit zonder A wegen in Mapsource uitgezet.

Afbeelding

Het hotel wat ik geboekt had is” Landhaus Fischer” dit ligt in het plaatsje Riehe vlakbij Hannover.
Dit is een goed hotel, het is niet alleen voor motorrijders, maar hebben wel de goede faciliteiten.
Parkeerplaats uit het zicht, goed eten en drinken.
In dit hotel had ik afgesproken met mijn vriend Jos en zijn vrouw Marja, hij rijd een Yamaha FJR 1300.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


nadat we lekker gegeten en geslapen hebben, gaan we de volgende dag verder met de motorrit naar Berlijn.
Voor dag 2 had ik de volgende rit van 315 km uitgezet naar Berlijn, deze rit gaat onder Hannover door en langs oude kleine voormalige oost duitse dorpjes.

Afbeelding

we gingen die dag rond 10 uur weg, en het was ontzettend heet “33 graden”, dus hebben we wat meer stops ingepland om te drinken.
Het begin van deze rit was ontzettend mooi veel bos en natuur, maar zo gauw we in het voormalig oost duistland rijden zijn de wegen recht en saai en de dorpjes zijn grijs stil en oud, en de wegen in dorpjes zijn zeer slecht.
Wat mij opviel dat in het voormalig oost Duitsland is dat weinig langs de weg te koop is,
geen benzine en geen restaurants.
Rond een uurtje 6 uur kwamen we in het besproken “hotel majestic” in berlijn aan.
Dit is een sober hotel, maar heeft wel eigen parkeerplaatsen en uit het zicht van de weg.
In dit hotel wordt alleen het ontbijt geserveerd, je kunt hier niet dineren.

Dag 3 en 4 zijn we in Berlijn gebleven en hebben we geen motor gereden, de stad hebben we bezichtigd lopend en met openbaar vervoer.
De foto’s die ik heb gemaakt zijn te zien onder de volgende link.
https://picasaweb.google.com/1142515226 ... tember2011

tot zover even het verslag van de eerste vier dagen de andere drie dagen probeer ik van de week te beschrijven.
bertus

Re: Vakantie Berlijn 2011 deel 1

Ongelezen bericht door bertus »

Met aandacht de beelden van het huidige Berlijn bekeken. Ik ben er in 1990 en 1992 geweest, maar het is wel verschrikkelijk veranderd en vernieuwd.
Ik weet dat er voor miljarden is en wordt gebouwd, maar toch.
Dus wordt het voor mij ook weer eens tijd te gaan kijken.
Ben benieuwd naar de komende foto's.
Alvast bedankt.

Groeten Bertus.
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”