Vrijdag zou ik vertrekken voor een rit naar B,L,Fr.en D toch nog even goed naar mijn banden gekeken, besloten om ze toch maar te vervangen.
Even googelen en gebeld met motorbanden-quickservice uit Bleiswijk of ik nog snel een paar nieuwe sloffen onder mijn 1150RT kon krijgen.
Was geen probleem, na werktijd na Bleiswijk en daar werd zeer vakkundig nieuwe sloffen onder mijn RT gemonteerd en op de race manier gebalanceerd.
Nu weer veilig op weg.
Niet dan Lof voor motorbanden-quickservice
http://www.motorbanden-quickservice.nl/
Gr. Arie
Snel, goed en niet duur.
Snel, goed en niet duur.
Laatst gewijzigd door Arievandijk op 28 mei 2014, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Snel, goed en niet duur.
Welke banden heb je laten monteren en wat bedoel je met "op de race manier gebalanceerd"?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Re: Snel, goed en niet duur.
Ik heb Michelin Pilot road 4 GT laten monteren.
Ed is zelf een Racer en dat is het systeem wat hij gebruikt voor zijn racemotoren
Het uitlijnen gebeurd dmv zwaartekracht.
ik heb er nu al zo'n 1200km meegereden en voel niets trillen e.d.
Trouwens een geweldigeband.
Gr. Arie
Ed is zelf een Racer en dat is het systeem wat hij gebruikt voor zijn racemotoren
Het uitlijnen gebeurd dmv zwaartekracht.
ik heb er nu al zo'n 1200km meegereden en voel niets trillen e.d.
Trouwens een geweldigeband.
Gr. Arie
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snel, goed en niet duur.
Ik denk dat de zwaartekracht manier de eenvoudige manier is. Dus gewoon het wiel met de as in een V vlok leggen en wachten tot het zwaarste punt naar beneden gaat. Dus het gewone statische balanceren. Waarbij tegenover het zwaarste punt een gewicht komt om de statische onbalans op te heffen.
De betere manier vind ik dan weer de manier waarbij ook ook de dynamische onbalans gecontroleerd word net zoals dit bij autowielen gedaan word. Hoe breder de velg hoe meer het effect van de dynamische onbalans namelijk.
De betere manier vind ik dan weer de manier waarbij ook ook de dynamische onbalans gecontroleerd word net zoals dit bij autowielen gedaan word. Hoe breder de velg hoe meer het effect van de dynamische onbalans namelijk.