Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Moderator: RT_Patrick
Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Pakkende koptekst nietwaar?
Zelf zit ik te denken aan "inhalen, hoe doe je dat?" als onderwerp.
Maar een dergelijk onderwerp leent zich ook meer dan uitstekend voor ondersteunend video-materiaal, en dat moet ik dan wel gaan maken / samenstellen met structuur en opbouw.
Dus dat kost tijd en kan ik niet alleen en hoef dat ook niet alleen te doen.
Dus voor die tussentijd dat ik (wij) dit gaan ontwikkelen is de vraag: "ik wil wel weten wat jullie willen weten".
Dan kan ik een keuze maken n.a.v. wat jullie aandragen.
Doe jij actief mee?
met vriendelijke groet,
RhanRT
Zelf zit ik te denken aan "inhalen, hoe doe je dat?" als onderwerp.
Maar een dergelijk onderwerp leent zich ook meer dan uitstekend voor ondersteunend video-materiaal, en dat moet ik dan wel gaan maken / samenstellen met structuur en opbouw.
Dus dat kost tijd en kan ik niet alleen en hoef dat ook niet alleen te doen.
Dus voor die tussentijd dat ik (wij) dit gaan ontwikkelen is de vraag: "ik wil wel weten wat jullie willen weten".
Dan kan ik een keuze maken n.a.v. wat jullie aandragen.
Doe jij actief mee?
met vriendelijke groet,
RhanRT
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Han, ik zou wel willen weten wat de beperkingen zijn bij rijden bij nat weer en hoe je daar het beste mee omgaat. Bv hoeveel gripverlies is er. Hoe te rijden op klinkers, bladeren op de weg, land bouw afval etc.
Ares
Ares
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Dat is een mooi onderwerp om te behandelen. BIj regen en nu als de bladeren weer gaan vallen ga ik mij altijd wat onzeker voelen in de bochten. Ik denk dat ik veel sneller door de bocht kan als ik nu doe met nat wegdek.Ares schreef:Han, ik zou wel willen weten wat de beperkingen zijn bij rijden bij nat weer en hoe je daar het beste mee omgaat. Bv hoeveel gripverlies is er. Hoe te rijden op klinkers, bladeren op de weg, land bouw afval etc.
Ares
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Ik denk altijd, ga net zo hard als je wilt gaan en durft te gaan (wel houdende natuurlijk aan de verkeersregels)
Als je een bepaalde angst hebt in een bocht dan ben je onzeker en moet je uitkijken dat je niet de bocht verkeerd uitkomt.
Daarom rij zoals je je veilig voelt.
Ik heb ook wel eens dat ik denk dat ik harder de bocht door kon met een nat wegdek.
Ik heb ook meegemaakt dat mijn motor achter uitbrak en dan moet je uitkijken.
Hier kwam mijn motocross ervaring weer van pas.
Veilig en plezierig rijden is het motto.
Als je in de regen gespannen rijdt dan ga je eigenlijk te snel.
Ik zou zeggen bouw het rustig op en rij ontspannen maar kijk wel uit.
Bladeren, putdeksels, witte strepen, rubber van de banden op de weg doet ook wonderen en natuurlijk olie.
Iedereen veel succes maar vandaag schijnt lekker het zonnetje
Als je een bepaalde angst hebt in een bocht dan ben je onzeker en moet je uitkijken dat je niet de bocht verkeerd uitkomt.
Daarom rij zoals je je veilig voelt.
Ik heb ook wel eens dat ik denk dat ik harder de bocht door kon met een nat wegdek.
Ik heb ook meegemaakt dat mijn motor achter uitbrak en dan moet je uitkijken.
Hier kwam mijn motocross ervaring weer van pas.
Veilig en plezierig rijden is het motto.
Als je in de regen gespannen rijdt dan ga je eigenlijk te snel.
Ik zou zeggen bouw het rustig op en rij ontspannen maar kijk wel uit.
Bladeren, putdeksels, witte strepen, rubber van de banden op de weg doet ook wonderen en natuurlijk olie.
Iedereen veel succes maar vandaag schijnt lekker het zonnetje

- wannesie
- 2024
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:43
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200RT LC uit 2014
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
- Contacteer:
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Wat ik wel zou willen weten is wanneer (tot welke snelheid, bij welke omstandigheden) je in het bochtenwerk de motor onder je vandaan duwt en zelf rechtop blijft zitten en wanneer je 'meehangt' met de motor.
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Goede reactie!beemerrichard schreef:Ik denk altijd, ga net zo hard als je wilt gaan en durft te gaan (wel houdende natuurlijk aan de verkeersregels)
Als je een bepaalde angst hebt in een bocht dan ben je onzeker en moet je uitkijken dat je niet de bocht verkeerd uitkomt.
Daarom rij zoals je je veilig voelt.
Ik heb ook wel eens dat ik denk dat ik harder de bocht door kon met een nat wegdek.
Ik heb ook meegemaakt dat mijn motor achter uitbrak en dan moet je uitkijken.
Hier kwam mijn motocross ervaring weer van pas.
Veilig en plezierig rijden is het motto.
Als je in de regen gespannen rijdt dan ga je eigenlijk te snel.
Ik zou zeggen bouw het rustig op en rij ontspannen maar kijk wel uit.
Bladeren, putdeksels, witte strepen, rubber van de banden op de weg doet ook wonderen en natuurlijk olie.
Iedereen veel succes maar vandaag schijnt lekker het zonnetje
Han
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Goede vraag, hierbij heb je het over 2 stuur-(rij)-technieken, en dit heeft ook een relatie met de bouwstijl van de motor.wannesie schreef:Wat ik wel zou willen weten is wanneer (tot welke snelheid, bij welke omstandigheden) je in het bochtenwerk de motor onder je vandaan duwt en zelf rechtop blijft zitten en wanneer je 'meehangt' met de motor.
In het normale gebruik en met een normale motor (maar wat is normaal?) maakt snelheid en omstandigheden niet zoveel uit welke van de 2 stuurtechnieken je gebruikt.
Alhoewel ik voor het hele korte opeenvolgende bochtenwerk de duwtechniek prettig vindt en voor de normale en langlopende bochten de meehangtechniek juist weer prettig vindt is dit echt een persoonlijke keuze voor een ieder.
In ieder geval is, op snelheid, de duwtechniek vrijwel onmogelijk voor een motor waarbij clipons gemonteerd zijn, en anders ben je echt een kunstenaar!
De duwtechniek is eenzelfde als de variant hierop, de trektechniek.
Duwen of trekken geeft hetzelfde resultaat, alhoewel je het duwen veel meer zal gebruiken voor het bochtenwerk en de trektechniek juist veel meer voor snel uitwijken.
groet,
Han
- Walter
- Erelid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Han,
Na ons korte weekje Oostenrijk, zoals je weet veel van je geleerd over de bochten techniek in de bergen.
Misschien is het leuk om de uitleg die wij samen doornamen en de uitvoering hiervan ook met de mede forumleden te bespreken.
Enig nadeel... heel vaak toepassen van de complete techniek in Nederland gaat niet...
Dus om het even als vraag samen te vatten... Hoe neem je veilig maar vlot bochten op en af steile bochtige bergweggetjes ?
Na ons korte weekje Oostenrijk, zoals je weet veel van je geleerd over de bochten techniek in de bergen.
Misschien is het leuk om de uitleg die wij samen doornamen en de uitvoering hiervan ook met de mede forumleden te bespreken.
Enig nadeel... heel vaak toepassen van de complete techniek in Nederland gaat niet...
Dus om het even als vraag samen te vatten... Hoe neem je veilig maar vlot bochten op en af steile bochtige bergweggetjes ?
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Grinnik, dat klopt Walter, daar leent NL zich niet echt voor.Walter schreef:Han,
Na ons korte weekje Oostenrijk, zoals je weet veel van je geleerd over de bochten techniek in de bergen.
Misschien is het leuk om de uitleg die wij samen doornamen en de uitvoering hiervan ook met de mede forumleden te bespreken.
Enig nadeel... heel vaak toepassen van de complete techniek in Nederland gaat niet...
Dus om het even als vraag samen te vatten... Hoe neem je veilig maar vlot bochten op en af steile bochtige bergweggetjes ?
Jij weet nu hoe en op welke wijze dit moet, het meest lerende hierin is met ondersteuning van video materiaal.
Jij was hierin een zeer goed informatie verwerkende en oppakkende rijder, die de gegeven informatie wist toe te passen, zoals ik met jou besproken heb.
Met onze volgende rit in de bergen gaan wij met behulp van de camera een video samenstellen van hoe het NIET en WEL moet.
Dan doe ik het NIET en jij het WEL.
Goed voorstel?
groet,
Han
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Een kleine opening voor de Forumleden t.a.v. de vraag/stelling van Walter:
omhoog lopende bochten middels gas/rem techniek
omlaag lopende bochten middels gekoppelde aandrijving/rem techniek
en verder vertel ik lekker even nog niks tot dat ........ _002
groet,
Han
omhoog lopende bochten middels gas/rem techniek
omlaag lopende bochten middels gekoppelde aandrijving/rem techniek
en verder vertel ik lekker even nog niks tot dat ........ _002
groet,
Han
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Hoi Han,
Ik vind het super dat je de leden zo wilt helpen.
Top man.
Hele goede actie en al rijdt ik een kleine 30 jaar motor, ik leer nog steeds.
Ik blijf dit volgen met plezier.
Richard
Ik vind het super dat je de leden zo wilt helpen.
Top man.

Hele goede actie en al rijdt ik een kleine 30 jaar motor, ik leer nog steeds.
Ik blijf dit volgen met plezier.
Richard
- Walter
- Erelid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Goed plan HanRhanRT schreef: Met onze volgende rit in de bergen gaan wij met behulp van de camera een video samenstellen van hoe het NIET en WEL moet.
Dan doe ik het NIET en jij het WEL.
Goed voorstel?
groet,
Han

Die afspraak staat!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
beemerrichard schreef:Hoi Han,
Ik vind het super dat je de leden zo wilt helpen.
Richard
Daar doen wij het ook voor Richard, niet alleen ik maar ook anderen geven goede informatie op ons

groet,
Han
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Begrijp het.
Ik doe zelf ook mee.
En daarom heb ik ook een mooi item gemaakt met "iemand in het zonnetje zetten"

Ik doe zelf ook mee.
En daarom heb ik ook een mooi item gemaakt met "iemand in het zonnetje zetten"

Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Persoonlijk vind ik dit een heel goed voorstel.RhanRT schreef: Met onze volgende rit in de bergen gaan wij met behulp van de camera een video samenstellen van hoe het NIET en WEL moet.
Dan doe ik het NIET en jij het WEL.
Goed voorstel?
groet,
Han

Houd het in ieder geval veilig en zeker bij de opnames van hoe het NIET moet.
Onderschat het maar niet want er zal veel werk aan de winkel zijn.
Ongetwijfeld wordt het een film waar veel naar gekeken zal worden en waar veel onder ons hun lessen zullen kunnen uit trekken.
Ik kijk er in ieder geval naar uit.
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Deze site kende ik nog niet, heb nu de site even vluchtig bekeken en mijn eerste indruk is zeker positief!
Dus Ton dat is een goede tip voor de forumleden.
Wat ik zeker ook als zeer positief ervaar is een uitspraak op die site: "je kunt het niet alleen vanuit lezen leren maar je moet het in de praktijk oefenen, oefenen en nog eens oefenen".
En daar mee slaat men de spijker op z'n kop!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
RhanRT
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Ik doe het hoog rijden nu ook meer hoor Han. Maar ik begin aan de buitenkant en ga op een bepaald punt kantelen en kom weer terug naar de andere kant. Het werkt hoor.
Ton
Ton

Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Goed om te lezen Ton dat je het hoger opzetten van de bocht nu meer in de praktijk brengt, met die uitspraak op die site van oefenen, oefenen en nog eens oefenen, gebruik ik al jaren telkensweer de uitspraak: oefenen baart kunst! en, Je moet het doen en ervaren!
Komt op hetzelfde neer.
groet,
Han
Komt op hetzelfde neer.
groet,
Han
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Beste Forummers,
Via Ton zijn wij geattendeerd op de site: http://www.luiemotorfiets.nl en ik kan echt zeggen, na de informatie op deze site verder opgenomen te hebben, dat hier verrekt goede informatie op staat.
Okè, in een aantal gevallen is de info iets achterhaald middels de techniek, maar de basis geeft heel veel informatie die gewoon correct is.
Ik zou bijna zegeen dat het jammer is dat die site er is want het maait mij veel gras voor de voeten weg _002 om de basis van het hoe en waarom van het motorrijden naar een verhoogde vaardigheid naar jullie te verklaren, aan de andere kant door die site heb ik het nu veel makkelijker naar jullie toe
.
Deze site is naar mijn oordeel dus echt aanbevelingswaardig voor diegene die werkelijk meer uit zijn motor wilt halen als berijder!
Nogmaals Ton bedankt voor deze site!
met vriendelijke groet,
Han
Via Ton zijn wij geattendeerd op de site: http://www.luiemotorfiets.nl en ik kan echt zeggen, na de informatie op deze site verder opgenomen te hebben, dat hier verrekt goede informatie op staat.
Okè, in een aantal gevallen is de info iets achterhaald middels de techniek, maar de basis geeft heel veel informatie die gewoon correct is.
Ik zou bijna zegeen dat het jammer is dat die site er is want het maait mij veel gras voor de voeten weg _002 om de basis van het hoe en waarom van het motorrijden naar een verhoogde vaardigheid naar jullie te verklaren, aan de andere kant door die site heb ik het nu veel makkelijker naar jullie toe

Deze site is naar mijn oordeel dus echt aanbevelingswaardig voor diegene die werkelijk meer uit zijn motor wilt halen als berijder!
Nogmaals Ton bedankt voor deze site!
met vriendelijke groet,
Han
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Deze website is inderdaad heel informatief, en was al eens wat keren aangehaald in eerdere onderwerpen.
Mag ik nog een andere (ook) onder de aandacht brengen, "lvcm (punt) nl", waar ik veel informatie in hun diverse nieuwsbrieven gevonden heb;
http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief25.htm
Totaal zijn er 55 nieuwsbrieven uitgebracht, gewoon het getal even veranderen in de bovenstaande URL.
Echt de moeite waard om ze door te nemen.
Mag ik nog een andere (ook) onder de aandacht brengen, "lvcm (punt) nl", waar ik veel informatie in hun diverse nieuwsbrieven gevonden heb;
http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief25.htm
Totaal zijn er 55 nieuwsbrieven uitgebracht, gewoon het getal even veranderen in de bovenstaande URL.
Echt de moeite waard om ze door te nemen.
Re: Ik wil wel weten wat jullie willen weten!?
Trainingsrit ontworpen.
Gezien dit jaargetijde met regen zullen diegene die hier informatie over willen hebben ook bediend kunnen worden
Ga dit binnenkort in een nieuw topic zetten.
groet,
RhanRT
Gezien dit jaargetijde met regen zullen diegene die hier informatie over willen hebben ook bediend kunnen worden

Ga dit binnenkort in een nieuw topic zetten.
groet,
RhanRT
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht