ErikS schreef: 12 dec 2021, 10:30
Voor de R 1xxx RT gaat het bij mij al zeker vanaf de R 1100 RT tot mijn huidige, de R 1250 RT goed. Ik heb bij alle tussenliggende motoren de topkoffer gewoon mee kunnen nemen en over kunnen zetten. zonder enig pas probleem.
Van andere types weet ik het niet.
Dat zal dan geen BMW originele koffer zijn denk ik, maar een Givi o.i.d.
Van de BMW 33ltr System Topkoffer van de R11xxRT weet ik héél zeker dat die niet op een R12xxRT past, netzomin als de BMW 28ltr en 49ltr Topcase van de R12xxRT op een R11xxRT zullen passen.
De Topcases van de R12xxRT passen weer wèl op een R12xxR of F800R mits die een originele kofferdrager hebben (veelal is alleen handvat/beugel gemonteerd).
Op een R11xxR zullen de koffers geen van allen passen. Voor de R11xxR is nooit een BMW topkoffer leverbaar geweest, wel een softcase, een stevige tas met een grondplaat welke op een bijbehorend origineel kofferrekje gemonteerd kon worden, maar ook dat zit niet vaak op een R11xxR.
Meestal werd gekozen voor montage van een Givi koffer o.i.d. Ik weet het, het is Geschmacksache, maar ik vind zelf de montagebeugels van Givi voor een R11xxR foeilelijk...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.