Schotland 4 dagen

Plaats hier je (eigengemaakte) GPS routes

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hallo,

In juni heb ik 4 dagen Schotland gedaan vanaf Newcastle. Heb zelf de route in elkaar gezet (Garmin, v9) en wil 'm graag delen. Zie ook het reisverslag: viewtopic.php?f=52&t=830.

Mvg, Ralph
schotland 2009.zip
Laatst gewijzigd door Ralph Romein op 02 jan 2010, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
ErikB

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door ErikB »

Ralph,
Eind juni 2010 willen vrienden en ik ook een vierdaagse Schotland rijden. We nemen de boot van Zeebrugge naar Rosyth en zouden dan eventueel op je route willen aanpikken. Kun je mij een kopie van je GPS route bezorgen? En eventueel de adressen en bevindingen van de B&B waar je hebt overnacht. Voor mij zal het dan met de nieuwe R1200RT worden. Ik ga me eens verwennen en de full option nemen (exl radio). Ik ben wel een beetje wantrouwig tegenover het transport per boot. Heb je foto’s gemaakt van de wijze waarop je de moto hebt vastgezet? De rederijen geven geen uitvoering informatie over het hoe en wat van het transport van motoren. En de verhalen van collega’s motorrijders lijken soms op nachtmerries, lakschade, gescheurde zadels en op elkaar gepakte motoren.
Alvast bedankt en nog prettige feesten.
Erik
-1150- -1200-
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hallo Eric, dat beloven paar mooie dagen te worden. Tip: boek nu al je bootreis, dat kan veel geld schelen. Hieronder de manier waarop ik mijn fiets heb vastgezet. Koop in iedergeval 2 zware (goede) spanbanden. Zie punt 2) Ik heb geen adressen van B&B, maar waar de stopjes zijn gepland waren in juni voldoende B&B's beschikbaar. Voor je een B&B zoekt eerst tanken, dan kan je de hele volgende dag rijden. Pompen liggen niet voor het grijpen, net als koffietentjes. Je zou verbaast staan kijken dat die niet voor het grijpen liggen. Route mail ik door.
Ralph Romein schreef:Het vastzetten van je motor is wel belangrijk op de boot. Zo heb ik het gedaan:
1. motor op middenbok en spanbandje door voorwiel naar middenbok, zodat deze niet meer kan inklappen.
2. twee spanbanden (zelf meegenomen, maar er zijn er genoeg) links en rechts uitspannen. Ik heb ze door de traigel gehaald en normaal/stevig aanspannen.
3. spanbandje om achterwiel om draaien over de middenbok te voorkomen. Nu kan het rustig gaan waaien op zee :D

B&B zijn er in overvloed. Het is een kwestie van kiezen. In aug. schijnt het wel drukker te zijn. Wij hebben niets gereserveerd. Tanken is belangrijker, want deze liggen niet voor het grijpen!
Fijne jaarwisseling, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Hallo Eric,
Ik ben ook in juni in Schotland geweest en kan me helemaal vinden in wat Ralph schrijft over het bevestigen van motoren. Mijn ervaring was dat er meer dan genoeg spanbanden zijn en ik kan me nauwelijks voorstellen dat de motor nog gaat springen. We hadden er in ons groepje zelfs een Valkyrie en een HD bij (dus zonder middenbok) en zelfs die stonden vast als een huis.
Wel kan ik je aanbevelen om wat schone doeken mee te nemen om eventueel onder de spanbanden te doen. Anders loop je kans op van die vieze strepen op je buddyseat.
Ook wij zijn van IJmuiden naar Newcastje gevaren, hebben het iets luxer gedaan (hotels ipv B&B), en mocht je geInteresseerd zijn in de route (4 dagen), dan laat maar even weten. Heb er ook nog een mooi roadbook bij (verhalen en leuke wetenswaardigheden).
groet en goede jaarwisseling
Peter
ErikB

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door ErikB »

Peter, Ralph,
Laat maar komen. Hoe meer informatie, hoe beter. Het zal voor ons een eerste kennismaking met Schotland worden. Het zuiden van Engeland heb ik al meerdere malen bezocht, maar toen hebben we de overtocht met de trein gedaan. Niet te vergelijken met de boot, maar wel handig voor het zuiden. De eerste keer stond de moto in een soort kluis, de andere keren moesten we gewoon bij de moto blijven. Mijn grootste zorg is het vastsjorren van de moto, de rest nemen we zoals het komt.
Nog een fijn en veilig motorjaar 2010.
Erik
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Eric,
je hebt mail
groet,
Peter
Mike Philippens

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik ga ook naar Schotland (mei/juni denk ik). Ik ga voor een End-to-End (John O'Groats naar Land's End). Op MF hebben ze een uitgebreide topic over Schotland, en ook wat info over de ferries. Na zelf eea te hebben nagekeken heb ik besloten dat ik de DFDS van Ijmuiden naar Newcastle pak. Voor mij in mijn eentje + brommer is dat €154 en zit ik op 194km onder Edinburgh (Rosyth is aan de overkant). De ferry van Zeebrugge naar Rosyth zou €297 kosten. Dat is zowat het dubbele. Dat rij ik niet op aan brandstof voor die 200km.
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Mike Philippens schreef: Na zelf eea te hebben nagekeken heb ik besloten dat ik de DFDS van Ijmuiden naar Newcastle pak.
Hoi Mike, bovendien rij je einde middag op de boot en om 09:00, uur uitgeslapen en met een engels ontbijt achter de kiezen, rij je de boot weer af. Kan het zeker aanraden. Op tijd reserveren kan geld besparen!

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door mhovens »

Ik ga ook naar Schotland voor 4 dagen. We vertrekken de 28e april van uit ijmuiden naar New Castle. Van New Castle naar Killin via Alnwick (kasteel van Harry Potter). Volgende dag rondje via de westkust, de dag erna een rondje oost. Laaste dag terug via de oostkust. Ik heb een blog voor deze tour inclusief voorbereiding, ik weet niet of het prijs gesteld wordt deze hier te vermelden

[groet]
Marcel

Edit: http://www.mtt-schotland.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door mhovens op 28 mar 2010, 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door peijsj »

Hoi Marcel

Wat mij betreft doen ! _004
groet
Jan
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door HansD »

mhovens schreef:Ik heb een blog voor deze tour inclusief voorbereiding, ik weet niet of het prijs gesteld wordt deze hier te vermelden
...
Marcel,
Leuk idee. Geeft weer een nieuwe dimensie aan het forum.
Misschien ook een topic openen op dit forum met een link naar je blog, zodat we weten wanneer er een update is?

Ik ga je avonturen volgen...
Hans
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door mhovens »

Ik ben inmiddels terug van 4 dagen Schotland en ik heb wat filmpjes in het forum geplaatst. Mijn eigen blog moet ik nog bijwerken maar deze wilde ik jullie niet onthouden. Vastzetten van de motor is geen probleem er was voldoende materiaal.Afbeelding
Gebruikersavatar
RobNIJ
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen/NL

Re: Schotland 4 dagen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Ralph Romein schreef:Hallo,

In juni heb ik 4 dagen Schotland gedaan vanaf Newcastle. Heb zelf de route in elkaar gezet (Garmin, v9) en wil 'm graag delen. Zie ook het reisverslag: viewtopic.php?f=52&t=830.

Mvg, Ralph
schotland 2009.zip
Hallo Ralf,
ik wil waarschijnlijk met een maat ook een paar dagen naar Schotland gaan.
Kun je mij de routes mailen die je gemaakt hebt?
Groet,
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Gesloten

Terug naar “GPS Routes”