Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
- Appie B.
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:43
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Hoi beste Beemers,
Heb onlangs een R1100RT / '99 gekocht en dat ding stuurt geweldig.
Ik heb met mijn KTM SMT regelmatig op het circuit gereden en ook supermotard mee gereden, dat gaat er heftig aan toe en al m'n randjes van m'n banden zijn er af! Dat is met zo'n KTM ook prima spelen ondanks z'n 990cc.
Nu ik die Beemer Tour ervaar, merk ik dat ie ontzettend scherp stuurt, wel een stukkie zwaarder uiteraard dan die KTM, maar ben er van overtuigd dat ie net zo plat kan gaan! Nog niet aan toe gekomen, door ons prematuur samen zijn. Zit nu nog op ca. 0,7cm op 't randje van de achterste band.
Wat zijn jullie ervaringen? Volgens mij kan ik h nog veeeel platter gooien op veilige basis!
Onlangs wilde een patsertje mij in de bocht inhalen en ik gooi 'h ff om en weg patser, dat ding stuurt gewoon goed.
Hoor graag!
Grtz,
Appie B.
Heb onlangs een R1100RT / '99 gekocht en dat ding stuurt geweldig.
Ik heb met mijn KTM SMT regelmatig op het circuit gereden en ook supermotard mee gereden, dat gaat er heftig aan toe en al m'n randjes van m'n banden zijn er af! Dat is met zo'n KTM ook prima spelen ondanks z'n 990cc.
Nu ik die Beemer Tour ervaar, merk ik dat ie ontzettend scherp stuurt, wel een stukkie zwaarder uiteraard dan die KTM, maar ben er van overtuigd dat ie net zo plat kan gaan! Nog niet aan toe gekomen, door ons prematuur samen zijn. Zit nu nog op ca. 0,7cm op 't randje van de achterste band.
Wat zijn jullie ervaringen? Volgens mij kan ik h nog veeeel platter gooien op veilige basis!
Onlangs wilde een patsertje mij in de bocht inhalen en ik gooi 'h ff om en weg patser, dat ding stuurt gewoon goed.
Hoor graag!
Grtz,
Appie B.
+ S1000RR + Laverda Jota
Liever gisteren, dan vandaag!
Liever gisteren, dan vandaag!
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Je hebt hem helemaal omgegooid zie ik aan je avatar!
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Stepjes aan de grond moet kunnen. (Heb het zelf overigens nog niet geprobeerd :). )
- bmwrene
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:25
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Je voelt het pas als je het door hebt.
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Bladel
- Locatie: Hapert
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Ben in Italië afgelopen September 2012 heel schuin gegaan. Wij noemen het stuk waar je niet over rijd de "Schaamstreek"
van je band, want: schaam je eigen dat je daar niet overheen rijd want daar heb je ook voor betaald.
En zo smal was dus mijn schaamstreek met een R1150RT
Motorgroet BMWRené
van je band, want: schaam je eigen dat je daar niet overheen rijd want daar heb je ook voor betaald.
En zo smal was dus mijn schaamstreek met een R1150RT
Motorgroet BMWRené
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Appie B.
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:43
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Ha geweldig, ja juist schaamranden noem ik dat, da's precies waar ik zit, maar die randjes moeten toch echt van m'n schaamstreek vandaan! Bedankt voor je goede foto!
+ S1000RR + Laverda Jota
Liever gisteren, dan vandaag!
Liever gisteren, dan vandaag!
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
De RT is een motor die zich ondanks het hogere gewicht in vergelijking met een supersport zeer goed onder racecondities laat rijden. Ik heb mijn RT op het circuit met de stepjes aan de grond gereden. De RT is uitgerust met Metzeler banden waar de schaamrandjes waren gereduceerd tot ca 5 mm, verder kom je dus niet met deze banden want de stepjes zijn wel de grens, snel daarna komen de kleppendeksels.
Wel had ik de indruk dat de RT nog niet aan zijn grens zat, dus zonder cilinders en stepjes kun je nog platter.
Groet,
Kees Jan
Wel had ik de indruk dat de RT nog niet aan zijn grens zat, dus zonder cilinders en stepjes kun je nog platter.
Groet,
Kees Jan
- Appie B.
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:43
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Kijk zie hier dat lichte spul... (ben ik bij Marcel van Drunen) Moet ook zeker kunnen bij de RT!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
+ S1000RR + Laverda Jota
Liever gisteren, dan vandaag!
Liever gisteren, dan vandaag!
- Appie B.
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:43
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
En echt ik geloof het echt, heb juni jl. VRO-3 gedaan en daar was een Belg met een 1200GS... Tjonge, tjonge die gozer reed iedereen eruit. Al die midlive's met hun prachtige Duc's met bij behorende kleding, nergens waren ze en die GS maar lekker door blijven rossen, heerlijk.
Nu heb ik gelezen dat de wielbasis van een GS tov een RT nog ff wat anders is, waardoor die RT nog beter stuurt. Moet goed komen toch!? En die steppies zijn nie voor niets flexibel, cilinders idd niet - maar dan zit je wel heeel fout of goed, hoe je 't noemen wil, de veiligheidsmarge waar ik 't in eerste instantie over had, is dan natuurlijk niet meer.
Grtz,
Appie B.
Nu heb ik gelezen dat de wielbasis van een GS tov een RT nog ff wat anders is, waardoor die RT nog beter stuurt. Moet goed komen toch!? En die steppies zijn nie voor niets flexibel, cilinders idd niet - maar dan zit je wel heeel fout of goed, hoe je 't noemen wil, de veiligheidsmarge waar ik 't in eerste instantie over had, is dan natuurlijk niet meer.
Grtz,
Appie B.
+ S1000RR + Laverda Jota
Liever gisteren, dan vandaag!
Liever gisteren, dan vandaag!
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Tja, geloof het of niet maar er hoeven geen schaamrandjes te zijn.
Zolang je de band aan het eind van het profiel nog kan laten cuppen dan zit je met de steppen aan de grond hoor.
En dat cuppen komt echt niet door te lage druk, mijn bandenspanning is voor 2,7 en achter 2,9 tot 3,1
RhanRT
Zolang je de band aan het eind van het profiel nog kan laten cuppen dan zit je met de steppen aan de grond hoor.
En dat cuppen komt echt niet door te lage druk, mijn bandenspanning is voor 2,7 en achter 2,9 tot 3,1
RhanRT
- Appie B.
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:43
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Whauw da's lekker! Bedankt, ik ga voorzichtig verder oefenen. Heb nog maar een korte relatie m/d RT, dus ff opbouwen. Gevoel zit zeker goed.
+ S1000RR + Laverda Jota
Liever gisteren, dan vandaag!
Liever gisteren, dan vandaag!
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Tik anders op YT even 'boxercup' in....
- Appie B.
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:43
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Ja dat wil ik ook!
+ S1000RR + Laverda Jota
Liever gisteren, dan vandaag!
Liever gisteren, dan vandaag!
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Leuk allmaal dat "platte gedoe' maar ik heb ook eens gelezen dat een R 11xx RT zo plat ging dat hij op zijn platte .... belande.
Dit kwam omdat er een kuil/hobbel in het wegdek zat waardoor de bok het wegdek raakte en het achterwiel los kwam - soort hefboom - en kledder tegen de grond.
Dus pas op, het is niet zonder risico allemaal.
Gr Per
Dit kwam omdat er een kuil/hobbel in het wegdek zat waardoor de bok het wegdek raakte en het achterwiel los kwam - soort hefboom - en kledder tegen de grond.
Dus pas op, het is niet zonder risico allemaal.
Gr Per
- blackers
- Berichten: 735
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Toen ik bij mijn 1150 nieuwe banden moest hebben, zei de monteur: 'u bent zeker een hele voorzichtige rijder?'
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Toen ik nog 1150 reed, kwam de bok bij voortduring tegen het wegdek, eerder dan de stepjes zelfs. Nooot plat gegaan hoor.perry schreef:Leuk allmaal dat "platte gedoe' maar ik heb ook eens gelezen dat een R 11xx RT zo plat ging dat hij op zijn platte .... belande.
Dit kwam omdat er een kuil/hobbel in het wegdek zat waardoor de bok het wegdek raakte en het achterwiel los kwam - soort hefboom - en kledder tegen de grond.
Dus pas op, het is niet zonder risico allemaal.
Gr Per
Met de 1200 nog nooit de bok tegen de grond gekregen. Met rijden dan hè.
- AGVerheij
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
- Locatie: Utrecht
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Hmm, dat zou hij ook tegen mij kunnen zeggen. Ik maak voor woon-werk aardig wat snelwegkilometers, en daar zitten gewoon te weinig bochten in om een beetje plat te gaan. Op- en afritten soms, maar meestal lukt het daar niet om tempo te maken door de andere weggebruikers. Ik heb nu dus ook weer vierkante banden, vooral achter is het midden best plat aan het worden. Tijd voor een setje MPR3's bij de volgende beurt.Toen ik bij mijn 1150 nieuwe banden moest hebben, zei de monteur: 'u bent zeker een hele voorzichtige rijder?
Groets, GerbeRT
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Als je geen schaamrandjes op je band hebt, wil nog niet zeggen dat je een goede motorrijder bent!!!!
Je durft gewoon iets meer
Tamme
Je durft gewoon iets meer
Tamme
- scan
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Haantjes...
- HansD
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Sinds ik mijn voetsteunen heb verlaagd kom ik nu ook af en toe met de stepjes aan de grond
(vind ik geen prettige ervaring trouwens)
(vind ik geen prettige ervaring trouwens)
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
:lol:scan schreef:Haantjes...
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Gewoon de slijt nokjes aan de stepjes aan de grond !
Miklos
Miklos
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Bij mijn vorige R1150RTde slijtnokjes er af gereden, nieuwe geplaatst, weer er af, toen maar laten gaan zoals het was, de zijkant van mijn laars geeft ook aan dat je schuin genoeg gaat. Nu ik niet meer dagelijks rij doe ik het wat rustiger, ik wil over 20 jaar ook nog rijden .........
Dat je die schaamranden moet gebruiken omdat je ze ook betaald hebt is leuk maar: ik schat dat een versleten band nog 95% van het gewicht is van een nieuwe, moet je nagaan hoe weinig je gebruikt en wat je weg gooit en wat je per gram rubber effectief betaald
Dat je die schaamranden moet gebruiken omdat je ze ook betaald hebt is leuk maar: ik schat dat een versleten band nog 95% van het gewicht is van een nieuwe, moet je nagaan hoe weinig je gebruikt en wat je weg gooit en wat je per gram rubber effectief betaald
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Bijna zo ver gegaan met mijn , en stapjes wel het grond in... maar ik rijd veel wilder 8 jaar geleden...bmwrene schreef:Ben in Italië afgelopen September 2012 heel schuin gegaan. Wij noemen het stuk waar je niet over rijd de "Schaamstreek"
van je band, want: schaam je eigen dat je daar niet overheen rijd want daar heb je ook voor betaald.
En zo smal was dus mijn schaamstreek met een R1150RT
Motorgroet BMWRené
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Zelf heb ik aan de bandenboer gevraagd of ik nog geld terug kreeg voor het niet gebruikte deel van de banden.
Hij lachte eens, maar gaf me toch een korting op de nieuwe.
Hij lachte eens, maar gaf me toch een korting op de nieuwe.
- Appie B.
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:43
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Leuk al die reactie die het teweeg brengt! En een ieder heeft op haar of zijn manier gelijk! Ieder z'n ding toch!?
En echt die dingen kunnen sturen hoor, of je nu een 1100, 1150 of 1200 hebt, ze kunnen het allemaal! Uitgebalanceerde techniek van die mensen daar in Bayern!
Grtz,
Appie B.
En echt die dingen kunnen sturen hoor, of je nu een 1100, 1150 of 1200 hebt, ze kunnen het allemaal! Uitgebalanceerde techniek van die mensen daar in Bayern!
Grtz,
Appie B.
+ S1000RR + Laverda Jota
Liever gisteren, dan vandaag!
Liever gisteren, dan vandaag!
-
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Na een rondje Alpen in mei van dit jaar liet de MPR3 achterband geen schaamranden meer zien en zijn de slijtnokjes van de voetsteunen gehalveerd. Op de voorband zat gek genoeg nog wel een 3 à 4 mm schaamrand.
Kortom....erg fijn sturende fiets zo'n 1200RT
gr v Ciske
Kortom....erg fijn sturende fiets zo'n 1200RT
gr v Ciske
- Vorie
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:41
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Genemuiden
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Afgelopen jaar reed ik met mijn vader (63 jaar) achterop over een van de dijkjes bij ons in de buurt. Het ging zeker niet hard, zo'n 70 km/u. Toen ik even lekker schuin door de bocht ging, tikte ik net met het stepje de grond aan. Ik schrok er zelf een beetje van, want dat was niet de bedoeling. Hoor ik mijn vader ineens zeggen: ' nou, dat gaat lekker die bochtjes...'
Dat had ik niet van hem verwacht. En dat geef ook maar aan hoe zeker de motor aanvoelt.
Dat had ik niet van hem verwacht. En dat geef ook maar aan hoe zeker de motor aanvoelt.
groeten, Coen
- Appie B.
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:43
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
@ Ciske, da's heel normaal hoor die voorband, als je achterband rond is, doe je 't heeeel goed. Voorbandje ff goed door een goede round about heen halen :-)
+ S1000RR + Laverda Jota
Liever gisteren, dan vandaag!
Liever gisteren, dan vandaag!
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Kan ook zijn dat je de grens niet kent en net zolang probeert om steeds schuiner te gaat tot je op je plaat gaat!tamme schreef:Als je geen schaamrandjes op je band hebt, wil nog niet zeggen dat je een goede motorrijder bent!!!!
Je durft gewoon iets meer
Tamme
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Platter ging niet...
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Tuinbank schreef:Kan ook zijn dat je de grens niet kent en net zolang probeert om steeds schuiner te gaat tot je op je plaat gaat!tamme schreef:Als je geen schaamrandjes op je band hebt, wil nog niet zeggen dat je een goede motorrijder bent!!!!
Je durft gewoon iets meer
Tamme
Geef de definitie van wat een goede motorrijder is dan maar eens, en dan een ieder voor zich.
Zul je zien hoeveel verschillen er zijn in inzichten, meningen en omschrijvingen.
Leg daarna eens voor jouw eigen perceptie jouw kennis, kunde, vaardigheid en ervaring van motorrijden eens langs die lat.
Het gaat gewoon niet om iets meer durven of proberen, motorrijden is een continuerend leerproces je bent dus nooit uitgeleerd.
Daardoor worden jouw kennis, kunde, vaardigheden middels die ervaringen uitgebreid en kun je steeds meer met de motor waarbij jijzelf de grens bepaald van wat jij aanvaardbaar vindt.
In cursussen ga je wel eens over die grens (kom ik later nog op terug) waar je je niet prettig bij voelt, je weet nu wel dat het wel degelijk kan maar jij hoeft dat dan niet meer.
Dom? wel nee, totaal niet!! Er kan altijd een moment komen dat je in de problemen komt door een andere verkeersdeelnemer en dan weet je dat je misschien toch even over jouw schaduw kan stappen en er alsnog goed uit weg kan komen.
Besef dat als je de motor ongevallen statistieken bekijkt en of kent dat 2% plaats vind door technisch falen en 98% door menselijk falen! (overschatting van eigen kunnen en gebrek aan kennis en vaardigheden)
Door ongevalsanalyse en sporenonderzoek bij eenzijdige ongelukken in bochten blijkt dat 90% in de bocht geremd heeft waarbij zij hun bochtstraal hebben vergroot en de motor onbeheersbaar voor hun is geworden, het gevolg was: uit de bocht gevlogen.
Dan kom ik nu terug op die "grens".
De vraag is of jij voor jezelf zou kunnen bedenken of een percentage van deze ongevallen misschien voorkomen zou kunnen zijn door meer inkantelen en scherper kunnen sturen, even over die grens gaan die je niet prettig vindt maar wat wel kan.
Uiteraard is diegene die al op die grens rijdt gewoon de klos, vandaar dat je op de openbare weg niet moet gaan rijden als of je op een circuit bent, zorg dat je iets over hebt!
met vriendelijke groet,
RhanRT
- JoJothefirst
- 2024
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
- Type: R1200RT
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Applaus voor bovenstaand relaas!
JoJo
JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Helemaal mee eens.Uiteraard is diegene die al op die grens rijdt gewoon de klos, vandaar dat je op de openbare weg niet moet gaan rijden als of je op een circuit bent, zorg dat je iets over hebt!
Groet,
Kees Jan
- JoJothefirst
- 2024
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
- Type: R1200RT
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
was dat toevallig tijdens de MRT training van vorig jaar?moh_fan schreef:Platter ging niet...
JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Dit gebeurde me tijdens een VRO.JoJothefirst schreef:was dat toevallig tijdens de MRT training van vorig jaar?
Hier schrok ij wel van... Daarna heb ik me vooral verbaasd over hoe diep je uiteindelijk kan gaan op een RT.
Ben het helemaal met RhanRT eens.
Deze gedachte is voor mij de reden om elk jaar een rijvaardigheidstraining te herhalen.
Voor mij een investering in veiligheid!
- Ralph Romein
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Ik heb vanwege mij beenlengte ook verlaagde voetsteunen. Ik heb de slijtboutjes verwijderd en vervangen door een normaal boutje. Scheelt een ruime cm ruimte en feitelijk kom je weer op de orginele speelruimte uit. Leuk woord -speelruimte-HansD schreef:Sinds ik mijn voetsteunen heb verlaagd kom ik nu ook af en toe met de stepjes aan de grond
(vind ik geen prettige ervaring trouwens)
Mvg, Ralph Romein
- HansD
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Op de verlagingsset van Wunderlich zitten geen slijtboutjes. Welke verlaagde voetsteunen heb jij?Ralph Romein schreef:Ik heb vanwege mij beenlengte ook verlaagde voetsteunen. Ik heb de slijtboutjes verwijderd en vervangen door een normaal boutje. Scheelt een ruime cm ruimte en feitelijk kom je weer op de orginele speelruimte uit. Leuk woord -speelruimte-HansD schreef:Sinds ik mijn voetsteunen heb verlaagd kom ik nu ook af en toe met de stepjes aan de grond
(vind ik geen prettige ervaring trouwens)
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Schaam jullie.... :)
De ene band is de ander niet. PR 1 en de BT020 (Van wege de form van de band) rij je beduidend makkelijker op de rand dan bv de PR 3. Voordat ik de PR3 bij de rand heb is de bok er al dus dan wordt het al aardig link(1150rt).Met name als je met duo rijdt is het uitkijken en inderdaad, ik heb de vering maximaal staan. Volgend jaar de bok maar demonteren voordat we de dolemieten in gaan, ik hooef tenslotte geen ketting te smeren. De 1200RT rij je zonder dat de bok er is al op de rand en met een GS gaat het helemaal als een malle.
Gr Hans
De ene band is de ander niet. PR 1 en de BT020 (Van wege de form van de band) rij je beduidend makkelijker op de rand dan bv de PR 3. Voordat ik de PR3 bij de rand heb is de bok er al dus dan wordt het al aardig link(1150rt).Met name als je met duo rijdt is het uitkijken en inderdaad, ik heb de vering maximaal staan. Volgend jaar de bok maar demonteren voordat we de dolemieten in gaan, ik hooef tenslotte geen ketting te smeren. De 1200RT rij je zonder dat de bok er is al op de rand en met een GS gaat het helemaal als een malle.
Gr Hans
- Ralph Romein
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
De verlaagset koop je zonder voetsteunen, die zet je namelijk over op de verlaagset. Op de voetsteunen van de RT zitten slijtnokken of slijtboutjes, die bedoel ik dus.HansD schreef:Op de verlagingsset van Wunderlich zitten geen slijtboutjes. Welke verlaagde voetsteunen heb jij?Ralph Romein schreef:Ik heb vanwege mij beenlengte ook verlaagde voetsteunen. Ik heb de slijtboutjes verwijderd en vervangen door een normaal boutje. Scheelt een ruime cm ruimte en feitelijk kom je weer op de orginele speelruimte uit. Leuk woord -speelruimte-HansD schreef:Sinds ik mijn voetsteunen heb verlaagd kom ik nu ook af en toe met de stepjes aan de grond
(vind ik geen prettige ervaring trouwens)
Mvg, Ralph Romein
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Bij de VRO ben ik een paar keer tot aan de steppies gegaan. Op zich is dat daar niet zo moeilijk, omdat je steeds hetzelfde rondje rijdt en dus per ronde leert hoe plat je kunt. Als je tijdens een normale rit met de steppies aan de grond komt, rij je gewoon structureel te hard en dat is niets om trots op te zijn. Het betekent dat je geen marge meer hebt en dat je voor het minste geringste op je plaat kunt gaan. Dan hoor je blijkbaar bij de groep die ervan overtuigd is dat vallen hoort bij het motorrijden en dat iedereen wel een keer valt. Ik ben het daar niet mee eens.
Je hoort - voor je eigen veiligheid en die van anderen - op de openbare weg voldoende marge te houden om in te kunnen grijpen bij een onvoorziene situatie.
Verder: lekker belangrijk hoe plat je kunt of hoe klein je schaamrand is. Ik laat het meten daarvan over aan de binkies op hun SM machines en streetfighters. De Opel Manta's van de motorwereld...
Je hoort - voor je eigen veiligheid en die van anderen - op de openbare weg voldoende marge te houden om in te kunnen grijpen bij een onvoorziene situatie.
Verder: lekker belangrijk hoe plat je kunt of hoe klein je schaamrand is. Ik laat het meten daarvan over aan de binkies op hun SM machines en streetfighters. De Opel Manta's van de motorwereld...
- JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
100 puntenMike Philippens schreef:Bij de VRO ben ik een paar keer tot aan de steppies gegaan. Op zich is dat daar niet zo moeilijk, omdat je steeds hetzelfde rondje rijdt en dus per ronde leert hoe plat je kunt. Als je tijdens een normale rit met de steppies aan de grond komt, rij je gewoon structureel te hard en dat is niets om trots op te zijn. Het betekent dat je geen marge meer hebt en dat je voor het minste geringste op je plaat kunt gaan. Dan hoor je blijkbaar bij de groep die ervan overtuigd is dat vallen hoort bij het motorrijden en dat iedereen wel een keer valt. Ik ben het daar niet mee eens.
Je hoort - voor je eigen veiligheid en die van anderen - op de openbare weg voldoende marge te houden om in te kunnen grijpen bij een onvoorziene situatie.
Verder: lekker belangrijk hoe plat je kunt of hoe klein je schaamrand is. Ik laat het meten daarvan over aan de binkies op hun SM machines en streetfighters. De Opel Manta's van de motorwereld...
- HansD
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Waar koop je deze?Ralph Romein schreef: De verlaagset koop je zonder voetsteunen, die zet je namelijk over op de verlaagset. Op de voetsteunen van de RT zitten slijtnokken of slijtboutjes, die bedoel ik dus.
- Ralph Romein
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Hans, deze heb ik via Wunderlich. Bevalt goed omdat ik mijn voeten toch dicht tegen de motor kan houden. Zelf ervaar ik dat de pendalen voor schakelen en remmen niet hoef te verlengen. Kan er gewoon goed bij, misschien even wennen. Zoals ik al schreef, je zet de voetsteun dus over op de verlaagset. http://www.wunderlich.de/shopart/816250 ... 200-RT.htmHansD schreef:Waar koop je deze?Ralph Romein schreef: De verlaagset koop je zonder voetsteunen, die zet je namelijk over op de verlaagset. Op de voetsteunen van de RT zitten slijtnokken of slijtboutjes, die bedoel ik dus.
Laatst gewijzigd door Ralph Romein op 29 okt 2012, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Ralph Romein
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
JDoubleOP schreef:100 puntenMike Philippens schreef:Bij de VRO ben ik een paar keer tot aan de steppies gegaan. Op zich is dat daar niet zo moeilijk, omdat je steeds hetzelfde rondje rijdt en dus per ronde leert hoe plat je kunt. Als je tijdens een normale rit met de steppies aan de grond komt, rij je gewoon structureel te hard en dat is niets om trots op te zijn. Het betekent dat je geen marge meer hebt en dat je voor het minste geringste op je plaat kunt gaan. Dan hoor je blijkbaar bij de groep die ervan overtuigd is dat vallen hoort bij het motorrijden en dat iedereen wel een keer valt. Ik ben het daar niet mee eens.
Je hoort - voor je eigen veiligheid en die van anderen - op de openbare weg voldoende marge te houden om in te kunnen grijpen bij een onvoorziene situatie.
Verder: lekker belangrijk hoe plat je kunt of hoe klein je schaamrand is. Ik laat het meten daarvan over aan de binkies op hun SM machines en streetfighters. De Opel Manta's van de motorwereld...
Hoi,
Van mij ook 100 punten.
Gr. Dingeman
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- HansD
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Ralph bedankt!Ralph Romein schreef:Hans, dze heb ik via Wunderlich. Bevalt goed omdat ik mijn voeten toch dicht tegen de motor kan houden. Zelf ervaar ik dat de pendalen voor schakelen en remmen niet hoef te verlengen. Kan er gewoon goed bij, misschie even wennen. Zoals ik al schreef, je zet de voetsteun dus over op de verlaagset. http://www.wunderlich.de/shopart/816250 ... 200-RT.htmHansD schreef:Waar koop je deze?Ralph Romein schreef: De verlaagset koop je zonder voetsteunen, die zet je namelijk over op de verlaagset. Op de voetsteunen van de RT zitten slijtnokken of slijtboutjes, die bedoel ik dus.
Ik heb destijds het Vario rastensysteem gekocht, en die komen inderdaad iets naar buiten.
Ook hebben ze daar alleen relatief dunne pedalen bij.
Volgende keer deze maar eens proberen...
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Het is helemaal niet zo dat je persé hard moet gaan om met de stepjes de grond te raken. Het verband dat je legt is dus niet per definitie een juiste. En het zegt ook niks over of je structureel te hard rijdt.Mike Philippens schreef: Als je tijdens een normale rit met de steppies aan de grond komt, rij je gewoon structureel te hard
- JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Nou verder wil die echt niet hoor..... voor de liefhebber dan maar.....
[youtube]6V6FOg0NZj4[/youtube]
[youtube]6V6FOg0NZj4[/youtube]
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Precies! 102 punten!Ares schreef:Het is helemaal niet zo dat je persé hard moet gaan om met de stepjes de grond te raken. Het verband dat je legt is dus niet per definitie een juiste. En het zegt ook niks over of je structureel te hard rijdt.Mike Philippens schreef: Als je tijdens een normale rit met de steppies aan de grond komt, rij je gewoon structureel te hard
Het is gewoon een kwestie van techniek. Bij het zg. drukken heb je je stepjes in no-time tegen de grond en kan je snelheid minimaal zijn.
Google maar eens op Motorplus perfect rijden
Een mooi document om op een verloren avond de theorie achter de techniek van het motorrijden bij te 'schaven'...
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Ik heb enige ervaring met het rijden op het circuit. Daar leer je juist je motor zo recht op mogelijk door de bocht te sturen. Dat doe je door zelf naast de motor te gaan hangen.
Trouwens stepjes tegen de grond is heel wat anders dan de slijtboutjes tegen de grond. Ook op het circuit geleerd. Op het circuit moet je je slijtboutjes er af halen, want die rij snel tegen de grond, zelfs als je naast je fiets hangt. De stepjes zelf, heb ik daarna nooit meer tegen het asfalt gekregen.
Trouwens stepjes tegen de grond is heel wat anders dan de slijtboutjes tegen de grond. Ook op het circuit geleerd. Op het circuit moet je je slijtboutjes er af halen, want die rij snel tegen de grond, zelfs als je naast je fiets hangt. De stepjes zelf, heb ik daarna nooit meer tegen het asfalt gekregen.