Op donderdag 12 juni, dus daags vóór vrijdag de 13e, ging een vakantievierende buitenlandse automobilist (UK) niet helemaal correct geschoeid. Met zijn teenslippers aan kreeg hij zijn automaat (Jaguar x7) niet voldoende afgeremd om tijdig achter mij stil te komen staan. Terwijl de slagbomen bij de spoorwegovergang zich sloten werden wij, eega als duo en ik, richting spoorwegovergang gelanceerd. Onze mooie opalblaue

uit '99 met rond de 65000 km op de klok kwam op de rails/middenstuk terecht. Wij kwamen, 'knusjes' bij elkaar liggend, schuivend tot net onder de slagbomen tot stilstand. Mijn vrouw kwam er met wat kleerscheuren, een flink aantal blauwe plekken, wat schaafwondjes en beursheid allover, van af. Bij mij moest daarnaast de rechterarm nog even terug in de kom en mag nu een tijdlang dag en nacht in een mitella. De RT werd op een haar na geraakt door de trein. Het treinverkeer werd tijdig stilgelegd en daarmee erger voorkomen. Aan de overkant stond een politiebusje als eerste voertuig te wachten, dus hulp werd al snel geregeld. Tot zover het 'happy' gedeelte.
Minder fris ziet de motoRT er nu uit. Van de koffers met inhoud (dagje belastingparadijs Luxemburg) bleef weinig meer heel. Dat wat over is van het achterwiel neigt naar rechts. Verder heb ik het nog niet kunnen bekijken, maar de rechterzijde zal ook geen mooi beeld bieden vrees ik. Voor onze pas begonnen vakantie is het, zoals waarschijnlijk ook de RT, the end.
De verzekeringskwestie is (verplicht?) uit handen gegeven aan de rechtsbijstand vanwege letselschade, en zal wat langere tijd in beslag nemen. Daarnaast hou ik ook rekening met het feit dat een buitenlandse verzekeringsmij. in het spel is. Maar och, de eerste 6 weken is motorrijden toch uitgesloten. Ennn.....we kunnen het nog navertellen!!!!