Ervaringen met gemengde gevoelens.
Twee keer geprobeerd om de UniCarScan + verloop kabel te bestellen maar helaas niet gelukt. Na 5 dagen stonden de twee betalingen weer keurig op mijn rekening dat weer wel.
Dus uiteindelijk toch maar besloten om het bij “OBD24U.NL-Q24U” te bestellen. Dag later binnen. Nu heb ik alleen maar een iPhone tot mijn beschikking dus dat werkt niet met de “MotoScan” app die werkt alleen met Android. Geen probleem persoonlijk ik vind een klein tablet met 7 “ scherm ook wel fijner om de leesbaarheid te gebruiken. Nu tijd om de zaken te gaan opstarten. Tablet verbinden met WiFi en de MotoScan app ophalen en uiteraard €50.- gedoneerd wat ik in principe redelijk vindt. Opgetogen naar mijn garage en de UniCarScan dongel aangesloten op de motor, zie gelijk dat het power led brand dus een verbinding met de motor is oké. Dan het tablet aan zetten om vervolgens de Bluetooth verbinding tot standje brengen (code 1234

) en Walla hij ziet de dongel. Dan de app openen en instellen welke dongel heb aangesloten, en jaaaaa

ik kan mijn R115R zien en kan wat uit lezen. En dan houd het een beetje op

. Ik was van mening dat er meer kon dat er nu mogelijk is, de app geeft bij dieper in de bvb ABS te kijken aan dat ik de “ultieme” betaalde app moet hebben. En die heb ik dus staat ook in het programma dat ik die draai. En dan begint het voorbij lastig te worden. Probeer via een vertaal programma te communiceren met de ontwikkelaar en dat is lastig. Overigens alle lof van dat bedrijf tot gister 23:00 nog mail gehad, dus de ondersteuning is er wel. Nu nog de oplossing, electronisch en techniek doorgaans geen enkel probleem maar software

ik begrijp niets van de logica erachter. Daar worstel ik mee. Kortom het komt vast goed maar op dit moment kan ik er nog eigenlijk niks mee wat ik voor ogen had en is de oversteering niet waard. Maar nogmaals het zal momenteel aan mijn beperking liggen.
Gr. Ût Snits
Jan