Kofferdeksel opknappen

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Kofferdeksel opknappen

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Nu de winter :?: aanbreekt wil ik mijn kofferdeksels opknappen want door een paar keer omvallen zijn er krassen enzo op de deksels ontstaan en dat is lelijk nietwaar? Ik ga een poging wagen om ze zelf door middel van spuitwerk op te knappen, lelijker kunnen ze er niet van worden en als het echt niets wordt kan ik ze altijd nog naar een spuiterij brengen. Maar waar ik mee zit is de vraag: "welke plamuur" gebruik ik hiervoor en wat kan een "primer" doen?. Er zijn aardig wat oppervlakkige krasjes die eigenlijk het opvullen niet waard zijn maar ik heb twee diepere krassen door het schuren langs een metalen strip die een serieuze behandeling met plamuur of een andere opvulmiddel vragen. Ik wil niet het risico lopen dat in de komende zomerse hitte van 2012 de plamuur bladdert of loslaat dus wil ik een goede! Wie heeft er ervaring hiermee. De spuitbus met de juiste kleur lak heb ik al in huis, bij de Spuitwinkel vandaan.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Kofferdeksel opknappen

Ongelezen bericht door BertL »

Je moet de deksels wel heel goed ontvetten. Toen ik mijn kofferdeksels heb laten spuiten is er door de spuiter
flink op mij gevloekt i.v.m. "die @#$%^!!&-siliconentroep" die ik er steevast op spoot voor het mooie zwarte effect.
Welke plamuur er is gebruikt, durf ik niet te zeggen. Succes !
GrTz
BertL
Dave

Re: Kofferdeksel opknappen

Ongelezen bericht door Dave »

Hoi Ben,

Mocht ik me vervelen binnenkort, heb ik de spullen voor een vergelijkbare actie al in huis:
- Motip ontvetter
- Divers schuurpapier (in droge en natte versies)
- Alabastine spuitplamuur
- Lak op kleur
- Blanke lak

Maar ik zal er niet te lang meer mee wachten, de temperatuur zakt op dit moment behoorlijk onder die waarbij je optimaal presteert...

Groet,

Dave
vioma

Re: Kofferdeksel opknappen

Ongelezen bericht door vioma »

Dave schreef:Mocht ik me vervelen binnenkort,
Dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren ;)
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kofferdeksel opknappen

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

BertL schreef:Je moet de deksels wel heel goed ontvetten. Toen ik mijn kofferdeksels heb laten spuiten is er door de spuiter
flink op mij gevloekt i.v.m. "die @#$%^!!&-siliconentroep" die ik er steevast op spoot voor het mooie zwarte effect.
Welke plamuur er is gebruikt, durf ik niet te zeggen. Succes !
Zal ik doen. :D

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Kofferdeksel opknappen

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Misschien kan Pierr je wat op weg helpen.
Hij is ook lid van dit forum en heeft laatst een erg mooie aanhanger voor zijn RT gemaakt die hij zelf helemaal heeft geplamuurd en gespoten.

In ieder geval veel succes _004
BluesBeemer

Re: Kofferdeksel opknappen

Ongelezen bericht door BluesBeemer »

de spuitplamuur moet een elastische werking hebben. De normale plamuren, die je in de regel voor plaatwerk gebruikt zijn te hard. En ook in de lakwerken zijn lakken voorhanden die een harde toplaag hebben maar daaronder "elastisch"blijven. Een goede voorbereiding is het halve werk. Ik zou eerst eens met een aantal professionele spuiters in je omgeving gaan praten en hen de deksels laten zien. Zij kennen het gamma aan werkzame plamuren/lakken beter als geen ander. Succes.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”