waar zou het aan kunnen liggen?

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

waar zou het aan kunnen liggen?

Ongelezen bericht door strik »

Bij file-rijden gebruik ik altijd mijn alarmlichten. De laatste tijd reageren de alarmlichten heel wisselend. De ene keer gaan ze direct aan bij het indrukken van de schakelaar, de andere keer duurt het even voordat ze aan gaan (3-4 seconde) en soms gebeurd er helemaal niets. Waar zou dit aan kunnen liggen en waar moet ik het het eerste zoeken zonder dat ik de motor moet verbouwen. Alvast mij dank Big RT Smile
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Inspector Gadget

Re: waar zou het aan kunnen liggen?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Schakelaar(s) of relais, want bij de 11xxRT is het een elektronisch relais in je zekeringskast.

Misschien vuile contacten/connector, want het knipperlichtrelais hangt in de open lucht vlakbij je achterspatbord.

En dan is het raadzaam het relais even los te nemen van de kabel-connector (door de zijkanten in te drukken en dan kan je de vergrendeling eraf schuiven, voorzichtig), enig (!) gebruik van contactspray op kabelconnector én voetje van knipperlichtrelais, en daarna weer in elkaar zetten, eventueel ff een paar keer in- en uit elkaar (zonder nog meer extra spray, zonde van het milieu) tegen eventuele contactproblemen en/of oxidatie.

Als dat niet helpt, zou je naar de stuurschakelaars moeten kijken.
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: waar zou het aan kunnen liggen?

Ongelezen bericht door strik »

Superbedankt! Ga morgen uitproberen _004
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Inspector Gadget

Re: waar zou het aan kunnen liggen?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

PS: Kijk voor de zekerheid in je handleiding waar de clignoteur zit;
Als je links van de motor staat, heb je eerst een hele rij zekeringen, en daarna rij met een aantal blokken, waarbij een gekleurde in de 1e positie.

In die rij met kleurde blokken, is het de achterste module.
En je moet eerst dat hele blokje voorzichtig (!) omhoog trekken, (er is genoeg kabellengte) waarna je de connector kunt los nemen zoals eerder beschreven (eerst zijkanten indrukken voordat je de hevel kunt overhalen waarna de connector bijna als vanzelf uit de clignoteur komt).
De clignoteur zit namelijk ook nog ingeschoven op een uitsparing in je zekeringskast.

Ben benieuwd, suc6 in ieder geval!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: waar zou het aan kunnen liggen?

Ongelezen bericht door strik »

Ik moest even goed kijken hoe het stekketje nou in elkaar zat maar het is gelukt. Super toch dit forum en nog bedankt voor advies.
Big RT Smile
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Inspector Gadget

Re: waar zou het aan kunnen liggen?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan, uiteraard! -top-

Laat ff weten of het geholpen heeft.
Het kan dan nog steeds het knipperlichtrelais zijn maar dan is het waarschijnlijk iets elektronisch en zal je dat niet zelf kunnen repareren.

Áls dat inderdaad een defect aan het knipperlichtrelais zelf is, zou ik overwegen te gaan uitkijken naar de Kisan SignalMinder SM-5.
http://kisantech.com/mag/index.php/sign ... /sm-5.html

Maar laten we nog ff focussen op de rest wat je nog wel zelf mogelijk zou kunnen doen;
Stuurschakelaars (corrosie, vervuiling) en heel misschien een mogelijke kabelbreuk aan de voorzijde.

Ik heb de 11xxRT stuurschakelaars nooit zelf uit elkaar gehaald, dus daarin heb ik geen tips voor je, sorry! _001

Maar misschien dat anderen op het forum je nog kunnen voorzien van nadere informatie.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”