Bevindingen Nedplex 68 cm

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Jekihero »

Afgelopen weekend heb ik zo ongeveer alle draadjes binnen "kuip en kuipruiten" van dit forum doorgelezen.
Ook op Oostenrijkse en Duitse boxer-fora heb ik e.e.a. over het hoofdstuk "ruiten" tot mij genomen.

Met deze verse theoretische kennis heb ik mijn keuze bepaald en zou tot de aanschaf willen overgaan van een Nedplex Schieldup 68 cm.
Het enige wat mij nog weerhoudt zijn uitgesproken positieve ervaringen rondom dit scherm.
En omdat Terneuzen een heel eind rijden is ben ben ik op zoek naar die positieve ervaringen met dit scherm van forumleden van plm. 1.80 cm.

Wie kan mij daar aan helpen?

Ronald
Laatst gewijzigd door Jekihero op 14 jan 2013, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hybride
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2012, 09:32
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Goes

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door hybride »

Mijn positieve ervaring is dat het 'glas' zeer helder is.
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Garfield »

Hallo Ronald.
Ik ga dit draadje volgen want ook ik heb zo'n soort vraag. Over de Schieldup weet ik dat het de opvolgers is van de Resist van Nedplex. Dus een vrij nieuw product en ik vermoed dat er nog niet veel ervaringen zullen zijn. Toevallig heb ik zo'n ruit gezien tijdens de veringdag bij JJsuspension. Er stond daar een RT binnen op de brug, weet niet of de eigenaar hier bekend is?

Voor mij zouden de schermen van V-stream en de bmw model 2010 ook in aanmerking komen, heb je daar ook iets over gelezen?

Succes ermee,
Groet, Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Jekihero »

Jawel, maar het lijkt mij niet ok te gaan uitleggen waarom ik op voorhand niet voor het V-stream scherm kies.

Het 2010 scherm heb ik zelf standaard op de Beemer zitten en naar verluidt is dat beter dan het ori scherm <= 2010.
Ik ben/was wel tevreden maar door het laten maken van een ander zadel kom ik door een rechtere rug iets hoger met mijn hoofd en ook iets meer naar voren.
Deze houding heb ik gesimuleerd; ik heb nog niet met het nieuwe zadel gereden, en daarbij schoot het standaard ruit > 110 km/h in de hoogste stand te kort.

Ronald
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Garfield »

Jekihero schreef: en daarbij schoot het standaard ruit > 110 km/h in de hoogste stand te kort.

Ronald
Ik ben 1,86m, heb het zadel in de hoogste stand en heb stuurverhogers gemonteerd. Daarmee zit ik behoorlijk rechtop en als ik het zo lees zou de bmw ruit >2010 dan zeer waarschijnlijk niet voldoen. _001

De Schieldup is 4cm langer en heeft een flip-up, iets breder dan standaard maar weer ziet zo breed als de V-stream. Hmmm, zoals gezegd blijf ik dit volgen. Als je die ruit aanschaft ben ik erg benieuwd naar je bevindingen.

groet,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door wobbert »

Geen ervaring met Nedplex, maar wel met Wunderlich en daar ben ik uitgesproken tevreden mee!!!! :-)
Het is de marathon variant en wel het tot 2009 model. Ik heb zelf nu een 2010 RT maar dat is dus ook passend.
Scherm gebruik ik nu al zo'n 5 jaar. Het is iets hoger dan origineel en breder. Ik ben zelf 1.84cm. Ik wil wel altijd over de ruit kunnen blijven kijken, maar desondanks zeer goede bescherming! Ook de passagier is erg tevreden.
Klein minpuntje: bij de vorige RT tweemaal een ruitsteuntje moeten vervangen, omdat deze gebroken was. Oorzaak: scherm is breder dan origineel dus er komt meer kracht op te staan.
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Jekihero »

wobbert schreef: .................Knipperdeknip........ is de marathon variant.................. de vorige RT tweemaal een ruitsteuntje moeten vervangen, omdat deze gebroken was.
..................
Dat heb ik idd vaker gelezen.
Wunderlich scherm schijnt ook duidelijk dikker en zwaarder te zijn.

Ronald
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door HansD »

Jekihero schreef:
wobbert schreef: .................Knipperdeknip........ is de marathon variant.................. de vorige RT tweemaal een ruitsteuntje moeten vervangen, omdat deze gebroken was.
..................
Dat heb ik idd vaker gelezen.
Wunderlich scherm schijnt ook duidelijk dikker en zwaarder te zijn.

Ronald
Denk dat het meer gaat om de winddruk bij hogere snelheden dan om dikte en gewicht. Ik heb zelf het breedste en hoogste v-stream scherm en tot nu toe 1x een ruitsteun moeten (laten) vervangen. Valt me nog mee, maar ja, ik rijd niet zo hard (meestal ;)
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Jekihero »

Zijn er forumleden die het spaans meester zijn?

Hola a todos

Voy a dar mi opinión personal sobre la pantalla Nedplex de 68 cm que he colocado a mi R1200RT

Antes que nada comentaros que mido 1,78 cm y el asiento que el utilizo es el de serie en su posición baja. Mi amor es del finales del 2008

El hecho de cambiar la pantalla era que con la original que venía de fábrica, no me sentía muy agusto, ya que en su posición más baja me creaba mucho ruido y turbulencias... en su poisición inermedia desaparecían los ruidos y turbulencias en el casco, pero tenía que adoptar una postura de conducción más erguida para mirar por encima de la pantalla... y en su posición más alta se viajaba de cine, pero al mirar a través de la pantalla, mi conducción era insegura ya que me daba la sensación que las distancias y visión de la carretera y objetos cambiaban.

Tras leer en el foro opinión sobre que pantalla utilizar me decliné por la que recomendaba un compañero que tenía casi la misma estatura que yo.

Este fin de semana y tras un viaje de cerca de 1000 km puedo confirmar que la pantalla Nedplex es mi pantalla. Con tan solo subir 1,5-2 cm la pantalla desde su posición más baja no he sentido turbulencias en el casco ni ruido molesto, pudiendo mirar la carretera por encima de la pantalla sin adoptar posiciones forzadas de conducción.

El casco que uso es el Shoei Multitec.
Espero que mi opinión sirva para algún otro compañero que se encuentra en la duda de buscar pantalla. Saludos

Al is het maar de strekking van het verhaal.

Ronald
Dave

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Dave »

Jekihero schreef:Zijn er forumleden die het spaans meester zijn?

...

Al is het maar de strekking van het verhaal.

Ronald
Het gaat over een ruit van Nedplex Big RT Smile
Dave

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Dave »

Alle gekheid op een stokje:

Het gaat over iemand van 1,78m met een RT uit 2008. Het Nedplex scherm is zijn scherm, na 1000 km rijden in een week kan hij die conclusie wel trekken. Het scherm was anderhalf tot twee cm omhoog gesteld en hij voelde geen turbulentie terwijl er gewoon over het scherm gekeken kan worden.

Verder hoopt hij dat zijn review een ander zal helpen bij het kiezen van het scherm...

[met dank aan translate.google.nl]
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Jekihero »

Bedankt Dave _004

De fransen zijn er ook wel positief over.
(Leest in elk geval een stuk beter dan spaans)

http://bmist.forumpro.fr/t50965-bulle-nedplex-r-1200-rt


Ronald
Gebruikersavatar
rienrt
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 apr 2010, 20:45
Type: R1200RT
Bijz: alle pakketten
Land: ned
Woonplaats of omgeving: Alphen ad rijn

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door rienrt »

Hoi,
Ik rij sinds anderhalf jaar met dit scherm op m'n RT. Ik ben 1.94 lang en had last van de standaard RT 2010 ruit.
Bij het rijden met hogere snelheid schudde mijn hoofd continue door de wind. De helm open was zo wie zo geen optie ook gelet op et lawaai door de wind.
Direct bij het proef rijden in Terneuzen bleek dat ik door de flip up van de wind geen last meer had en met gemak
Met open vizier kon rijden. Mijn Duo bleekmook veel minder last van de wind te hebben dan met het originele scherm.
Ondanks mijn lengte staat de ruit merendeels maar half hoog. Ik wil er altijd overheen kunnen kijken. Ondanks het heldere materiaal vind ik de werkelijkheid het meest veilig.
Olivier van Nedplex raadde wel aan het ruit mechanisme niet onnodig te belasten en adviseerde de ruit net telkens tot de onderste stand terug te zetten.
Positieve ervaring dus. Ik wil hem niet kwijt of ruilen voor een andere.

De reden dat ik voor de nedplex heb gekozen waren o.a. De positieve reacties op internet en op deze site. Het type ruit moet jE zelf kiezen en ervaren.
Succes met je keuzes.
[groet]
Rien. _004
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Jekihero »

Bedankt Rien;

De volgende zin begrijp ik niet goed:

**quote**
"Olivier van Nedplex raadde wel aan het ruit mechanisme niet onnodig te belasten en adviseerde de ruit net telkens tot de onderste stand terug te zetten.
**unquote**

Bedoel je daarmee na elke rit, en dus tijdens stalling, het scherm weer in de laagste stand te moeten zetten?

Ronald
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Voor de breke-beentjes (niet je eigen maar die van je ruitverstelling) heb ik toevallig nog een compleet ruitmechanisme systeem liggen voor een RT van voor 2010.
Heeft mij 250 euro gekost bij boonstra maar mag voor minder weg.
Laat maar horen of iemand interesse heeft of dit nu al nodig heeft.
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Handig hulpmiddel
http://www.ztechnik.co.uk/contents/en-uk/d247.html

Nedplex promo
[youtube]uuVXtbwfQd8#![/youtube]

Z-technik experience
[youtube]wlzpm7tRpNg[/youtube]
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Jekihero »

Ik heb 'm inmiddels besteld.
Mocht 't toch niet bevallen verkoop ik 'm wel weer door.

Ronald
Gebruikersavatar
Jos1200rt
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 sep 2011, 14:22
Type: R1250RT
Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Hoogland

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Jos1200rt »

Ik ben 1.92 mtr en op mijn 2006 R 1200 RT zat een origenele ruit. Ik had erg veel last van gebulder rond mijn Schuberth C3. Omdat ik op mijn R1100 RT goede ervaring had met de grote Nedplex ruit heb ik na contact met Nedplex besloten om weer een hoge(hoogste) Nedplex Shieldup ruit op mijn RT te plaatsen. Vanaf het eerste moment is het een stuk rustiger. Ik hoef de ruit niet in de hoogste stand te zetten om rust te hebben. Mijn zadel staat laag en ik kijk over de ruit heen. Wel is even wennen dat de flipup een zekere vertekening aan de zijkant van die flipup geeft. Maw de zijlijnen van de weg lopen niet recht. Is even wennen maar ik vind dat niet erg hinderlijk.

De prijs vond ik ook prettiger dan concurrerende ruiten. En de service van Nedplex was oké. Over de service van andere aanbieders kan ik niet oordelen.

Ik met mijn lengte ben zeer tevreden over de Nedplex shieldup ruit en kan hem iedereen aanraden. Op pagina 4 van de het zwarte gat draad staat in de onderste helft een bericht van mij met de foto's
[groet] Jos
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Gebruikersavatar
rienrt
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 apr 2010, 20:45
Type: R1200RT
Bijz: alle pakketten
Land: ned
Woonplaats of omgeving: Alphen ad rijn

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door rienrt »

Hoi ronald (jekihero),

Olivier bedoelde met die ruitstand dat je hem niet telkens bij het op en neer bewegen, tot de onderste stand terug moest laten komen. Dat kost veel kracht voor het mechanisme en geeft onnodige slijtage. Afhankelijk van de snelheid zet ik de ruit wel wat hoger of lager, maar niet tot " het nulpunt". Tot op heden zonder schade of problemen met het mechanisme.
Niets bijzonders dus meer een tip van Olivier, want hij vond de mechanismes van de 2009 of eerdere modellen kennelijk wat zwak. De 2010 was nog maar kort op de markt toen ik bij hem was.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de ruit.

Rien.
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Jekihero »

Jos1200rt schreef: Op pagina 4 van de het zwarte gat draad staat in de onderste helft een bericht van mij met de foto's
[groet] Jos
Heb ik gezien, ziet er goed uit :!:

rienrt schreef:Hoi ronald (jekihero),

Olivier bedoelde met die ruitstand dat je hem niet telkens bij het op en neer bewegen, tot de onderste stand terug moest laten komen. Dat kost veel kracht voor het mechanisme en geeft onnodige slijtage. Afhankelijk van de snelheid zet ik de ruit wel wat hoger of lager, maar niet tot " het nulpunt". Tot op heden zonder schade of problemen met het mechanisme.
Niets bijzonders dus meer een tip van Olivier, want hij vond de mechanismes van de 2009 of eerdere modellen kennelijk wat zwak. De 2010 was nog maar kort op de markt toen ik bij hem was.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de ruit.

Rien.

Ok, das duidelijk, een kleine moeite om me daaraan te houden _004
Pas na de winterstop, maar ik zal zeker laten weten hoe 't scherm bevalt.

Ronald
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Bevindingen Nedplex 68 cm

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Sinds vandaag rij ik met de Nedplex 68cm. M'n eerste ritje op de snelweg beviel me zeer goed. Geen gebulder meer rond m'n helm. Het scherm hoef ik ook niet eens op de hoogste stand te zetten!

Enige wat me opvalt en waar ik aan moet wennen is de blauwe gloed aan de binnenzijde van het scherm. Dit zie je tevens onder een bepaalde hoek vanaf de voorzijde.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”