Aeroflow's R1200RT AirFlow Management Kit

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Inspector Gadget

Aeroflow's R1200RT AirFlow Management Kit

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Maar even een eigen draadje aanmaken voordat ik het "Helpt een verhoogde kuipruit nu wel of niet?"-draadje nog verder vervuil. ;)

Zoals aangegeven heb ik Aeroflow's R1200RT AirFlow Management Kit besteld en ondertussen ontvangen;
http://www.aeroflowscreens.com/R1200RT/R1200RTAFMK.htm

Volgens Aeroflow;
De "Airflow-kit" bestaat uit 3 deflectors. De Airflow-kit voorkomt de luchtstroom van het "doorslaan" onder het scherm door en het raken van het lichaam van de bestuurder als het scherm wordt verhoogd. De derde deflector dwingt de luchtstroom van het dashboardgebied naar de achterkant van het scherm. De luchtstroom aan beide zijden van het scherm worden gecombineerd, waardoor de luchtstroom naar de bovenkant van het scherm gladgestreken en zo turbulentie wordt voorkomen. De luchtstroom Kit is niet vereist voor de 2010 R1200RT als gevolg van veranderingen in de BMW OEM ruitverstelmechanisme-afdekframe.
(en de herontworpen neus van de 2010 1200RT, schat ik zo in)

En dat ziet er dan zo uit;
PA060162A.jpg
(de lichtgrijze gedeeltes dus, en die zijn die kleur puur ter illustratie!)

In werkelijkheid, als het eenmaal gemonteerd is;
PA050148.jpg
(waarbij de zij-deflectors dus zwart van kleur zijn en de 3e reflector is doorzichtig)

En dit is de kit zoals ontvangen vóór de montage:
DSC00465.JPG
De montage-handleiding geeft aan dat montage het beste kan gebeuren bij warme temperaturen vanaf 21 graden Celsius. (oops). Of je moet met een haardroger aan de gang. ;)

Er zit een uitgebreide montage-handleiding bij maar het komt er in het kort op neer dat je , nadat je de windscherm verwijdert hebt, de zij-deflectors 0,15748 cm tot 0,31750 cm (1/16 inch tot 1/8 inch) van de "beroemde" zwart-plastic ruitmechanisme-afdekking gemonteerd dienen te worden.
Zodat de ruit in de laagste stand deze zij-deflectors niet in de weg zitten.

Tevens dien je "halve bolletjes" (Bump-On van 3M) op de bestaande 1200RT wind-deflectors (degene boven je spiegels, de "flaps" die in een ander draadje genoemd worden ter schoonmaak) te plaatsen zodat de zij-deflectors iets omhoog komen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inspector Gadget

Re: Aeroflow's R1200RT AirFlow Management Kit

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het meeste werk zal het goed doorlezen van de handleiding zijn (4 langgerekte pagina's en niet alleen maar afbeeldingen), die is behoorlijk uitgebreid en precies qua instructies.

Alles wordt geplakt met behulp van de beroemde 3M VHB-tape, er wordt verder niets geschroefd noch aangepast.

Ik ben ook heel erg benieuwd en verwacht er veel van.
Zeker ook gezien de prijs en de 43 euro die ik mocht aftikken aan de staat voor wat betreft BTW, invoerrechten en behandelingskosten. _002
Inspector Gadget

Re: Aeroflow's R1200RT AirFlow Management Kit

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, het was slikken, is toch bijna 100 gulden aan extra kosten voor wat plastic. :shock:

En het was sowieso al een vrij dure oplossing natuurlijk, zijnde 141 euro en een beetje.
Oftewel 316 gulden.
(waarin nog wel verzendkosten in zitten van 35 euro, oftewel 77 gulden)

Totaal kosten die paar stukken plastic dus 185 euro, 408 Nederlandse guldens.

Ja, ik weet het, je "mag" niet meer omrekenen naar guldens, maar soms doe ik het wel om weer even met beide benen terug op aarden te komen wat het allemaal kost.
Tja.

Wat betreft de Wunderlich Flaps, ik ben er ook niet helemaal uit in hoeverre ze echt helpen maar het maakt in mijn optiek wel (wat? _001 ) uit of je met het Wunderlich Marathon windscherm rijdt of niet.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”