Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Hoi,
Velen hebben het wel al eens gezien: dikke Goldwings of Harley's met een aanhangertje er achter, maar misschien ook wel lichtere motorfietsen (en daarmee bedoel ik ook veel lichter dan een RT) met een karretje er achter...
Voor mij is wat meer de auto aan de kant te kunnen laten één van de redenen om een toermachine te overwegen. Het biedt toch wel wat meer comfort en bescherming tegen weersomstandigheden dan mijn huidige naaktfietsje of een dikke cruizer...
Nu hebben onze auto's nog wel enkele voordelen die niet zomaar te negeren zijn:
- Mijn auto is een sedan met een koffer waar wel één en ander in kan
- Mijn vriendin haar auto is een camperbusje die van voldoende gemakken voorzien is om enige tijd volledig onafhankelijk te kunnen reizen
Beide voordelen zou ik graag toch ook in beperkte mate willen hebben met de motorfiets, en dat kan prima met een polyvalent aanhangertje er achter:
- in sleurhut-modus is het een tentcaravannetje waarbij het hoogst noodzakelijk op de motorfiets zelf kan worden vervoerd
- in werkpaard-modus blijft de hele vouwtent-constructie thuis en is het een ruime laadbak die icm de koffers op de motor weinig moet onderdoen voor mijn sedan, als je tenminste niet al te zware spullen te vervoeren hebt...
Zo een aanhangertje moet natuurlijk wel aan de bRommeRT vastgemaakt worden dmv een koppeling... Ik vroeg me af of dit wel op een verantwoorde manier mogelijk is met een RT, aangezien deze niet een kader uit 1 stuk hebben die de hele fiets vormt en bij elkaar houdt, maar alleen maar wat beugelwerk dat in combinatie met het motorblok de dragende structuur vorm...
Is dit wel een mogelijkheid met een R850/1100/1150RT? Zo ja, zijn hier voorbeelden van te vinden, misschien wel op dit forum?
groetjes,
Isabelle
Velen hebben het wel al eens gezien: dikke Goldwings of Harley's met een aanhangertje er achter, maar misschien ook wel lichtere motorfietsen (en daarmee bedoel ik ook veel lichter dan een RT) met een karretje er achter...
Voor mij is wat meer de auto aan de kant te kunnen laten één van de redenen om een toermachine te overwegen. Het biedt toch wel wat meer comfort en bescherming tegen weersomstandigheden dan mijn huidige naaktfietsje of een dikke cruizer...
Nu hebben onze auto's nog wel enkele voordelen die niet zomaar te negeren zijn:
- Mijn auto is een sedan met een koffer waar wel één en ander in kan
- Mijn vriendin haar auto is een camperbusje die van voldoende gemakken voorzien is om enige tijd volledig onafhankelijk te kunnen reizen
Beide voordelen zou ik graag toch ook in beperkte mate willen hebben met de motorfiets, en dat kan prima met een polyvalent aanhangertje er achter:
- in sleurhut-modus is het een tentcaravannetje waarbij het hoogst noodzakelijk op de motorfiets zelf kan worden vervoerd
- in werkpaard-modus blijft de hele vouwtent-constructie thuis en is het een ruime laadbak die icm de koffers op de motor weinig moet onderdoen voor mijn sedan, als je tenminste niet al te zware spullen te vervoeren hebt...
Zo een aanhangertje moet natuurlijk wel aan de bRommeRT vastgemaakt worden dmv een koppeling... Ik vroeg me af of dit wel op een verantwoorde manier mogelijk is met een RT, aangezien deze niet een kader uit 1 stuk hebben die de hele fiets vormt en bij elkaar houdt, maar alleen maar wat beugelwerk dat in combinatie met het motorblok de dragende structuur vorm...
Is dit wel een mogelijkheid met een R850/1100/1150RT? Zo ja, zijn hier voorbeelden van te vinden, misschien wel op dit forum?
groetjes,
Isabelle
- HenkvanR
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
- Locatie: Apeldoorn
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
HenkvanR
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
of deze viewtopic.php?f=61&t=4299
gewoon even zoeken, hier staat bijna alle info die je nodig hebt!
gewoon even zoeken, hier staat bijna alle info die je nodig hebt!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Ik had al gezocht in dit subforum (leek mij het meest logische) en niets gevonden... Wat ik blijkbaar over het hoofd zag is dat er rechtsboven een veldje staat waamee het hele forum kan doorspit worden.
Beide topics heb ik op deze manier nu ook zelf kunnen vinden...
HenkvanR: Dit lijkt het meeste op wat ik wil, maar aangezien er verder niet zo veel info vermeld staat, heb ik contact opgenomen met de eigenaar van de mooie rooie combinatie. Wordt hopelijk vervolgd...
Baird: In het topic waarnaar u verwijst werden destijds inderdaad heel wat foto's gepost, maar het jammere is dat sinds dien enkele instellingen op het forum veranderd blijken te zijn, want in plaats van kostbare interessante plaatjes zie ik enkel meldingen dat JPG niet meer wordt ondersteund in de bijlagen...
Uit de tekst en uit de avatar van de persoon in kwestie leid ik wel af dat het gaat om een éénwielig, meeleunend aanhangertje. Aangezien ik denk aan een polyvalent aanhangertje dat in kampeermodus een heuse vouwcaravan herbergt, heb ik iets nodig dat iets omvangrijker is... Ik dacht aan een laadbak van pakweg 1.4m lang en 1m breed, zodat ik langs 2 zijde een dubbel paneel kan uitklappen dat een mooi bed van 1.4m x 2m vormt, en langs de andere kant het deksel en zijkant van de aanhanger kan uitvouwen om samen met de bodem van het karretje een overdekte schuil-/omkleed-/opbergruimte van pakweg 1.4m x 2.5m te bekomen...
Om zo een bak stabiel achter de motor te kunnen hangen, zonder dat er al te veel gewicht op de motorfiets drukt, moet daar mijn inziens echt wel een as met 2 wielen onder, ipv 1 volgwieltje achteraan. Zo een kar moet gekoppeld worden zoals het in die andere link gebeurd is: met een koppeling die de motor en kar onafhankelijk van elkaar laten bewegen, ergens achter het achterwiel van de motor (laag genoeg om de voorkant van de aanhanger niet enorm naar beneden te drukken bij het schuin nemen van bochten, hoog genoeg om niet bij iedere drempel te blijven steken met de koppeling), in plaats van met een kruiskoppeling die juist hoog geplaatst wordt om een éénwielig aanhangertje zo veel mogelijk het in de bochten leunen van de motorfiets te laten volgen...
Conclusie: It has been done, mijn zorgen omtrent de afwijkende opbouw van een R....RT zijn ongegrond... Nu nog er achter komen hoe ik er een trekhaak achter kan monteren zonder deze kwijt te spelen of het frame van de motor krom te trekken...
Isabelle
Beide topics heb ik op deze manier nu ook zelf kunnen vinden...
HenkvanR: Dit lijkt het meeste op wat ik wil, maar aangezien er verder niet zo veel info vermeld staat, heb ik contact opgenomen met de eigenaar van de mooie rooie combinatie. Wordt hopelijk vervolgd...
Baird: In het topic waarnaar u verwijst werden destijds inderdaad heel wat foto's gepost, maar het jammere is dat sinds dien enkele instellingen op het forum veranderd blijken te zijn, want in plaats van kostbare interessante plaatjes zie ik enkel meldingen dat JPG niet meer wordt ondersteund in de bijlagen...
Uit de tekst en uit de avatar van de persoon in kwestie leid ik wel af dat het gaat om een éénwielig, meeleunend aanhangertje. Aangezien ik denk aan een polyvalent aanhangertje dat in kampeermodus een heuse vouwcaravan herbergt, heb ik iets nodig dat iets omvangrijker is... Ik dacht aan een laadbak van pakweg 1.4m lang en 1m breed, zodat ik langs 2 zijde een dubbel paneel kan uitklappen dat een mooi bed van 1.4m x 2m vormt, en langs de andere kant het deksel en zijkant van de aanhanger kan uitvouwen om samen met de bodem van het karretje een overdekte schuil-/omkleed-/opbergruimte van pakweg 1.4m x 2.5m te bekomen...
Om zo een bak stabiel achter de motor te kunnen hangen, zonder dat er al te veel gewicht op de motorfiets drukt, moet daar mijn inziens echt wel een as met 2 wielen onder, ipv 1 volgwieltje achteraan. Zo een kar moet gekoppeld worden zoals het in die andere link gebeurd is: met een koppeling die de motor en kar onafhankelijk van elkaar laten bewegen, ergens achter het achterwiel van de motor (laag genoeg om de voorkant van de aanhanger niet enorm naar beneden te drukken bij het schuin nemen van bochten, hoog genoeg om niet bij iedere drempel te blijven steken met de koppeling), in plaats van met een kruiskoppeling die juist hoog geplaatst wordt om een éénwielig aanhangertje zo veel mogelijk het in de bochten leunen van de motorfiets te laten volgen...
Conclusie: It has been done, mijn zorgen omtrent de afwijkende opbouw van een R....RT zijn ongegrond... Nu nog er achter komen hoe ik er een trekhaak achter kan monteren zonder deze kwijt te spelen of het frame van de motor krom te trekken...
Isabelle
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Nou voorruit, nog even gezocht voor je et voilá : Trekhaak BMW R1150RT, nou moet het lukken
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Baird: Bedankt voor de link!!
Ik had gehoopt wat meer foto's van de constructie en bevestiging van zo een trekhaak terug te vinden, zodat ik samen met mijn vader (kan lassen en heeft ook een lastoestel) wat in elkaar kan knutselen.
€500,- Gemonteerd valt op zich misschien wel mee als je bedenkt dat er toch waarschijnlijk wat werk in kruipt, maar ik vind het best duur voor iets dat hooguit een 10-tal kilogram moet dragen (kogeldruk) en maximaal 150kilogram moet trekken, wetende dat een verse trekhaak voor een auto ook zoiets kost en beide krachten makkelijk in het tienvoudige kan hebben...
(En ja hoor, ik ben best gierig en wil zelfs achter de motor een sleurhut kunnen hangen, ik ben toch echt gewoon een Belgische! :lol: )
Ton: Grappig ding! Een aanhangertje lijkt me toch wel wat handiger met aan- en afkoppelen
Isabelle
Ik had gehoopt wat meer foto's van de constructie en bevestiging van zo een trekhaak terug te vinden, zodat ik samen met mijn vader (kan lassen en heeft ook een lastoestel) wat in elkaar kan knutselen.
€500,- Gemonteerd valt op zich misschien wel mee als je bedenkt dat er toch waarschijnlijk wat werk in kruipt, maar ik vind het best duur voor iets dat hooguit een 10-tal kilogram moet dragen (kogeldruk) en maximaal 150kilogram moet trekken, wetende dat een verse trekhaak voor een auto ook zoiets kost en beide krachten makkelijk in het tienvoudige kan hebben...
(En ja hoor, ik ben best gierig en wil zelfs achter de motor een sleurhut kunnen hangen, ik ben toch echt gewoon een Belgische! :lol: )
Ton: Grappig ding! Een aanhangertje lijkt me toch wel wat handiger met aan- en afkoppelen
Isabelle
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Volgens mij moet een trekhaak gekeurd en gecertificeerd zijn: je kunt niet gewoon wat ijzer aan elkaar lassen en daar de straat mee op (om het wat oneerbiedig te stellen). Ik wil geen ongeluk hebben met zo iets, zeker in Duitsland niet waar alles TÜV gekeurd moet zijn zou ik het risico niet nemen. Misschien dat het in België anders is maar je zal toch ook de grens over willen???? Nog afgezien of je verzekering de schade dekt die jij bij een ander aanricht.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Hoe het in België zit, alsook bij de verzekering ga ik eens uitzoeken...
Duitsland maak ik me weinig zorgen over, ik denk dat ik daar niet snel zal komen met de motor+aanhanger. De grotere reizen gaan we sneller maken met een motorfiets-aanhanger achter de camper, dan met een camper-aanhanger achter de motorfiets...
De Duitse TÜV kan bij mijn weten helemaal niets zeggen over buitenlandse voertuigen, anders zouden wel heel veel mensen een probleem hebben bij het binnenrijden van Duitsland.
Hier in België moet bijvoorbeeld alles niet-origineel aan een personenwagen ook GOCA-gekeurd worden, maar men kan dit niet maken voor buitenlandse voertuigen, aangezien GOCA niet Europees is vastgelegd, anders zou iedere Duitser met een verbouwde wagen eerst nog eens GOCA-attesten moeten aanvragen op basis van zijn TÜV-attesten vooraleer die de Belgische grens over mag...
De Duitse TÜV is evenzeer niet-Europees, anders zou men hier in België niet van die wazige GOCA-attesten, maar TÜV-attesten vragen bij ieder schroefje dat we aan onze wagen veranderen...
Isabelle
Duitsland maak ik me weinig zorgen over, ik denk dat ik daar niet snel zal komen met de motor+aanhanger. De grotere reizen gaan we sneller maken met een motorfiets-aanhanger achter de camper, dan met een camper-aanhanger achter de motorfiets...
De Duitse TÜV kan bij mijn weten helemaal niets zeggen over buitenlandse voertuigen, anders zouden wel heel veel mensen een probleem hebben bij het binnenrijden van Duitsland.
Hier in België moet bijvoorbeeld alles niet-origineel aan een personenwagen ook GOCA-gekeurd worden, maar men kan dit niet maken voor buitenlandse voertuigen, aangezien GOCA niet Europees is vastgelegd, anders zou iedere Duitser met een verbouwde wagen eerst nog eens GOCA-attesten moeten aanvragen op basis van zijn TÜV-attesten vooraleer die de Belgische grens over mag...
De Duitse TÜV is evenzeer niet-Europees, anders zou men hier in België niet van die wazige GOCA-attesten, maar TÜV-attesten vragen bij ieder schroefje dat we aan onze wagen veranderen...
Isabelle
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Als je dit nou nog vanuit de zijspan kan besturen zit je droog als het regent Mm, volgens mij bestaat dat al en noemen ze dat 'auto' 8)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Hoi Isabelle,
Misschien is dit alvast een begin?
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... ousPage=lr
Groeten,
Easy Louis
Misschien is dit alvast een begin?
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... ousPage=lr
Groeten,
Easy Louis
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Mijn dealert heeft momenteel een trekhaak voor de r850r, r1150r en r1150rt in de verkoop....
http://www.tweedehands.nl/motoren/acces ... q=trekhaak
én
....is ook nog eens officieel dealer van O'Connell aanhangertjes...
http://www.motoralo.nl/index.php?option ... &Itemid=26
http://www.tweedehands.nl/motoren/acces ... q=trekhaak
én
....is ook nog eens officieel dealer van O'Connell aanhangertjes...
http://www.motoralo.nl/index.php?option ... &Itemid=26
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Momenteel is het nog veel te vroeg hiervoor, ik heb nog geeneens een RT!
Maar mijn vraag is intussen ruimschoots beantwoord: het is geen enkel probleem om een R850/1100/1150RT van een trekhaak te voorzien en een aanhangwagentje te trekken. :)
Isabelle
Maar mijn vraag is intussen ruimschoots beantwoord: het is geen enkel probleem om een R850/1100/1150RT van een trekhaak te voorzien en een aanhangwagentje te trekken. :)
Isabelle
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Hoi Candisa,
Toen ik mijn RT had gekocht had ik ook dezelfde ideen over een aanhanger...
Ik heb nog niet een gehad.
Reden waarom-?
- Familie vakanties nu met de auto...
- Voldoende baggageruimte in standaard / koffers voor een lange weekeindje weg (Denk misschien aan standard- niet politie/city kofferdeksels- aan te scaffen...) en voor een echte lange reis zijn er ook de GS extra groot systeemkoffer deksels...
- Alles behalve van standard is duur als het maar een keer of twee wordt gebruikt...
- Officieel mag je niet harder rijden dan een vrachtwagen (90km/u... 100km/u?) of een auto met aanhanger. Natuurlijk kan je veel harder rijden... en als de politie de weg mbt motoren met aanhanger weten... moet je even probeeren (de meest weet het niet, trouwens...)...
-Zwaar dingen de kampeeraanhangers- kijk hier- http://www.pauwelskamperen.nl/kamperen- ... ampmaster/ als voorbeeld...
Veel geluk bij je evt aanschaf van Rt en mogelijk aanhanger...
Toen ik mijn RT had gekocht had ik ook dezelfde ideen over een aanhanger...
Ik heb nog niet een gehad.
Reden waarom-?
- Familie vakanties nu met de auto...
- Voldoende baggageruimte in standaard / koffers voor een lange weekeindje weg (Denk misschien aan standard- niet politie/city kofferdeksels- aan te scaffen...) en voor een echte lange reis zijn er ook de GS extra groot systeemkoffer deksels...
- Alles behalve van standard is duur als het maar een keer of twee wordt gebruikt...
- Officieel mag je niet harder rijden dan een vrachtwagen (90km/u... 100km/u?) of een auto met aanhanger. Natuurlijk kan je veel harder rijden... en als de politie de weg mbt motoren met aanhanger weten... moet je even probeeren (de meest weet het niet, trouwens...)...
-Zwaar dingen de kampeeraanhangers- kijk hier- http://www.pauwelskamperen.nl/kamperen- ... ampmaster/ als voorbeeld...
Veel geluk bij je evt aanschaf van Rt en mogelijk aanhanger...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Wij zijn momenteel een oud Hanomag/Mercedes busje aan het restaureren voor vakanties, maar soms is het ook wel eens leuk om een weekendje weg te gaan met de motor mee.
Een motortrailer huren om achter de camper te hangen is toch een gedoe met regelen en dat ding overal achter de camper mee sleuren. Gewoon met de motor vertrekken en een tent meenemen is dan handiger, waarbij een kampeeraanhanger toch wel wat luxer is dan gewoon een tent op de motor binden samen met alle andere kampeerspulletjes...
Ik weet nog niet of ik een gewone RT of een politie-uitvoering ga kopen, dat zal wat afhangen van wat ik tegenkom op het moment dat ik begin te zoeken, maar in beide gevallen zou ik wel de originele bagagemogelijkheden behouden voor het uiterlijk. In geval van een politie-uitvoering zou ik er wel een topkofferplaat op monteren om mijn Givi E45 topkoffer ook mee te kunnen nemen wanneer de zijkoffers niet voldoende zijn.
Een trekhaak + (kampeer-)aanhangwagen is inderdaad een dure aanschaf als het te weinig gebruikt wordt, dus ik weet ook nog niet of ik dat wel effectief ga doen. Ik ben wel iemand die graag mogelijkheden open houdt, vandaar dus mijn vraag of een R850/1100/1150RT kan voorzien worden van een trekhaak, ook al kan het perfect zijn dat het er nooit effectief van komt...
De snelheid zit ik niet zo mee, ik ben niet happig om met de motorfiets vaak op de snelweg te komen en buiten de snelweg mag je met een voertuig met aanhangwagen in de meeste landen gewoon net zo snel als de rest van het verkeer of toch niet veel trager...
Gewicht zit ik ook zo niet mee, zolang het legaal allemaal mag. Ik ben vrachtwagenbestuurder, dus ik ben gewend om met nog flink wat meer gewicht achter mij rond te rijden...
groetjes,
Isabelle
Een motortrailer huren om achter de camper te hangen is toch een gedoe met regelen en dat ding overal achter de camper mee sleuren. Gewoon met de motor vertrekken en een tent meenemen is dan handiger, waarbij een kampeeraanhanger toch wel wat luxer is dan gewoon een tent op de motor binden samen met alle andere kampeerspulletjes...
Ik weet nog niet of ik een gewone RT of een politie-uitvoering ga kopen, dat zal wat afhangen van wat ik tegenkom op het moment dat ik begin te zoeken, maar in beide gevallen zou ik wel de originele bagagemogelijkheden behouden voor het uiterlijk. In geval van een politie-uitvoering zou ik er wel een topkofferplaat op monteren om mijn Givi E45 topkoffer ook mee te kunnen nemen wanneer de zijkoffers niet voldoende zijn.
Een trekhaak + (kampeer-)aanhangwagen is inderdaad een dure aanschaf als het te weinig gebruikt wordt, dus ik weet ook nog niet of ik dat wel effectief ga doen. Ik ben wel iemand die graag mogelijkheden open houdt, vandaar dus mijn vraag of een R850/1100/1150RT kan voorzien worden van een trekhaak, ook al kan het perfect zijn dat het er nooit effectief van komt...
De snelheid zit ik niet zo mee, ik ben niet happig om met de motorfiets vaak op de snelweg te komen en buiten de snelweg mag je met een voertuig met aanhangwagen in de meeste landen gewoon net zo snel als de rest van het verkeer of toch niet veel trager...
Gewicht zit ik ook zo niet mee, zolang het legaal allemaal mag. Ik ben vrachtwagenbestuurder, dus ik ben gewend om met nog flink wat meer gewicht achter mij rond te rijden...
groetjes,
Isabelle
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW R850R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Groene Hart
- Locatie: Ter Aar
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Heb je er al aan gedacht wat een aanhanger betekent qua maximum snelheid: België=90 km/u; Nederland ook, Duitsland (zonder ontheffing)=80 km/u, met ontheffing 100km/u; Frankrijk=130 km/u. Zwitserland, Italië en Oostenrijk weet ik niet(denk aan 80 km/u)
Op Frankrijk na lever je dus behoorlijk wat snelheid in. Misschien een punt van overweging?
Groet Bart
Op Frankrijk na lever je dus behoorlijk wat snelheid in. Misschien een punt van overweging?
Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Iets in de Promotor nieuwsblad vandaag over een verbetered Campmaster aanhanger-
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/persberi ... ieuwsbrief
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/persberi ... ieuwsbrief
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Engbers in Zelhem. Gespecialiseerd in dit soort zaken.
http://www.ezs-sidecar.com/nl/aanhangers
http://www.ezs-sidecar.com/nl/aanhangers
japachap schreef:Iets in de Promotor nieuwsblad vandaag over een verbetered Campmaster aanhanger-
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/persberi ... ieuwsbrief
Re: Aanhanger/sleurhut achter de RT?
Nog steeds op zoek??
Misschien is dit wel iets, weet zeker dat hij in zeer goede staat is, en heel compleet.
Hij staat op marktplats onder het volgende advertentie nummer
Mod Edit: de geplaatste link maar marktplaats was niet meer actief
Misschien is dit wel iets, weet zeker dat hij in zeer goede staat is, en heel compleet.
Hij staat op marktplats onder het volgende advertentie nummer
Mod Edit: de geplaatste link maar marktplaats was niet meer actief