oliekeerringen versnellingsbak

Alles over de versnellingsbak en koppeling

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
luckyone

oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door luckyone »

hoi,deze week mooi werkje op programma het lek dichten van de versnellingsbak aan de olie keerring,
ga de versnellingsbak er afhalen en de oliekeerringen aan beide zijde rond de as vervangen nu da ie toch los is ,zijn deze keerringen er uit te halen zonder de bak te openen met een of ander trucje of moet ik de versnellings- bak toch openen ,zou natuurlijk een heel werk schelen als het zonder openen ging, heeft iemand dit al eens gedaan ,misschien een tipje !! danku
Gebruikersavatar
JeHo
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 jul 2011, 12:23
Type: R1200RT
Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuiden

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door JeHo »

Hallo luckyone, Gaatje van 2mm in simmering boren. Parkerschroefje indraaien en met tangetje simmering uit zitting trekken.
Wel even oppassen dat je niet te diep boort.
Sukses JeHo.
thooms

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door thooms »

Als je de bak er afhaalt , vergeet niet de koppelings plaat te vervangen ding kost nog geen 70 euro ben je er weer jaren vanaf.
luckyone

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door luckyone »

bedankt ,als dat zo gemakkelijk gaat zal het euvel snel verholpen zijn ,de koppelingsplaat had ik reeds vervangen op 125000 maar ga hem zeker nakijken heb er nu bijna 170 opstaan ,maar moet nog een tijdje mee ,
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door Benji »

Als men de koppelingsplaat vernieuwd, doe je ook de drukgroep vernieuwen, als je alles toch open hebt liggen.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
thooms

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door thooms »

Drukggroep is vaak overbodig !!!!! kosten bakken met geld en vaak zeer goed opnieuw gebruikt worden zonder zorgen
luckyone

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door luckyone »

is gelukt ,ging snel ,drukgroep is nog goed,zo ook de koppelingsplaat alles dicht gegooid en aan gesloten ,hopelijk niets vergeten ;)) maar nu wil ie niet starten alles klopt maar hij slaat niet aan ,bougies krijgen vonken ,ga alles eens uit blazen er kan iets verstop zijn maar denk het niet ,misschien is er iemand die weet hoe de injectoren stroom krijgen want het kan daar aan liggen ik ruik geen benzine als ik lang durig blijf door starten of een ander idee ??????
Gebruikersavatar
JeHo
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 jul 2011, 12:23
Type: R1200RT
Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuiden

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door JeHo »

Hallo Luckyone,
versnellingsbakpotentiometer goed aangesloten??
m.v.g. Jean
luckyone

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door luckyone »

oei wat is dat nu weer,waar vind ik die,
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door Benji »

Deel 17 en 18
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
JeHo
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 jul 2011, 12:23
Type: R1200RT
Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuiden

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door JeHo »

Deze geeft op het display de versnelling aan waarin je rijdt.
Krijg je de motor met ingetrokken koppelinghandle gestart is waarschijnlijk pos 18 verkeerd gemonteerd,
of inwendig iets verdraaid met demontage of montage.
Versnellingsbak in vrijstand zetten , groene lampje op display moet dan branden, zoniet dan de potentiometer
inwendig verdraaien zodat lampje brand. Eerste versnelling schakelen dan moet een in display worden aangegeven , enz.
Tenminste als ik aanneem dat met demonteren van vbak ook de potentiometer van de vbak is gedemonteerd.
m.v.g. Jean
Gebruikersavatar
JeHo
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 jul 2011, 12:23
Type: R1200RT
Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuiden

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door JeHo »

Startonderbrekerschakelaar zijstandaard?
m.v.g. Jean
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door Benji »

Ik denk dat de versnellingsindicator niet jouw probleem is, persoonlijke mening natuurlijk. Als jouw bougies vonken, moet jouw startmotor ook draaien lijkt mij zo, dus de neutraal stand moet goed zijn, in versnelling krijg je de motor niet gestart.
Met de zijstandaard uit en in neutraal krijg je de motor ook gestart. Maar krijg de motor benzine? Hoor je de benzinepomp zoemen als je de motor op contact zet? Als je benzine hebt, heb je ook benzine druk, ik dacht 2.7 bar, maar dat weet ik niet zeker, zou ik effe moeten opzoeken.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
JeHo
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 jul 2011, 12:23
Type: R1200RT
Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuiden

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door JeHo »

klopt. Als de potentiometer of zijstandaardschakelaar stuk is of verkeerd is gemonteerd, dan draait de startmotor niet .
Hier echter draait de startmotor wel rond want er is een vonk aan de bougies.
Sorry als ik je op het verkeerde been heb gezet.
Even een slag in de lucht, zijn alle benzineslangen goed en op de goede plaats aangesloten?
Zijn alle elektrische verbindingen goed aangesloten? Want er zijn toch heel wat kabels losgemaakt om e.e.a. te demonteren.
m.v.g. Jean
Laatst gewijzigd door JeHo op 13 sep 2012, 20:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door Benji »

Krijgen de injectoren benzine?? Zoemt de benzine pomp als je hem op het contact zet?
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
vioma

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door vioma »

Lekker handig in twee topics dezelde vragen _001
viewtopic.php?f=45&t=6084
Gebruikersavatar
JeHo
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 jul 2011, 12:23
Type: R1200RT
Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuiden

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door JeHo »

Heel goed opgemerkt vioma, ben druk bezig om te antwoorden op dit topic,wordt er op het elektrische forum
een nieuw topic over hetzelfde probleem geopend.
m.v.g Jean
luckyone

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door luckyone »

Big RT Smile zeker handig ,wist alleen niet zeker waar plaatsen,maar ja ,heb toch iedereen aan het denken gebracht :lol: maar aan deze kant zit nu toch een gelukkige beemmer ,hij loopt weer als een trein mijn oude lady nu 17 zomers,wat er aan was geen idee _001 ,heb alles weer ontleed ,alle stekkers er uit getrokken ,alles uit geblazen en leidingen ook zowel de leidingen van de benzine toe voer als injectoren ,alles terug gemonteerd benzine pomp ging meteen lopen en start knop in,na eerst nog een boem en plof loopt ie weer als wel eer, na een 5 tal minuten knop om gedraaid, mag ze vanavond gaan rusten en morgen een lange test rit maken ,iedereen bedankt voor mee denken ,doeiiiiiiii
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: oliekeerringen versnellingsbak

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

luckyone schreef:Big RT Smile zeker handig ,wist alleen niet zeker waar plaatsen,maar ja ,heb toch iedereen aan het denken gebracht :lol: maar aan deze kant zit nu toch een gelukkige beemmer ,hij loopt weer als een trein mijn oude lady nu 17 zomers,wat er aan was geen idee _001 ,heb alles weer ontleed ,alle stekkers er uit getrokken ,alles uit geblazen en leidingen ook zowel de leidingen van de benzine toe voer als injectoren ,alles terug gemonteerd benzine pomp ging meteen lopen en start knop in,na eerst nog een boem en plof loopt ie weer als wel eer, na een 5 tal minuten knop om gedraaid, mag ze vanavond gaan rusten en morgen een lange test rit maken ,iedereen bedankt voor mee denken ,doeiiiiiiii
"LUCKYONE" Big RT Smile
Gesloten

Terug naar “Over: Versnellingsbak - Koppeling”