Spiegel beveiligers

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Peter en Angelique

Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Shit (sorry), rij ik vanmorgen weg tik ik met mijn linker spiegel tegen een volle kliko.

En ja hoor spiegel eraf op de grond (straat) gevallen, lampje stuk en gelukkig slechts een klein krasje op de lak.

Echt een slecht begin van deze maandag.
Nu was ik al eens van plan om Mirror-catch-cables te plaatsen maar vanmorgen zaten ze er nog niet op, ik had ze al eens bij Hornig gezien, zie ook:

http://www.motorradzubehoer-hornig.de/e ... cable.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik dacht voor Eur. 7,90 ex verzenden moet ik, als proffesioneel knutselaar, dit toch zelf kunnen maken als ik de juiste materialen maar heb.
Na wat zoeken, vragen en er eens rustig over nagedacht te hebben is mij dit gelukt.

En als ik het zelf mag zeggen, het ziet er goed uit.
Mochten er mensen zijn die denken dat wil ik ook dan wil ik er best een aantal maken, de prijs zal zijn Eur. 7,50 per set inclusief verzenden en eventueel een beschrijving hoe te monteren.

Gr. Peter
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4370
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Peter,

Hoe simpel bepaalde oplossingen kunnen zijn EN het heeft nog een functie zelfs; tegen diefstal. ;)
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Peter en Angelique

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Hoi Jos,

tegen diefstal daar had ik nog niet aan gedacht, das ook een hele goeie!!! ;)
Mike Philippens

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Jos WRSM schreef:Hoe simpel bepaalde oplossingen kunnen zijn EN het heeft nog een functie zelfs; snelle tegen diefstal. ;)
Lopen BMW eigenaren nu ook al spiegels van elkaar te jatten? :roll:
Zeg nou eens eerlijk: al ooit van iemand gehoord dat zijn spiegels zijn gestolen? Ik niet. Bij zelf ook nog nooit gebeurd.

Mijn eigen El-Cheapo oplossing is een stuk electriciteitsdraad met zo'n oogje eraan gekrompen. Moet het alleen nog een keer installeren... ;)
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4370
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Tsja Mike JIJ woont dan ook niet in de Randstad. :idea:
Hier zijn we iets wantrouwiger. 8)_
Mike Philippens schreef:
Jos WRSM schreef:Hoe simpel bepaalde oplossingen kunnen zijn EN het heeft nog een functie zelfs; snelle tegen diefstal. ;)
Lopen BMW eigenaren nu ook al spiegels van elkaar te jatten? :roll:
Zeg nou eens eerlijk: al ooit van iemand gehoord dat zijn spiegels zijn gestolen? Ik niet. Bij zelf ook nog nooit gebeurd.

Mijn eigen El-Cheapo oplossing is een stuk electriciteitsdraad met zo'n oogje eraan gekrompen. Moet het alleen nog een keer installeren... ;)
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Mike Philippens

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Jos WRSM schreef:Tsja Mike JIJ woont dan ook niet in de Randstad. :idea:
Hmmm...Gorinchem is volgens mij wel een beetje randgroepstad hoor. En ik woon in de gevaarlijkste buurt van de stad volgens de crime-o-meter.
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door Yobotje »

Een spiegel losmaken, is dat een kwestie van een beetje druk uitoefenen aan de spiegelzijde naar voren gericht?
En erop zetten moet je dan nog ergens opletten, gaat dat altijd goed - eerst voor en dan achter=spiegelzijde aandrukken?

Graag jullie ervaren advies.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo,

Een gerichte klap naar voren, spiegel met andere hand vasthouden,spiegel monteren eerst achterkant, klein klapje op spiegel geven en dan de voorkant,klapje naar voren geven.In plaats van stukjes staaldraad heb ik gewoon vliegertouw gebruikt,in het geval als de spiegel zou vallen.

Succes,
Kees BMW
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door han62 »

Ik heb destijds ook speciale kabeltjes gekocht maar is zou dat niet meer doen omdat gewoon een koordje / stukje touw net zo goed werkt en ben je voor minder dan 0.50 eurocent klaar dus 7.50 is best een stevige prijs voor iets wat je niet ziet. niet voor het werk dat er in deze speciale kabeltjes is gaan zitten maar je kan je afvragen is het nodig.
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door Yobotje »

cdraaisma schreef:Hallo,

Een gerichte klap naar voren, spiegel met andere hand vasthouden,spiegel monteren eerst achterkant, klein klapje op spiegel geven en dan de voorkant,klapje naar voren geven.In plaats van stukjes staaldraad heb ik gewoon vliegertouw gebruikt,in het geval als de spiegel zou vallen.

Succes,
Bedankt!
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door dhr »

even voor de volledigheid en de duidelijkheid:

naar voren is van tank naar voorwiel en naar achteren is van tank naar achterwiel? Als het ware :roll: :?:
cdraaisma schreef:Hallo,

Een gerichte klap naar voren, spiegel met andere hand vasthouden,spiegel monteren eerst achterkant, klein klapje op spiegel geven en dan de voorkant,klapje naar voren geven.In plaats van stukjes staaldraad heb ik gewoon vliegertouw gebruikt,in het geval als de spiegel zou vallen.

Succes,
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4370
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Leg je fiets dus maar goed aan de ketting . . . . :(
Mike Philippens schreef:
Jos WRSM schreef:Tsja Mike JIJ woont dan ook niet in de Randstad. :idea:
Hmmm...Gorinchem is volgens mij wel een beetje randgroepstad hoor. En ik woon in de gevaarlijkste buurt van de stad volgens de crime-o-meter.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ralph Romein schreef:
han62 schreef:Hallo,

In plaats van een staaldraadje volstaat ook een stevig koordje. Het gaat er uiteindelijk om dat de spiegel blijft hangen en niet meteen op de grond/rijweg valt als er iets tegen aankomt. Zelf heb ik van die kabeltjes van wunderlich maar bij karel hebben we het gedaan met 2 koordjes en dat werkt ook perfect.

Met vr gr
Han
Heb ik de spiegels van mijn R1200RT ook aan een koord vastgemaakt en dat werkt prima. Kosten € 0,15 per meter.

Afbeelding

Groeten, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Peter en Angelique

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Helaas zien een aantal van jullie toch iets over 't hoofd!!!

Als een spiegeldief (uit de randstad) je spiegel eraf trekt en die zit met een "simpel" (nylon) koord dan is dat snel met een mes of aansteker doormidden en is alsnog je spiegel weg.

Mijn gefabriceerde kabeltjes zijn van 3 á 4 mm staaldraad EN dat snij je met een mes niet door daar heb je echt een scherpe kniptang voor nodig.
Ik loop niet alle dagen met een kniptang in mijn zak maar een zakmes of aansteker wel.

Ik begrijp dat Eur. 7,50 voor sommige heel veel geld is maar je krijgt er wel wat voor terug tw. 2 staalkabeltjes, 2 tyraps en een gebruiksaanwijzing met foto's EN het wordt verpakt en verstuurd.
Ik maak dus de kabeltjes (tijd investeren), lever de tyraps (zijn voor mij niet gratis), het moet in een envelop en postzegels, ik ben van mening dat Eur. 7,50 een hele schappelijke prijs is, maar niemand moet ik bied alleen maar aan!!!


Dus ................ jullie begrijpen vast wel waar ik heen wil??

(het liefst naar het zuiden waar veel zon is)

Groeten Peter
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door dhr »

Wat doe je met de tyraps, als ik het goed zie zijn die ook ter bevestiging.

Als anti diefstal vind ik dat dan weer niet zo secure, als je daar je zakmes tussen zet is tie ook los...

Overigens diefstal van spiegels van RT's? Ik heb dat nog niet eerder gehoord, nu woon ik weliswaar in klein suf stadje in de provincie maar heeft iemand dat op dit forum al eens meegemaakt????
Peter en Angelique schreef: lever de tyraps (zijn voor mij niet gratis)
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Peter en Angelique schreef:Helaas zien een aantal van jullie toch iets over 't hoofd!!!

Als een spiegeldief (uit de randstad) je spiegel eraf trekt en die zit met een "simpel" (nylon) koord dan is dat snel met een mes of aansteker doormidden en is alsnog je spiegel weg.

Mijn gefabriceerde kabeltjes zijn van 3 á 4 mm staaldraad EN dat snij je met een mes niet door daar heb je echt een scherpe kniptang voor nodig.
Ik loop niet alle dagen met een kniptang in mijn zak maar een zakmes of aansteker wel.

Ik begrijp dat Eur. 7,50 voor sommige heel veel geld is maar je krijgt er wel wat voor terug tw. 2 staalkabeltjes, 2 tyraps en een gebruiksaanwijzing met foto's EN het wordt verpakt en verstuurd.
Ik maak dus de kabeltjes (tijd investeren), lever de tyraps (zijn voor mij niet gratis), het moet in een envelop en postzegels, ik ben van mening dat Eur. 7,50 een hele schappelijke prijs is, maar niemand moet ik bied alleen maar aan!!!


Dus ................ jullie begrijpen vast wel waar ik heen wil??

(het liefst naar het zuiden waar veel zon is)

Groeten Peter

Ik vindt het gewoon super dat je ze voor mede forumgenoten maakt.
En je beseft pas hoe goedkoop ze zijn als je spiegel op de grond licht.

Prima initiatief.

(het liefst naar het zuiden waar veel zon is)
En als je de zon meebrengt zorg ik voor de koffie.

Groet, Bert
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door moh_fan »

Prima initiatief hoor!
En duur ben je zeker niet... Bij Wünderlich betaal je €10 en dan moeten ze het kabeltje nog opsturen...

Waarom die tyrap?
Kabeltje door dat gat voeren, terug door de lus halen en hij zit ook vast.

Of een bout (evt. een extra revet steken) misbruiken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
witzi

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door witzi »

hallo holländische Freunde,

es geht bei diesem Beitrag um die Spiegelbefestigungen? oder?
die Spiegel fallen gern und schnell runter, beim leichtesten Stoß.
ich hab auch Spiegelhalter verbaut.

eine sehr preiswerte Möglichkeit ist ein langer Kabelbinder (bitte übersetzt euch dieses Wort)

servus aus München
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo,

Kabelbinder ist übersetzt [tyraps].

Succes,
Kees BMW
ltjl

Re: Spiegel beveiligers

Ongelezen bericht door ltjl »

Ik heb de Spiegelbeveilgers zojuist ontvangen. Prima en solide product, duidelijke beschrijving, prettig contact met de verkoper en incl. verzendkosten voor € 7,50.


Peter : Perfect!

Bedankt!!!!
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”