Snel, goed en niet duur.

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Arievandijk

Snel, goed en niet duur.

Ongelezen bericht door Arievandijk »

Vrijdag zou ik vertrekken voor een rit naar B,L,Fr.en D toch nog even goed naar mijn banden gekeken, besloten om ze toch maar te vervangen.
Even googelen en gebeld met motorbanden-quickservice uit Bleiswijk of ik nog snel een paar nieuwe sloffen onder mijn 1150RT kon krijgen.
Was geen probleem, na werktijd na Bleiswijk en daar werd zeer vakkundig nieuwe sloffen onder mijn RT gemonteerd en op de race manier gebalanceerd.
Nu weer veilig op weg.

Niet dan Lof voor motorbanden-quickservice
http://www.motorbanden-quickservice.nl/

Gr. Arie
Laatst gewijzigd door Arievandijk op 28 mei 2014, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Snel, goed en niet duur.

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Welke banden heb je laten monteren en wat bedoel je met "op de race manier gebalanceerd"?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Arievandijk

Re: Snel, goed en niet duur.

Ongelezen bericht door Arievandijk »

Ik heb Michelin Pilot road 4 GT laten monteren.
Ed is zelf een Racer en dat is het systeem wat hij gebruikt voor zijn racemotoren
Het uitlijnen gebeurd dmv zwaartekracht.
ik heb er nu al zo'n 1200km meegereden en voel niets trillen e.d.
Trouwens een geweldigeband.
Gr. Arie
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Snel, goed en niet duur.

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk dat de zwaartekracht manier de eenvoudige manier is. Dus gewoon het wiel met de as in een V vlok leggen en wachten tot het zwaarste punt naar beneden gaat. Dus het gewone statische balanceren. Waarbij tegenover het zwaarste punt een gewicht komt om de statische onbalans op te heffen.
De betere manier vind ik dan weer de manier waarbij ook ook de dynamische onbalans gecontroleerd word net zoals dit bij autowielen gedaan word. Hoe breder de velg hoe meer het effect van de dynamische onbalans namelijk.
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”