Welke lamp voor dimlicht R1150RT?

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
freebooter

Welke lamp voor dimlicht R1150RT?

Ongelezen bericht door freebooter »

Geachte forumleden,
Was laatst op motorweekend met collega's. Zij zeiden wat ik al vermoedde,"mijn dimlicht is matig zichtbaar". Ik heb lampje ooit vervangen door een Philips H3.
Ik wil dus meer opvallend licht (géén xenon, zelfde wattage; 50 W). Kan iemand mij een tip geven?
Al vast dank voor je reactie.
Rob (R1150RT)
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Welke lamp voor dimlicht R1150RT?

Ongelezen bericht door Benji »

dutchmidiman schreef:Waarom heb je het in hemelsnaam vervangen door een H3 lamp?
Die hoort daar niet te zitten, het dienen H7's te zijn.

Als je gaat kloo.en met verlichting, zoals een totaal andere lamp (H3 in dit geval) klopt de brandpuntafstand en focus/bundeling niet meer van je koplamp.
Het verbaast mij absoluut niet dat je minder goed zichtbaar bent met een H3 in plaats van een H7.

Ik zou zo spoedig mogelijk weer een "gewone" H7 monteren.
Een R1150RT heeft voor het dimlicht standaard een H3 lamp, dus daar is niks mis mee.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Welke lamp voor dimlicht R1150RT?

Ongelezen bericht door Benji »

freebooter schreef:Geachte forumleden,
Was laatst op motorweekend met collega's. Zij zeiden wat ik al vermoedde,"mijn dimlicht is matig zichtbaar". Ik heb lampje ooit vervangen door een Philips H3.
Ik wil dus meer opvallend licht (géén xenon, zelfde wattage; 50 W). Kan iemand mij een tip geven?
Al vast dank voor je reactie.
Rob (R1150RT)
Waarom wil je geen xenon??
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Inspector Gadget

Re: Welke lamp voor dimlicht R1150RT?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ok, I stand corrected dan. _002 Sorry, mijn fout.
Maar ja, ik ben niet echt lekker momenteel.

Mijn exuses aan Freebooter voor de onjuiste informatie, ik ging uit van de lampen-informatie op een website van een lampenleverancier. :oops:
En _004 Benji
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”